Grote chrono, smalle pols

Ik heb mijn zinnen gezet op een mooie chrono.

Maar hij is groot, zeker voor mijn smalle pols.

Kennen jullie dat, de realiteit mischien wat uit het oog verliezen als je eenmaal gegrepen bent door een bepaald klokje.

Ik ben op zoek naar argumenten om 'm toch te nemen.

Wie helpt?

Gemotiveerd afraden mag ook.

Afmetingen chrono : over de lugs -> 52mm
diameter ex kroon 42 mm
dikte circ 15mm

Iemand die het wel heeft aangedurft met een wristshot mischien?

Hoi Joostingh,

Ik heb precies hetzelfde probleem: ik heb wel forse armen en handen, maar in verhouding vrij smalle polsen. Veel moderne horloges met een diameter boven de 40MM exc. kroon vind ik dan ook te groot voor mijn pols.

Als de lugs aan de zijkant van je post “uitsteken” en in het luchtledige hangen vind ik het horloge gewoon te groot. Ik vind dat geen gezicht en voel me er dan ook niet mee op mijn gemak. Het gevoel van “hé horloge, waar ga jij met dat menneke naartoe”?

Jammer, want een hoop horloges die ik op zich wel mooi vind vallen voor mij daarom af. Eén geluk heb ik daarbij wel: ik heb iets met oudere (vintage) handopwinders met kleine secondewijzer; die zijn meestal relatief klein, dus in mijn verzamelgebied heb ik gelukkig keus genoeg.

Maar voor het juiste gevoel moet je hem gewoon eens gaan passen en kijken wat je er van vindt als je hem om hebt. Ik denk dat dat de beste raad is die iemand je kan geven.

Succes,

Gerard

Het is ook heel erg per persoon verschillend bij de een lijkt het ook veel groter als bij de ander. En zoals gerard net zegt gewoon gaan passen.

Mvg Dennis.

En dat is 51mm dia…Kan prima!

Yaffle

Als je het kan hebben is het prima, als je het niet kan hebben zie je er zo uit:

dit plaatje is getiteld: “Bill checks the time on the first atomic wristwatch” :smiley: :smiley:

LOL
Precies wat ik bedoel. En Yaffle, no offense: natuurlijk KAN het, en als je het met plezier draagt moet je dat vooral doen, maar ik vind het zelf niks, zo’n bonk ijzer om je pols.

Gerard

Hallo,

misschien helpt het ook als je erbij zet om welk horloge het gaat, hebben wij ook een beter beeld vd verhoudingen van het horloge zelf.

Zelf ben ik ook niet zo groot en heb vrij smallen polsen maar toch zijn er genoeg horloge’s (en ook chrono’s) verkrijgbaar. Vintage is idd een optie en ook zelf passen en dan idd de tip van kijken of de lugs niet te ver over je pols hangen.

Zelf is mijn max. maat 40mm, heb eens een Dynamic Chrono gehad, was misschien 39 maar door de dikte leek hij al gauw te groot, heb hem daarom ook verkocht. Kortom, gewoon kijken wat je werkelijk wilt, prioriteiten stellen en dan iets leuks zoeken wat bij je past… :slight_smile:

Wat een prachtige NATO strap om dat atoomhorloge zeg :smiley:

ja, lachen, hehe

groet, Ed