"Heen en weer..". Incoming!... " Russische Rolex"

Ik kon het niet laten… 'k was wat aan het “Zwemmen in de baai”… en daar zag ik haar… bekend voorkomen… maar toch… er was wat anders… Logisch ook… ik zocht naar Raketa Horloges…

De Raketa “President” een Horloge met een duidelijke knipoog naar Rolex, 37 mm met een 18 mm band… 'k vond 'r wel geestig… dus… na 2 dagen aarzelen… en toch elke keer weer kijken… zojuist de trekker overgehaald… over een dag of tien moet ze komen…

16 likes

Nice! :thumbsup:

Een gevouwen stalen jubilee bracelet er aan en je bent The Man!

Heb ik ook gedaan met mijn oude Ancre automatic.
Wordt veel naar gekoekeloerd :wink:

Grt.

3 likes

Mooi, leuk ding!:+1:

Er is de laatste tijd op Horlogefreaks een hoop discussie over “Hommages”, en daar worden eigenlijk altijd “Kopieën met een ander logo” mee bedoeld, zoals de Steinharts en Marcello-C’s van deze wereld…

Ik denk dat je van dit horloge kan stellen dat het een Hommage is, 't heeft een soortgelijke bezel als een Rolex, maar de kastvorm is heel anders, en er zit geen Loupe (Pukkel) op het glas… 'k moet alleen wel mijn Russisch op gaan poetsen… omdat de dagaanduiding in het Russisch is… boeie. leren is leuk… anders was ik wel dom gebleven…

2 likes

't was een tijdje stil hier… 't duurt meestal een paar dagen voor je de bevestiging krijgt dat het horloge is opgestuurd…

Die bevestiging heb ik gekregen… en daarbij een trackingnummer… meestal “Vergeet” ik een dergelijk pakketje… dat wil zeggen… 't is besteld… 't zal vanzelf een keer komen…
Maar… 't begon toch te kriebelen… Trackingcode opgespoord… en 't was inderdaad onderweg vanuit de Ukraïne…

en daarna bleef het een poos angstvallig stil…tot vanmorgen… toen ik op de trackingpagina zag dat ie weer terug was in Kiev…Raar… maar in elk geval is het pakketje weer boven water… hopelijk gaan ze snel weer proberen om 't pakket nogmaals naar Europa te smokkelen… of zouden ze er de pé in hebben dat wij Nederlanders het handelsverdrag blokkeren?..

3 likes

Lesson wel learned…

Je bestelt een horloge uit de Ukraïne… een politiek instabiele regio, dus hou je er rekening mee dat het even kan duren…
Volgens de trackingpage van de Ukraïnse post is ie daar de 25e Oktober het land uitgegaan…
en vanmorgen zag ik dus dat ie daar weer terug is… Juist…
Toen de Tracking gedaan op de PostNL site… en wat denk je?

op 28 Oktober reeds… heeft de postbezorger em blijkbaar bij mij af willen leveren… echter… was ik op dat moment niet thuis… 'k had het pakket ook niet al 3 dagen na het verlaten van Kiev verwacht…

Nou… geen probleem toch?.. dan doet de bezorger wel een briefje in de bus dat ie morgen terugkomt, of het pakketje bij de buren aflevert, of bij het “Servicepoint” AKA de lokale Spar…

Nee dus… dat heeft die zak hooi dus niet gedaan… en dat was niet de eerste keer…

Het is me namelijk in het verleden al meerdere keren gebeurd dat ik door mijn buren werd aangesproken “we hebben een pakketje voor je”… ook geen briefje in de bus… gelukkig heb ik een goed contact met mijn buren, en komt een pakketje wat daar ligt ook meestal snel op mijn deurmat terecht… andersom, als ik een pakketje heb voor de buren… dan zorg ik er ook voor dat zodra ik weet dat ze thuis zijn… ik het pakketje aflever.
Geen briefje dus… ik wist dus niet dat het pakketje al in Nederland was… zelfs al bij mijn voordeur… en dat het dus bij het service punt lag.

Als het daar 3 weken ligt, dan moet het retour afzender, en vandaar dat het nu dus weer terug is in Kiev… onderweg terug naar Kharkiv…

'k heb de afzender net maar even gemaild met het verzoek om contact op te nemen met de post daar, om ervoor te zorgen dat het pakketje vanuit Kiev weer naar Nederland gestuurd wordt, en als ie em toch op de stoep krijgt, dat ie de tweede keer verzendkosten mag verhalen op Post NL

To be Continued…

2 likes

Hello, dear Ian Benedict!
Thank you for reporting this unfortunate misunderstanding. Parcel will be sent to you again.
Regards, Yuri!

Yuri was nog “wakker” blijkbaar… snelle respons… 't gekke is… op wintersport hoor ik veel mensen klagen over russen, maar mijn ervaringen zijn louter positief.

