Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

kan aan heelveel verschillende factoren liggen: belichting, verkleuring hoek etc.

De zilveren dials van Rolex verkleuren redelijk vaak en hebben daarom allemaal een andere tint.

Dus het is zeker niet gek als je verschillende tinten tegenkomt.

1 like

De ring tussen de wijzerplaat en glaasje. In het Engels ‘Chapter Ring’.

Voorbeeld:

Meer specifiek wel echt een rolex term volgens mij, die metalen ring met rolex rolex rolex dus

Goed,en indien dit in een advertentie staat zoals : “Rolex submariner REHAUT”? betekend dit dan dat die ring vervangen is of moet vervangen worden of eerder iets met een verbeterde versie?

wat daar mee bedoelt wordt is waarschijnlijk dat het een versie is met de rolex rolex rolex gravure op de rehaut. Vanaf 2004 zijn ze daar mee begonnen, daar voor waren de rehauts kaal.

1 like

Met dank maat:smiley:

Iemand een idee waar ik zo’n strap zou kunnen kopen? Ik heb op een hoop sites gekeken maar ben niks tegen gekomen…

Alvast dank!

Ebay zoeken op 20mm rubber curved end :+1:
Let op: veel fake Rubber B en Everest in omloop.

Ps: man, wat een mooi topic. Thanks topic starter!

En FU lolbroeken van eerste paar posts :smile::fu:

4 likes

Ik ook nog kijken. Sukkel dat ik ben!

Maar mooi topic ja. :smirk:

2 likes

Nice, gevonden! Dankjewel!

1 like

Ik wil nog een bond nato aanschaffen, en nu ga ik vanmiddag toevallig de stad in. Zijn er eigenlijk fysieke winkels waar ze nato’s verkopen (in Den Bosch)?

Kijk eens bij https://strps.watch/

1 like

Of je probeert de pin van de verkeerde kant eruit te drukken. Of je probeert de schakel die direct bij de vouwsluiting los te krijgen. De laatste zit vaak muurvast met waarschijnlijk een goede reden.

Zoiets werkt bij mij prima :wink:

Nee. Ik heb zelf praktisch alle maten in huis, maar opmeten met de schuifmaat en vervolgens de corresponderende maat pakken levert meestal toch een verschil op. Inmiddels al gelukt…?

1 like

Vraag:

de kussentjes in de box zijn vaak net iets groter dan de stand van je clasp. Hierdoor komt er wat spanning op de clasp te staan.

Is dit niet slecht voor je sluiting?

Ik laat de sluiting vaak open bij dat soort kussentjes.

1 like

Geen antwoord op zijn vraag :sweat_smile:

@Flipperkast gewoon straks dichtklikken man. Kussentjes vormen zich vanzelf naar je horlogemaat.

En anders een ander doosje scoren.

Dat denk ik niet. Er blijft spanning op zitten. De kussentjes veren wel mee, maar zullen niet kleiner worden als de clasp eenmaal strak dicht zit. Ik wacht nog even op het antwoord.

He kut mn 16013 zat op een te groot kussentje! Hele band uitgerekt :joy:

6 likes