Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Het gaat niet om niet bewegen maar om een arm te krijgen om hem open te draaien

1 like

Dus je draait meer met de lijmklem en niet zo zeer met die casebacktool ?

Ja. Ik draai nooit met de caseback tool. Dan schiet je te snel uit.

Je houdt de caseback tool in je hand en drukt met je duim het horloge stevig op de caseback tool. Dan draai je het horloge met je andere hand.

6 likes

Morgen maar eens proberen. Vandaag geen zin meer in (krassen blijken niet goed voor je humeur te zijn)

2 likes

Dat snap ik, dat is erg vervelend. Handig altijd om er een doekje oid tussen te doen om krassen van metaal op metaal te voorkomen.

1 like

Ik heb een caseback een keer los gekregen door even een ijsklontje erop te leggen. Niet te lang, want dan geeft hij de kou doorgaan de case en krimpt die ook (ietsje). Het scheelt misschien net de paar duizendsten van een millimeter die je nodig hebt.

1 like

Copy paste van een oudere reactie van mij:

Je zou met secondenlijm een moer op de case back kunnen plakken (de grootste moer die op het vlakke deel van de case back past) en 'm daarmee open schroeven. De moer kan je er weer af krijgen met nagellak verwijderaar (aceton). Wel even alles ontvetten van tevoren.

1 like

Waarom wordt Rlx steeds duurder?
Zijn er veel modellen niet te koop bij de AD’s?

En dat is bepaald niet van gisteren.
Gisteren was ik echter wel bij S&C
Drie dames dj’s in de etalage, met steentjes
en achterin hadden ze nog een Airking.

Te triest voor woorden.

1 like

Een Ziplock zakje ertussen leggen tegen de krassen en een goede casebackopener kopen.
Dit is zo’n prutsding waar altijd speling op zit. Dat blijft los schieten als je er kracht op zet.

Probeer hem eens iets strakker te draaien en daarna opnieuw los.

Domme vraag du jour:
Ik heb een seiko serienummer en brakke foto’s. Ik wil weten welk referentienummer het betreft (ja, de foto’s zijn zo brak).

Kan ik op basis van een Seiko serienummer refnummer achterhalen? Zoja, waar?

Koekoek kassa drie, @koekoek

1 like

Wat bedoel je met het serienummer en wat bedoel je met het referentienummer?

1 like

Modelnummer als in 5625-7000 bijvoorbeeld denk ik.
Maar ik denk niet dat het kan met alleen het serienummer.

Het is zeker geen referentienummer dus het kan vermoedelijks enkel een serienummer zijn.

Klopt en dat beheers ik wel, echter in dit vreemd geval heb ik tekstgewijs enkel een serienummer/reeks cijfers doorgekregen en foto’s waar ik amper op zie dat het een horloge betreft.

Gelukkig niet in Japan, ik rij er morgen wel even heen :ok_hand:!

Heb je een foto?

2 likes

Ik heb je een PB gestuurd om even te sparren! TIA

Is een gshock lekker laaten zijn er voor gemaakt :muscle::muscle::muscle:

Het is het diamanten-model van kunstmatige schaarste. Dat helpt voor het exclusieve imago. Iemand die wèl een nieuwe sportmodel Rolex om de pols heeft, heeft het immers gemaakt. Je moet namelijk (even gechargeerd) beroemd/bekend/speciaal zijn om er via de AD een te bemachtigen of rijk zodat je bij een grijze dealer een premium kunt veroorloven. Door te zorgen dat er altijd (veel) meer vraag dan aanbod is, kunnen ze het eigenlijk zo duur maken als ze willen. Dat zijn ze dan ook (in stapjes) aan het doen.

1 like

Waarom lakken sommige mensen serienummers weg op fotos van hun horloge? Zal met counterfeit te maken hebben vermoed ik?

1 like

Of misbruik op verkoopsites, waar foto’s van anderen wel eens ‘geleend’ worden door oplichters.

2 likes