Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Alsjeblieft! :hugs:

Maar wat wil je nou bereiken met die opmerking?

Het blauw gearceerde deel is de achterkant van je dial. Die zit natuurlijk aan je uurwerk vast. Als je dat uurwerk dus met dial en al eruit wilt trekken blijft de dial achter de pushpins hangen. Die moeten er dus wel degelijk uit anders kom je er niet.

Edit: ik zie nu de ring waar je het over hebt. Die lijkt de boel op z’n plek te houden. Ziet eruit alsof je die met een pincet of een bandentooltje eruit kan wippen. Beetje zoals hier maar dan moet je wel die pushers eruit halen anders blijft je uurwerk sowieso hangen:

4 likes

Eentje voor in dit topic wellicht: waarom zetten veel horlogeliefhebbers naast hun horloges ook messen op de foto of video?

Ik mis het verband tussen die twee compleet, maar wellicht is er een logische verklaring voor.

2 likes

Het is mijn inziens een beetje showen wat je hebt. Sommige hebben messen als hobby :man_shrugging:

En het zijn vaak EDC-foto’s:
24

Dan snijdt het mes aan twee kanten!

2 likes

Hey Tinus, welkom!

Het kan nog gekker met zonnebrillen en flessen drank maar dat is wel de uitzondering hier op HF hoor. Ben je die al tegengekomen? :+1:

Aan een logische verklaring ga ik me niet branden! :sweat_smile:

3 likes

Denk het niet. Bij reviews op YouTube wel veelvuldig
en m’n eigen kelder in overvloed. Ik vind het in ieder geval apart om al die dingen een tikkeltje potsierlijk uit te stallen puur en alleen voor een foto van je horloge. No pun intended, maar zo’n show off komt zo patserig over dat ik dacht dat er wel een logisch verband móest zijn.

2 likes

Hoi, Ik ben relatief nieuw in de horloges en ben op zoek naar een leuke automatische chronograaf, zoals een Omega Speedmaster Reduced. Ik heb er een op het oog op Chrono24 voor een erg goede prijs (ik kan geen link plaatsen omdat ik een nieuwe member ben). Ik vind het echter lastig te zeggen of ik opgelicht wordt (horloge nep, meer schade dan op foto’s, uurwerk niet goed etc.). Het is een verified dealer, maar nog zonder ratings. Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt!

Aaah kijk, gevonden!

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/9/1/3/913f5aff4c9004fc4b30fc312dd1196973366a55.jpeg

Foto’s met messen, horloges, auto’s etc komt hier veel voor omdat het een horlogeforum is en je topics hebt zoals ‘Wat voor auto heb je?’ en ‘Laat je mooiste vulpen zien’ bijvoorbeeld. Dan vinden mensen het leuk om dat in combinatie met hun horloge te laten zien. Is natuurlijk ook wel een beetje showen maar dat is heel dit forum toch?

Wat de verklaring achter bovenstaande verzamelfoto is kan onze huispsycholoog @w.e je misschien wel vertellen?

5 likes

Ik heb gisteren de verklaring gegeven, maar die is inmiddels (geheel terecht) weggehaald.

2 likes

Tja, waarom staan er op een autoshow leuke schaarsgeklede dames naast zo’n auto?
Wat mij betreft mogen ze die auto’s wel achterwege laten.

2 likes

Iemand tips voor een BOR beads of rice / Milanese band 22mm staalkleur met quick release pinnen?

Ik heb al wat geGoogle’ed, maar kom niet veel verder.
Of wordt het klussen met een Dremel?

Even een domme vraag.
Elders staat een Rolex Explorer 215270 te koop.
Volgens specificaties is die 100 meter waterdicht.
Betekend dat bij een Rolex dat je ermee kan douchen en zwemmen?
Of moet je dan toch minimaal 200 meter hebben?

Daar kun je mee douchen en zwemmen mits goed onderhouden. Een waterdichtheidstest na aankoop van een gebruikt horloge is altijd een aanrader.

2 likes

Mijn vast-een-beetje-domme vraag van vandaag; in het draadje van de invicta 1953 werd het en der benoemd dat de pakking droog was. Hoe zie je dat en hoe verhelp je dat het beste? Beetje molykote er tussen? (Foto’s zouden fijn zijn)

Wat een schitterende collectie! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Ja Poooohh wat een winnaars collectie! Echt schitterend :sunglasses::+1:

5 likes

Weet iemand op welk ETA uurwerk de Girard perregaux 2750 gebaseerd is?

Even een domme vraag: wat bedoelen de horlogemerken met de term “boutique edition” ?

Alleen in de boetiek verkrijgbaar van dat merk

1 like