Hands-on: Seiko SPB201J1 "Mountain Sunset"

Maar Zulu, ouwe krentenbaard, dit staat in het blauwe gedeelte! You just saw what i did here :face_with_hand_over_mouth:

Maar goed, de zoveelste limited. De zoveelste SPB. Dit maal met de catchy naam “Mountain Sunset” want als de zon ondergaat zijn bergen grijs. Of zo. Volgens mij weten ze van gekkigheid niet wat ze moeten bedenken dus wat dat het beste wat uit de hoge hoed van Seiko kwam.

Exclusief model voor Europa en streng gelimiteerd op 2021 stuks. Iedereen in het dorp Aduard (GR) kan hem bezitten, zo limited is dit ding. 2021 stuks. Die andere limited is kut want wie doet er nou sunburst in een fieldwatch. Nee hoor die is ook gaaf en nog exclusiever met 2020 stuks. Ook al geflipperd :expressionless:

Deze is grijs met rode accenten. Best tof eigenlijk.

Maar ondertussen mijn derde Alpinist die mag vertrekken. Na het groene icoon, de blauwe Glacier en nu d’n deze die het onderspit delft. Maar in vredesnaam, waarom? Nou…dat zal ik je vertellen. Ik weet het niet. Ik heb dat ook met Stowa fliegers. Damasko DS30’s. Squale 1521’s. Gewoon een kuthobby dit. Maar ik dwaal af. Check die plaatjes dan. Daarom. Mega Instagrammable. Bandenslet best wel.

En het is een Alpinist. Super draagbare fieldwatch, tintje dressy, prima specs en killer looks. Deze wil je, want feitelijk heeft 'ie alles wat je in een horloge zoekt. Meh, datumpuist hoor ik je zeggen. Meh, Prospex logo hoor ik je zeggen. Meh, interne bezel wiebelt hoor ik je zeggen. Meh, stomme katedraal wijzers hoor ik je zeggen. Klopt helemaal. Non-argumenten, zeg ik je.

Jouw ene teelbal hangt ook lager dan de andere, je buikje verraad dat je de jongste niet meer bent en je chloresterol mag ook wel wat lager van de huisarts. Niemand is perfect en zo ook niet dit horloge.
Maar het is een Alpinist. Die wil je gehad hebben.

Dus, zoek je een draagbaar ding, bang for buck, toekomstig icoon, ex-Zulu, forumslet in wording, casual toolwatch en alleskunner? Broer, je vakantiegeld moet naar mij. Want dit is geen hands-on. Dat wou ik wel doen, maar geen zin meer. Nog wat plaatjes en door naar het lijstje.

Merk en model: Seiko SPB201J1 Europe Limited Alpinist
Diameter: 39,5 mm
Leeftijd: 02/2021, nieuw gekocht bij Fratello
Papieren, doos en eventuele accessoires: Full set, OEM band goednieuw
Verzendkosten of afgehaald: Ophalen omgeving Eindje, verzending op risico en kosten koper
Conditie (krassen, werking etc): Uitstekend. Minimale wisselsporen op de achterzijde en verder niks te zien. Nog geen dag gedragen in totaal
Soort uurwerk en kaliber: 6R35
Prijs: 650 euro. Wil je die custom strap erbij inclusief OEM sluiting? Dan 725 euro.
Inruil: Meh. Proberen kan, mits courant, uitstekende staat, full set en max. 40mm. Cash-up/down mogelijk. Enkel tool-flieger-duikers, geen Seiko, geen oude meuk. Ruilwaarde = listprijs. Cash = king.

Vragen, opmerkingen of dickpics graag via een PB. De in de advertentie vermelde informatie is zo volledig en secuur mogelijk, zet-en drukfouten voorbehouden. Extra informatie en meer foto’s zijn altijd verkrijgbaar. Dit is een privéverkoop, derhalve geen garantie of terugname. Eventuele verzending is altijd op risico van de koper. Een kijkje nemen in mijn wall of shame kan hier. Groetjes aan je moeder! :v:

103 likes