Grand Seiko SBGV247 - 25th anniversary 9F editie Limited Edition van 1000

Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is):

Merk en model: Grand Seiko SBGV247 - 25th anniversary 9F editie Limited Edition van 1000
Diameter: 40mm
Leeftijd: 2018
Papieren, doos en eventuele accessoires: compleet zoals op de foto te zien is
Verzendkosten of afgehaald: in overleg
Conditie (krassen, werking etc): zeer goed, licht schaafje op de hoek van de bezelrand bij 25min
Soort uurwerk en kaliber: 9F82 Grand Seiko Quartz
Vraagprijs: 3.550 incl stalen band, 3200 zonder stalen band (zie tekst onderstaand)

Dit horloge is de 25th anniversary edition ter ere van het 25 jarig bestaan van het Grand Seiko 9F quartz uurwerk, toch wel een van de beste (zoniet de beste) en zeker het mooist afgewerkte quartz uurwerk in productie. Loopt zeer nauwkeurig met een afwijking van max 10sec per jaar. Heel mooi afgewerkt:

Je ziet dat dit de 25th anniversary versie is o.a. aan de wijzerplaat waar GS9F in reliëf in staat. En bij de 25min marker is dit eenmaal vervangen door 9F25. Het is een limited edition van 1.000 stuks.

Ik heb hem nieuw gekocht, zelf geïmporteerd uit Japan. Er zijn twee bijbehorende banden bij, die ik beide nooit heb gedragen, die zijn dus nog “nieuw in de stickers”. Eentje is een blauwe rubber/siliconen band met gesp, de andere een blauwe stof/leren band met oranje stiksels en een vouwsluiting. Alle sluitingen zijn gemerkt met Grand Seiko. Alleen deze 25th anniversary kreeg zowel de rubberen als de stoffen band origineel bijgeleverd. Onderstaande foto is niet van mij, en niet van het aangeboden horloge, maar toont hoe het eruit ziet met de bijgeleverde band:

Ik heb hem zelf altijd op andere leren non-GS bandjes, of een een originele stalen GS band gedragen. Deze band is los nieuw ongeveer 900 euro. De prijs van het horloge is dus afhankelijk van of je deze stalen band erbij wilt. De stalen band is niet los te koop.

Dan nog even over het horloge. De kast is uniek met scherpe hoeken en de afwisseling van geborstelde en zaratsu gepolijste vlakken. De kast is niet dik, ik meen 11,8mm, en draagt heel plat op de pols omdat de zijkanten helemaal naar beneden doorlopen, en de bodem niet uitsteekt. De bezel is prominent en van de zijkant zaratsu gepolijst, maar van de voorkant geborsteld. Daardoor is het horloge niet te ‘bling’ als je er van voren op kijkt.

Verder is het horloge functioneel gezien 200m waterdicht, verhoogd anti-magnetisch tot 16.000A/m, en zijn de indices en de wijzers voorzien van lume.

Ik zet hem te koop omdat ik fondsen vrij wil maken voor iets hoger in de markt. Dus alleen verkoop, tenzij je een gouden Grand Seiko spring drive kwijt wilt, of een gouden Moser met een lichte of een fume wijzerplaat, of een Vacheron Constantin Patrimony Traditionnelle automaat/datum, dan kan het een cash-up deal zijn van mijn kant.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

31 likes

Weekend upje! Een prachtige zaratsu kast in de zon.

Weer een pre weekend upje. Nu contact leggen, is van het weekend genieten om de pols :slight_smile:

2 likes