Ik heb em even teruggemaild, dat als ie kosten moet maken om het pakketje met mijn Raketa President op mijn deurmat te krijgen, dat ie dat dan even doorgeeft… die kosten verhaal ik wel op PostNL, die hebben 't namelijk verkloot…

ik hoop dat ze die kosten intern ook verhalen op de bezorger hier… dan leert ie misschien eens gewoon zijn werk te doen, en een berichtje achter te laten als ie me niet thuis aantreft…

3 likes

Tsja Jan, die dingen komen voor. Heb het ook al errrrrrg vaak gehad met PostNL. Ik ben na 4 jaar maar gestopt met klachten indienen, het haalt geen r4k uit.

Anderzijds: een hoop van die pakjesbezorgers wordt zwaar uitgeknepen, dus “when you pay peanuts, you get monkeys”. In jouw geval heeft hij of zij het idd niet correct gedaan. Hopelijk slaagt de 2e poging wèl.

Gave klok, helaas voor mij veuls te klein.

't plan van aanpak is nu: ik ga dagelijks de tracking van zowel Ukraïne Postal als PostNL in de gaten houden… ik heb net even gekeken. het pakketje is van het “exchangekantoor” inmiddels overgedragen aan de reguliere binnenlandse post, en is vanuit Kiev wederom onderweg naar Kharkiv…

Over een paar dagen zal ik een nieuwe trackingcode krijgen… en die gaat dan echt continu gevolgd worden… en zodra ik bij KotsNL zie dat de bezorger onderweg is… ga ik achter de sanseveria’s verdekt opgesteld zitten… zodra de bezorger belt… hou ik me stil… en als ie wederom vertrekt zonder een briefje achter te laten… dan komt ie niet verder dan het eind van mijn tuinpad… met zijn voortanden in de tegels… :smiling_imp:

dan zijn er 3 dingen die ie kan doen om zonder verder fysieke mankementen zijn weg te vervolgen…
1, het ogenblikkelijk overhandigen van het pakket, 2, het voldoen van de verzendkosten, die ga ik namelijk gewoon betalen aan de verzender… 't is niet zijn schuld dat ie voor één pakket 2 keer moet betalen… en 3… hij mag even uitleggen waarom ie geen briefje achtergelaten heeft…als ie daar geen bevredigend antwoord op geeft… dan kan ie er op rekenen dat ik zwaardere maatregelen ga treffen… 't is namelijk niet de eerste keer… maar 't moet eens afgelopen zijn…als je geen zin hebt om je werk naar behoren uit te voeren… ga dan wat anders doen…

Ja… Arie is boos… heel boos…

Kharkiv… dat ligt dicht bij de russische grens… een politiek gezien niet al te stabiele regio… maar… rebellen, en russische inmenging ten spijt… de post werkt daar wel zoals het hoort… dat in schril contrast met hoe het in Nederland gaat…

3 likes

2 likes

6 likes

Ik laat het deze keer nog bij een waarschuwing… :slight_smile:

en… als ik die dames zo zie?.. 'k denk dat ik morgen maar op de fiets stap… ga ik em zelf wel halen… :slight_smile:
Daar kan ik ook wel mijn energie aan kwijt… :slight_smile:

Ze heeft wel veel armhaar…

Daar moet je helemaal niet wezen, zit je veel te hoog! Snorkel op en gaan met die banaan…

1 like

Stoer.

Laat het ze maar niet horen. :upside_down:

American History X 2.0: The Kabaalstra marches on.

1 like

Gedurende het project Subdelta Periscope heb ik veel over en weer mailcontact gehad met Raketa in Petrodvorets, met name de constructie van de schroefkroon was iets waar ik geen enkele ervaring mee had… mailtje naar Raketa, en binnen de kortste keren kreeg ik een mailtje terug, met een aantal tekeningen waarop duidelijk te zien was hoe hun het deden… 't binnenwerk van hun ontwerp ( waarvan ik wist dat ze dat konden maken ) in het ontwerp van de kroon geimporteerd, keurig tekeningen van gemaakt… teruggemaild naar Raketa, met de mededeling “zo willen we het hebben”… en zo kreeg ik ze ook uiteindelijk opgestuurd… de Engineer daar, meneer Komarov begreep precies wat we wilden, en ze hebben het keurig volgens onze specificaties gedaan…
Ook kreeg ik meer dan genoeg documentatie van het uurwerk… er ontbrak werkelijk geen maat… als je de specsheets van andere uurwerkfabrikanten bekijkt… dan staan de buitenafmetingen van de rotor er wel op, maar niet zo als bij Raketa, daar staan ook de afzonderlijke delen nog op tekening… de schijf, en het gewicht zijn namelijk aparte delen…Ik had dus ook een ander model schijf kunnen ontwerpen.

ik ken genoeg bedrijven in Nederland, als je daar een tekening naartoe stuurt… dan is de kans groot dat je niet datgene krijgt wat er op papier staat… 'k heb in het verleden vaak genoeg met dat bijltje moeten hakken…

Zodra ik de ruimte heb (fysiek en financieel) ga ik investeren in machines om dat zelf te kunnen maken…

Vooralsnog is het duimen draaien geblazen voor wat de Raketa President betreft… maar… we houden de tracking in de gaten… Mission control Out…

3 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Als ontvanger word je afgepoeierd bij Callcenter PostNL met mededeling dat de zender contact moet opnemen…