Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Oh, oké. Silly me.

2 likes

:joy:

6 likes

Misschien wel Erdogan poppetjes met ingebouwde tekst als je op zijn buk een klap geeft over verkiezing propaganda in Turkije.

Ik heb zojuist mijn Seiko Prospex Automatic SRPA71K1 ontvangen. Mooi ding, maar er zit een KNOEPERD van een stofje onder het kristal nét boven de datumaanduiding. Super irritant!
Verder viel me op dat er op de sluiting wat roestkleurige vlekjes zitten.
Ik heb hem voor €200 besteld bij een Franse webshop genaamd Ocarat.
Wat moet ik hiermee? Komt dit vaker voor?
Groetjes en liefs van je favoriete Tikkertje.

1 like

retour sturen… of je kan overwegen zelf het uurwerk eruit te lichten om het stof te verwijderen (niet blazen met je mond)

Vet shit! Het was zo’n goede deal en het was eindelijk een horloge dat er goed uitziet. :disappointed_relieved:

Hij zegt het al, zelf even weghalen, fluitje van een cent, (bestaan die dingen trouwens nog wel).
De roestvlekjes kan je weghalen met een glasfiber stift. Wel het restant glas daarna weg blazen en na vegen met een zachte borstel of kwastje en daarna met een vettig doekje het metaal iets opwrijven en daarna weer met een schone doek na wrijven.

1 like

Net ook een super net voorstel van de Franse webshop gekregen.
Ik mag het horloge terugsturen, waarna zij een nieuwe opsturen.
De kosten van het pakketje vergoeden ze ook!

1 like

Hahaha

Als Pluisje twee horloges om de polsen kan hebben, dan kunnen jullie dat ook wel toch?!

1 like

Dan heb je in ieder geval geen gmt meer nodig!

1 like

Hoe laat is het ?:frog:

1 like

Ok, het gaat hier om ‘domme’ vragen, maar ik heb volgens mij wel een ‘hele domme’ vraag.

Bij een automaat, kan het zo zijn dat wanneer de tijd stilstaat, de datum nog verder kan lopen ??

Ik verbeeld mij (zeer waarschijnlijk) dat soms de datum nog goed staat terwijl het horloge toch al wel zeker een dag stil heeft gestaan.

Afhankelijk van het antwoord, bestaat de mogelijkheid dat gij mij hier nooit meer zal zien.

3 likes

Spannend!:sunglasses:

1 like

Zojuist bij mijn buurman drie huizen verderop mijn GS Spring Drive aangesloten op zijn timegrapher, gewoon om te zien dat ie echt zo nauwkeurig loopt. Maar wat we ook probeerden, het lukte gewoon niet. Terwijl het met m’n nieuwe SARX wonderwel lukte. M’n buurman denkt, dat er echt iets aan de hand is met mijn GS. Hoe kan dat nou?

2 likes

De spring drive werkt deels electronisch, hierdoor kun je hem niet met een normale timegrapher meten. Je hebt hier wel speciale apparatuur voor dacht ik.

1 like

Het horloge heeft geen normale balans en escapement.

Dus 't was toch een domme vraag!

Die waren allemaal ook wat jonger hoor… Toch? Geloof me, ik heb echt m’n best gedaan. Maak er altijd werk van. Er gaat straks een vintage 1603 de deur uit die plus 1s/24h loopt. Veel aan gedaan om 'm daar te krijgen. Maar da’s ook een ander merk he. :wink:

1 like

Die waren inderdaad een stuk jonger, maar waren vrij basic uurwerken. Een 6159 is dat zeker niet, dat is wel even andere koek. Seiko’s chronometer normen waren destijds strakker dan die van Rolex hoor :wink: