Grand Seiko VS Omega

Hoe bevalt het horloge nu je het wat langer hebt? Ik heb je review gelezen, nog net zo enthousiast als destijds?

Ik zal je dan maar helpen. Op de lugs van de 375 komen zeker krassen net als op de bezel.
Is dat dan erg? Voor mij niet omdat de 375 zoveel andere kwaliteiten heeft. Daarnaast heb ik geen plannen om deze weg te doen.

3 likes

Zeker de Globemaster! De stalen band is mooi maar door gebrek aan micro verstelling voor mijn na een dag niet comfortabel meer. Ik draag hem voornamelijk op suède en vind hem daarmee ook prachtig understated

14 likes

Met de Snowflake valt het me nog mee. Maar zeker gezien de kastvorm van de SBGA375 met de grote gepolijste stukken ben ik daar wel bang voor. Jouw opmerking als eigenaar maakt me er niet geruster op :sweat_smile:

1 like

Omdat je al een Snowflake hebt zou ik van jouw eigen voorstellen voor de Omega gaan. En wat al gezegd word: Zaratsu en ‘beach’ vraag me af hoe lang die mooi blijft.

That being said: ik vond de Globemaster heel mooi, totdat ik m om had om te passen. Deed me helemaal niks. En dat heb ik niet vaak.

Als ik wat anders mag inbrengen.

Een Nomos - Ahoi. Ook te krijgen in een wat kleinere maat (neomatik) en diverse kleuren.

2 likes

Anders namelijk:

4 likes

Speedmaster vind ik op de foto’s prachtig, maar in het echt valt het op een of andere manier altijd tegen. Flowert schrijft in zijn review al het volgende;
“Om meteen maar met de deur in huis te vallen: de Globemaster is in het echt mooier dan op foto’s.” Deze ervaring heb ik ook, in het echt ook een prachtig horloge (wat mij betreft althans).

Zeker de globemaster! Prachtig horloge🤩

1 like

Absoluut. Na een paar jaar dragen vind ik hem nog steeds supertof en hij houdt zich nog altijd uitstekend staande (zowel kwalitatief als qua looks) tussen de rest.

Wat @WPS hierboven noemt over de microverstelling is wel waar. Ik heb het geluk dat hij bij mij goed valt, maar daar zou ik wel rekening mee houden door bijvoorbeeld eerst even te gaan passen ergens.

1 like

Ja, ik weet niet wat het is, maar de Globemaster is gewoon niet mijn favoriete Omegamodel. Ik zie liever een Aqua Terra.

10 likes

Mooie suggestie. Overugens niet benoemd, maar stalen band heeft wel mijn voorkeur.

1 like

Globemaster. Dit zeg ik als GS fan. Waarom? Ik heb het idee dat die kast meer beach aankan zonder lelijk te worden, er zit geen power reserve meter op, en hij heeft lume. Je GS Snowflake is al een mooie lume-loze sporter met power reserve, waarom dan in godesnaam een tweede?

Bovendien: Connies en Globemasters zijn cool.

3 likes

Mee eens. Niet mijn foto, wel mijn horloge;

3 likes

De Globemaster! Echt een pracht van een horloge.

1 like

Ook die hebben ze: :slight_smile:

https://nomos-glashuette.com/en/store/straps?o=9&f=207

Globemaster. Mede vanwege de dial.

1 like

Globemaster. Want by far de mooiste moderne Omega ooit gemaakt.

Weinig GS die beach to board room zijn maar als ik een suggestie mag doen:

https://www.ten2two.nl/product/grand-seiko-gmt-automatic/

1 like

De vind de GS veeeeel gaver. De globemaster lijkt wel een speeltje in vergelijking met de Grand Seiko (vind ik).
Over de afwerking, de lijnen en de kleuren van de GS is wat mij betreft eeuwig te kwijlen.

Maaaaarrrr; het is niet echt een “beach” horloge. Wil je sowieso wel een horloge van 5k om als je naar het strand gaat? Even doezelen op je ligbedje en je wordt wordt wakker zonder horloge. En daarbuiten zit je binnen no-time met een stortvloed van krassen.

Zou je niet een lekkere duiker pakken? Of desnoods iets zonder duikbezel wat wat krasjes kan hebben?

Misschien die blauwe Sinn:

Ik ga weer uit van blauw; Squale 1521 sandblasted:

3 likes

Anders: Aqua Terra :slight_smile:
Net wat sportiever dan de Globemaster en mooiere wijzers en indexen

11 likes

Volgens mij is de term beach to the boardroom zelfs gebruikt in de reclames voor de Aqua Terra

3 likes