Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Weet iemand hoe laat het is?

4 likes

Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar als je alleen naar het laatste plaatje in het ‘wat dragen wij vandaag’ topic kijkt, weet je altijd hoe laat het ongeveer is.

3 likes

zeker, vragen staat vrij


Sommige horloges staan gewoon geweldig goed met sneakers :grinning: binnenkort zwier ik m’n explorer gewoon op de nato! En die gaat verdomd goed staan!
En voor andere horloges is de nato eigenlijk de eerste keuze per design: een leger tool watch, een speedy, 


Aha, is waar ook. Domme vraag!
:grin:

2 likes

Precies het goede topic dus :slight_smile:

2 likes

oh ja! :laughing:

Trouwens niks mis met snekers mensen.
Hier heerlijk zittende en lopende Santoni sneakers.

2 likes

De rotor loopt aan en dan zuipt 'ie meer stroom.

1 like

Wel model heb je precies, deze?

8 likes

Wat zegt Amplitude 230, Err 1.0 over een caliber van 54 jaar oud?
Of is daar meer informatie voor nodig.

Ja :upside_down_face:

1 like

Whisky bedoel je denk ik.

1 like

Hangt er vanaf of hij liever Schotse of Ierse wil toch.
Oh edit: hij zegt “verschrikkelijk goede”

1 like

Domme vraag: o.a Rolex modellen hebben een cyclops om de datum te vergroten. Zou een uitholling aan de onderkant van het glas ook werken?

Dat werkt helaas tegenovergesteld.
Die cyclops is bol (convex) en geeft een vergroting.
Als je de binnenkant zou uithollen wordt deze hol (concaaf) en geeft dan juist een verkleining. Theoretisch zou een cyclops aan de binnenkant wel werken denk ik maar natuurlijk zou er dan wel genoeg ruimte voor de wijzers moeten zijn.

1 like

Maar minder vergroten.

1 like

Ook waar!

Domme vraag: ik laat af en toe de chronograaf ff lopen. Dat doe ik om het gevoel, maar denk ook om het soepel te houden. Klopt mijn laatste reden ĂŒberhaupt? Dank voor jullie antwoord

1 like

Na een maand binnen de +2 sec afwijking per dag te hebben gelopen, gaf ‘ie het op gedurende een vergadering. (En zo saai was die babbel niet eens)
Ook na wat bemoedigende klapjes geen leven meer in te krijgen

Dan maar een donor binnenwerkje opofferen (die ik toevallig nog had liggen)


Van het gedeelte waar ik over de grond aan het kruipen ben op zoek naar de minuten wijzer heb ik maar geen foto’s gemaakt

Door dat stressmomentje sowieso niet meer echt in foto-modus, waardoor alleen nog maar een plaatje van wijzerfriemelen en eindresultaat

En ja,

16 likes

Ik heb ook eens een stomme vraag. Om hier iets te verkopen moet je uiteraard een bepaalde status hebben (daar gaat deze vraag verder niet over). Maar waarom mag eigenlijk wel jan en alleman aanbieden op een topic uit de rubriek “gevraagd” ? Is dit niet merkwaardig dat indien je iets specifieks zoekt ook op een of andere manier wat meer “gerespecteerde” aanbiedingen mag verwachten en niet bijvoorbeeld van iemand die net een uurtje een account heeft aangemaakt? Gewoon maar iets wat in me op kwam eigenlijk.

2 likes

Ik vind het geen stomme vraag. Ook geen domme trouwens. Het is iets dat je denk ik niet tegen kan houden of je moet de categorie gaan verbergen voor TL1. Ik weet niet of de zoekenden daarmee geholpen zijn.

1 like