Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Jonger = ook minder tapslijtage, o.a. We gaan er niet uitkomen geloof ik. :wink:

1 like

nee, want nu weet je waarom het horloge niet aan het apparaat wil.

Bij die ouwe Rolex was de tappenslijtage dan ook minder? Verder geen twijfel aan jouw kunde hoor maar ik vind het bijzonder dat zoā€™n uurwerk niet betere getalletjes kon produceren.

Hier ben ik ook wel benieuwd naarā€¦

1 like

Is het realistisch om geen vintage quartzhorloge te kopen, vanwege het feit dat die vroegere uurwerkjes allemaal niet gestandaardiseerd zijn, en je dus met een waardeloos horloge zit als de elektronica beschadigt, omdat er geen vervangende onderdelen / uurwerkjes meer zijn? Denk aan de Longines en Omega quartzhorloges uit de jaren '70 bijvoorbeeld. Of is het overdreven voorzichtigheid en zijn er nog genoeg onderdelen te vinden?

Je moet je in elk geval zorgen maken over oude LED- en stemvork (Bulova-type) horloges, die op een 1,35V batterij moeten lopen. Met een 1,55V lopen ze simpelweg te snel; minuut per dag of zo. Er schijnt een technische oplossing voor te koop te zijn, google maar 's - zelf nog niet gedaanā€¦

1,35V is nergens meer te koop, for the recordā€¦

En MartijnV is volgens mij erg handig met kwarts, wellicht meer sleutelende forumleden. Ik ben er geen held mee. :wink:

1 like

Want?

Waarom zie ik zo weinig onafhankelijke horlogemerken hier op het forum langs komen? (F.P Journe ,Dufour etc etc)

3 likes

Omdat velen Rolex the bomb vinden.

2 likes

:rofl::rofl::rofl:

In 1994 vonden mensen dingen, als ook Rolex, ā€œthe bombā€. Tegenwoordig gebruikt men die benaming niet meer.

Geen idee wat wel btw, dat weet @HanDavinci vast wel. Ik ben afgehaakt na ā€œde shiznitā€

Oh en btw: Rolex :heart_eyes:

4 likes

Domme vraag mischien hoor,maar waarom precies?

1 like

Om te zieken, ik ben niet merk gebonden Haha.

Ook Rolex maakt lelijke troep

fuck you Han, de DJ41 is mooi

2 likes

Zeker.

Blechhhhā€¦:persevere:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

ā€¦
:rofl:

Hmm, die zou ik dragen. Al heb ik liever een andere kleur dial. Ah wellā€¦

Omdat wat je daar als Indisch krijgt, de interpretatie is van Chinezen van wat Hollanders lekker Indisch eten vinden.

2 likes

Eens. Ik kan die blurred text niet citeren, smart one :roll_eyes:

1 like

Ik zal even on topic blijven.
Is een Rolex Sub echt 20 keer beter dan een Seiko SKX007? Hij is grofweg namelijk wel 20 keer duurder.

Ook eens, 40mm is sws huulā€™n.

Maar de 36mm platinum wijzerplaat in een 18039 is hemels.

4 likes

Oris komt toch vaak genoeg langs?