Grootste idioot op MP (td) Pas Op

Ik post bijna nooit een negatieve ervaring die ik heb gehad op MP, maar deze sprong er boven uit. Ik zag begin deze week een Seiko Tuna uit 1978 staan samen met nog een andere Seiko in dezelfde advertentie. De advertentie stond onder de naam Chucky. De foto’s waren oorspronkelijk wat wazig, maar ik had het toch een mailtje gewaagd. Krijg een mailtje terug, dat het horloge in prima staat is, nieuwe O-ringen etc. allemaal prima. Maar door de wazige foto’s betwijfelde ik toch de originaliteit van de bezel en de wijzers. Ik vroeg aan hem of er wat aan is vervangen, en dat was volgens zijn broer niet het geval (de oorspronkelijke eigenaar).

Maar hij stuurde ook mailtjes waar ik niet heel veel uit op kon maken(de meeste mailtjes waren op deze manier geschreven):
“weet ik niet
ouwe (wijlen)heer(kaptein zeevaart)
had het zoveel jaren geleden als kado
gekregen van hem
en die heeft vele jaren gedragen
zo weer terug in bezit(broer)”

Uiteindelijk hadden we een prijs afgesproken, die hij toen weer 50 euro omhoog smeet. Vervolgens daalde hij weer.

Tja… Uiteindelijk heb ik Ruud (zo heet hij, zal zijn achternaam maar niet vermelden) gevraagd of hij misschien wat foto’s bij daglicht kon maken. Hij stelt voor om het via Whatsapp te doen en geeft gelijk zijn nummer door. Prima, dacht ik. En zo gezegd, de volgende dag krijg ik prima foto’s. Echter de wijzers zaten me toch nog niet helemaal lekker, dus ik heb hem gevraagd of ik er een nachtje over na mocht denken. Dat mocht.

De volgende dag had ik het druk met school en verhuizen, dus was pas wat later in staat om te reageren. Ik vertelde hem dat ik er toch nog even over na moest denken, aangezien het een aardig bedrag voor mij is om dat een twee drie te beslissen en ik er nog niet de tijd voor had om er over na te denken, maar wat er toen gebeurde:

Allereerst werd ik uitgescholden voor iemand met het Downsyndroom, hij noemde me een pisventje die teerde op zijn vaders geld, dat ik misbruik maak van zijn gegevens (terwijl hij die al gaf zonder dat ik dat überhaupt ter sprake bracht) en toen kwam het aller mooiste: hij zou naar de politie gaan, en mijn werkwijze in de gaten houden. Hij had genoeg bewijs, zei hij. Ik wenste hem veel succes en dat ik het onacceptabel vond dat hij mensen zo behandeld. En toen kwam er nog een lading scheldwoorden en beschuldigingen… Uiteindelijk heb ik hem maar geblokkeerd.

Dit is echt de eerste keer dat ik dit op Marktplaats heb gehad, wat een @#^$%@.

Conclusie: meestal gaat het wel goed op Marktplaats, maar er zitten ook types tussen… Ben er in ieder geval even klaar mee.

MP :stuck_out_tongue:

Lekker niks van aantrekken :smiley:

Explore Bart_Nijsten

Bij de naam Chucky en de wazige foto’s was ik al afgehaakt, en ja ik weet wat voor een naam ik op dit forum gebruik :)o maar als ik iets verkoop zal ik dat altijd onder mijn eigen naam doen en met duidelijke foto’s.
Geen schimmig gedoe gewoon staan voor wat je verkoopt, krijg je ook het minste gezeik mee.

edit

Zie je hem al zitten achter z’n whatsapp? Ik zou me helemaal doodlachen om zo’n vent :smiley:

Marktplaats is als de echte wereld. Er zitten leuke types en minder aangename. Heb vorige week nog bij iemand uit Zeist op de terugweg een heel mooie Seiko quartz uit 1981 gekocht voor 25 euro. Over het algemeen zijn mijn ervaringen met MP positief en niet alleen met horloges. Evengoed kan ik ook een boom opzetten over de mindere ervaringen aldaar…

Pontiac Schreef:

Marktplaats is als de echte wereld. Er zitten
leuke types en minder aangename. Heb vorige week
nog bij iemand uit Zeist op de terugweg een heel
mooie Seiko quartz uit 1981 gekocht voor 25 euro.
Over het algemeen zijn mijn ervaringen met MP
positief en niet alleen met horloges. Evengoed kan
ik ook een boom opzetten over de mindere
ervaringen aldaar…

+!, het is altijd een gokje maar je bent er tenslotte zelf bij. Hier is het niet anders…

Eric

Ik ben er vanmiddag geweest; ik stuurde je net een pb.

Op mp is het 50-50,soms mooi spul,soms volledig bagger,een goed lopend horloge is op mp meestal dat hij loopt en geen enkele aanduiding of hij achter of voor loopt.Dat risico neem ik altijd mee in de biedingen die ik doe.

Daar heb je idd helemaal gelijk mee, en idd deze Seiko Tuna is helemaal goed gebleken, wat mij verbaasde.

Nu ben ik echter heel wat gewend, wat betreft bepaalde type mensen maar dit sloeg echt alles en als de nasmaak blijft hangen, gaat dit klokje weer weg.