Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Citizen levert ze helaas niet los. Dan moet je via een Citizen dealer een nieuwe schakel bestellen, uiteraard inclusief pin and collar.
Been there done that… :sweat_smile:

1 like

Het in elkaar zetten is niet zo gemakkelijk, maar het is me gelukt.

1 like

Klopt is een gepriegel.


Ik heb geluk gehad. Bij de extra schakels zitten nog busjes.
Probleem opgelost!
HF, bedankt!!

3 likes

Een hele belangrijke vraag.

Zonnebrandcrème (of -sprays) en horloges. Hoe gaan jullie daarmee om?

Minstens factor 30…:wink:

2 likes

Gewoon niet gebruiken :wink: .

1 like

Op het strand gewoon geen horloge dragen.

1 like

Arm insmeren, horloge om doen. :sunglasses:

2 likes

Aangezien je huid direct schade oploopt door een beetje zonnebrandolie, zou ik het absoluut niet op een stalen horloge smeren.

2 likes

Dat gaat niet samen.

1 like

Bij zoveel zon gelijk een G-Shock om, liefst een kleurige.

2 likes

Jullie antwoorden… :sob:

2 likes

Iemand ervaring met strakke aansluiting op horlogedoos kussentjes? Mijn bracelet horloges zitten namelijk erg strak op de kussentjes en ik heb wat schrik dat ik de links op termijn zou uitrekken. Is dit mogelijk of denk ik er weer teveel bij?

2 likes

Ja sorry, ik zie het probleem niet. Komt misschien omdat ik geen stalen banden heb, of geen dure horloges. Bij mij is het gewoon omslingeren dat horloge. :smile:

1 like

Ik kreeg de volgende vraag; Past tie op een 6309-7040
Gaat om mijn turtle band.

Persoonlijk doe ik een oud horloge om. En die spoel ik na blootstelling aan zonnebrand en zweet af.
T is maar wat je wilt. Je wijzerplaat en/of bezel kan verkleuren door de zon. Rubberband kan eerder uitdrogen in de volle zon. Zout en zweet kan je kast op termijn aantasten. De één vind dat zonde, de ander karakter. Ik heb topics voorbij zien komen waarbij ze de bezel van een skx in allerlei zooi gooien om t te faden.

3 likes

Nee. Geen drilled lugs op de 6309 :wink:

1 like

Dankje👍

1 like

Je hebt toch een Seamaster? Ik zou zeggen dat een horloge dat een paar honderd meter diep de oceaan in kan ook wel tegen wat zonnebrand crème zou kunnen.

Lekker omslingeren wanneer je de boot van je pa op gaat en als je denkt dat ie vies begint te worden gewoon even een duik nemen :sunglasses:

2 likes