Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Net klaar :laughing: lekker warm horloge. Morgen post ik wel wat foto’s, misschien gelijk in een of ander onzin topic " Het grote domme en/of zinvolle testen Topic " .

1 like

Ik geef toe, had natuurlijk sowieso de zoekfunctie moeten gebruiken…

…maar goed, nou heb ik dus de reacties gelezen en die waren niet echt overtuigend wat betreft het antwoord op mijn/zijn vragen.

Misschien iemand die een nieuw lichtje kan schijnen op dit onderwerp?

1 like

Wat is een AD ?

kom die term vaak tegen.

Authorized Dealer

Dank u…:+1:

Waarom is @ryan zo vervelend?

Niemand???

Holy mother of cows :sweat_smile:

Wat is een 2 lijner of 4 lijner? Ik las het net ergens bij een tudor topic, er werden wel fotos gepost maar ik kon zo het verschil niet zien :sweat_smile:

Regels tekst op de wijzerplaat

1 like

Verrek, ik zie het! Thanks!

En daarmee kun je vaststellen welk model het is toch? Welk uurwerk er in zit bijvoorbeeld.

1 like

Jeh. 2 liner is het ETA uurwerk. 4 liner is het nieuwere inhouse uurwerk

Ik zie af en toe verkoopfoto’s van horloges voorbij komen waarbij er geprobeerd wordt de rek (of juist niet) van een horlogeband te laten zien. Daarbij houden ze het horloge niet recht zoals dit | maar dan houden ze het schuin zoiets als dit /. Is dit een juiste techniek en de beste manier?

1 like

Waarom is de balans eigenlijk altijd goudgeel? Van welk materiaal wordt het gemaakt en is er daar een speciale reden voor?

Vroeg het me opeens af

2 likes

Hangt van de legering af, die moet zoveel mogelijk temperatuur-ongevoelig zijn om niet te vervormen en liefst ook anti-magnetisch.
Overigens zijn de meeste Seiko-balansen zilverkleurig. Ander materiaal dus.

2 likes

Skiën met een Quartz horloge? Ga volgende week op wintersport en vind het toch wel fijn om een horloge om de pols te hebben. De mechanische laat ik allemaal thuis, mocht ik toch een keer een val maken. Maar kan een Quartz op de piste gedragen worden ivm de kou?

Is het verstandig om bij een quartz die je voor een (langere) tijd niet draagt de kroon uit te trekken zodat de batterij niet opgaat?

1 like

Ik weet niet hoe jouw ski-uitrusting eruit ziet, maar gewoonlijk ben je warm aangekleed, heb je handschoenen aan en dergelijke. Geen probleem dus.

Vandaag in NL zonder handschoenen naar buiten en je horloge heeft het waarschijnlijk kouder.

Vroeger niet, toen waren ze ook goudkleurig. Daar zijn ze rond 1990 volgens mij mee geswitcht, je hebt zelfs 1 uurwerk waar 2 verschillende kleuren balans in kan zitten.

3 likes