Grijze dealer vraagt 18k voorRolex 126710 BLRO "Pepsi" !

Goedemorgen,

van de week zag ik op Chrono24 dat de eerste 2018 Rolex GMT II Pepsi’s binnendruppelen bij de grijze dealers (hoe dan!?).
De prijzen liegen er niet om… gewoon de list price eff maal 2.
Ik ken iemand die zich meteen na Basel World bij S&C voor zo’n pepsi heeft laten inschrijven, maar diegene had nog geen belletje gekregen! Tegen beter weten in zijn we toch eens bij de betreffende S&C gaan informeren hoe dit kan, we waren toch in de buurt.
Zoals verwacht kregen we geen zinnig antwoord…Ze hebben geen idee hoe het kan en heb nog maar 1,5 jaar geduld.

Het kan toch niet anders dat er enkele grijze dealers wel heel innig bevriend zijn de directeurtjes van de AD’s?
(de opgestreken euro’s zullen wel gezellig verdeeld worden tussen de heren).

Hij is wel schitterend! :wink:

2 likes

topic #3 ondertussen?

1 like

Topic nummer 100.000

:man_facepalming:t2:

Wacht… nog niet klaar.

:man_facepalming:t2: :man_facepalming:t2: :man_facepalming:t2:

Hey jongens, wisten jullie dat die stalen sport Rolexen moeilijk verkrijgbaar zijn? Zo raar hè? Dat je meer moet betalen dan list, ik snap er niks van. Waarom doen ze dat toch?

18 likes

Dat er wachtlijsten ontstaan, oke dat is te verklaren. Maar wanneer je je op de dag van de introductie laat schrijven bij een AD, zou je toch mogen verwachten dat je bij de 1e lichting zit?
De Basel world was in maart… Je krijgt te horen dat het wel 1,5 tot 2 jaar kan duren, maar na amper 4 maanden duiken er exemplaren op in het grijze circuit. Ik ben van mening dat die licentie voor AD eens kritisch tegen het licht gehouden mag worden door Rolex.
Achjah geduld is een schone zaak :wink:

5 likes

Horologische broeder, niet zo naïef doen. Rolex zou het niet anders willen namelijk :smile: Zij creëeren zelf de schaarste en de gekte. Niet de AD’s.

7 likes

Kan iemand mij uitleggen waarom je deze zou kopen ipv een oudere GMT voor 8k?

3 likes

He kijk, de economische wetmatigheden in de praktijk. Raar he?

1 like

conspiracy theory… zouden de AD’s lekker zakken vullen :stuck_out_tongue_winking_eye:?

Goh wat raar…

Nee.

3 likes

:rofl:

Ik heb één jaar voor de release , Basel 2017 mijzelf bij de lokale AD ingeschreven voor de Pepsi. Zij konden zich niet voorstellen dat deze er zou komen. Ik had een vermoeden van wel. En er was per mail toegezegd dat ik ‘op de lijst’ zou staan voor dit specifieke nog niet bestaand model.

En dat belletje? Nooit gehad. Never will be.

5 likes

Ja maar een zeldzame Porsche zal ook altijd via de deur van een AD Porsche dealer naar buiten gaan. Ja ik ben nu te naïef, het is krom gegroeid handeltje geworden :wink:

1 like

Klopt alleen niet voor de gewone passant.

Daar moet je voor uitgeloot worden, en krijg je meestal alleen als je echt een verzamelaar bent.

1 like

Dat is toch niet zo raar. De Porsche dealer heeft alleen dealerschap van Porsche. De AD heeft dealerschap van 10 merken. Om dat dealerschap te houden moet hij een x aantal horloges verkopen. Wat doen ze dus, ze verkopen de courante modellen aan grijze handelaren, mits die ook de voor hun praktisch onverkoopbare modellen meenemen. Win win voor de AD

En dat niet alleen, klanten die regelmatig wat kopen
(of al een aardig duit hebben uitgegeven bij de desbetreffende AD) krijgen voorrang.

1 like

Ik vermoed dat de AD’s ook zeker mee helpen bij het creëren van de schaarste. Hoe het in Nederland zit weet ik niet maar bij onze zuiderburen weet ik zeker dat er AD’s zijn die veel meer voorraad hebben liggen dan dat ze verkopen. Eens in de zo veel tijd wordt er een klant blij gemaakt met een horloge terwijl er in de kluis nog 5 liggen. Ook AD’s spelen hier op in. De gekte is zo groot dat hier in mee gaan ook gewoon extra geld oplevert.

Maar goed dat is dan misschien ook mijn naïeve mening :wink:

1 like

Hoi Ben @Boetje :wave:

3 likes

Ik vind hem eerlijk gezegd niet mooi. Hij mist de charme van de oude pepsi. Die vind ik veel mooier. Voor dat geld kocht ik er twee uit de jaren '90.

6 likes

Grijze dealers helpen AD’s ook af van de modellen die ze door de strot geduwd krijgen. In ruil daarvoor krijgen ze af en toe een stalen model als deze. Grijs en AD hebben elkaar nodig.

Tijdje terug was er een groter artikel hierover, dit is de kern. Om populaire modellen te krijgen moeten AD’s ook minder populaire modelen afnemen. Grijze circuit helpt die te verkopen.

2 likes

Sinds Trump president is zijn de prijzen van Rolex gestegen! :clown_face:

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het allemaal georganiseerd wordt met enkel het oog op winst maken…

17 likes