Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Heb nooit begrepen wat de lol is van iedere dag liggen en smeren.
Door al dat smeren duurt het bruin worden alleen maar langer.

Even om en om bakken… en dan het water in.
's Avonds douchen, bodywash, afdrogen en aftersun dik smeren… laten intrekken en klaar voor de volgende dag.

Maar goed, ik ben gezegend met pigment… en wordt dus niet zo’n rode kreeft.

1 like

blijft nog steeds slecht voor je huid… insmeren is lange termijn verzorging

4 likes

Oh, maar ik smeer de zomermaanden praktisch elke dag; niet alleen als ik op het water ben, maar ook wanneer ik wandel of fiets. Jij weet dat Nederland kampioen huidkanker is, hè? Ik kan nu een verhaal beginnen over de verschillende soorten en de soms levensbedreigende gevolgen, maar dat maakt het er waarschijnlijk allemaal niet leuker op… :smile:

3 likes

Ik heb elke dag spf op mn kop omdat de zon echt je ergste vijand is.

Mensen onderschatten het …

1 like

Die vraag heb ik al zo vaak langs zien komen… :grin: …Bij twijfel, gewoon de gespen niet sluiten. Dan liggen ze er maar wat minder elegant bij in de horlogedoos. Ziet toch geen mens.

Ik waarschijnlijk ook nog steeds, hoor, want ik wil er ook wel maximaal van genieten, maar ik probeer wel zo veel mogelijk voorzorgsmaatregelen te nemen. Ja… hoeveel is ontspanning waard? Het is lastig, hoor. :thinking:

1 like

Ik was nog nooit verbrand, totdat mijn ex zo’n chemisch duur goedje op me smeerde…
Nu verbrand ik enkel wanneer ik niet genoeg drink, en ga slapen op een strandbedje.

Maar op een natuurlijke manier kun je jezelf ook beschermen… google maar eens wat tomatenpuree voor je kan doen.

Dat is afhankelijk van de bestemming en het aantal uren dat je voor vertrek boekt.

Gewoon niet insmeren. Het stinkt, plakt en is te veel moeite om op te doen… :wink:

1 like

Ziet er goed uit zo…

3 likes

Als jij de respectabele leeftijd van 20 nog eens wil halen… :sun_behind_small_cloud: :parasol_on_ground:

2 likes

Hier een domme horlogegerelateerde vraag: wat gebeurt er als je een horloge voor een paar uur in de vriezer laat liggen?

1 like

Nice pik :joy:

svg

2 likes

Dat weet @Chillekasper

5 likes

Gebeurt.

3 likes

Maar dat is geen antwoord op mijn vraag…

1 like

Zoiets. Als jij pech hebt…

1 like

Tja, deze ene keer(afgelopen zomer) was ik mij vergeten in te smeren. Negen van de tien keer doe ik het wel gewoon hoor, dus die 20 hoop ik nog wel te halen… :grimacing::wink:

1 like

Even een snelle update, ik heb een horloge in de vriezer gelegd…

De Speedmaster mag ik hopen?

2 likes

Ik zat eraan te denken om mijn Rolex iced out te maken… maar uiteindelijk is het een goedkope vostok geworden.

4 likes