Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

De hamvraag is dan wel, waar, oh waar komen die balletjes dan wel vandaan.

2 likes

Jij bent sowieso meer shine dan een ekster:cowboy_hat_face:

1 like

En of je ze zelf nog in elkaar moet zetten…

Meervoud in Bahasa gaat door het woord te verdubbelen. Dus bintang bintang, ook geschreven als bintang2.

2 likes

Same here. :slight_smile:

1 like

En zo leer je nog eens iets, wanneer je dit topic doorneemt :sweat_smile:

Mijn bijdrage aan het domme vragen topic:
Een duikhorloge heeft meestal een geschroefde kroon. Hoe vast moet je deze aandraaien? Is de kroon strak (flush) tegen de kast voldoende? Of dien je hem dan nog net een klein zetje geven?

Zelf, als professioneel deskdiver, ga ik voor optie 1. Maar ik ga er dan ook (nog) niet mee in het water. Al staat dit wel gepland voor in de zomer, dus vandaar …

Dus als je veertien bier wilt bestellen: ‘Bintang bintang bintang bintang bintang bintang bintang bintang bintang bintang bintang bintang bintang bintang’?

4 likes

Nou die zeevaarders in die tijd voeten ook gewoon op goed geluk anders had Columbus Amerika nooit ontdekt

Hahahahahahahahaha

Bijna, bintang2 is meervoud net als bij ons, onafhankelijk van hoeveel. Echter ze zeggen hetzelfde als wij ‘veertien bier’ (bier dus in enkelvoud), dus empat belas bintang.

4 likes

Of erger, in een pannetje heet water. Serieus geregeld gekregen vroeger, toen er nog niet veel Indische/Indonesische restaurants buiten Den Haag en Arnhem waren (de Indische hotspots).

Wat ik er ook nooit geproefd heb is verse laos, djahé, ketumbar, daun djuruk, kunjit, sereh, kentjur etc.

Waarbij ik moet zeggen dat er een grote Chinese minderheid was en is met name op Java, en dat men ter plaatse wel een soort fusion keuken hebben ontwikkeld. Net zoals in Suriname. Er zit hier een Surinaamse Chinees die prima Moksie Metie maakt. De kleine groep Chinezen die met of na de repatriëring uit Indië hier kwamen gingen echter niet of nauwelijks in de horeca werken.

1 like

Die komen uit Turkije, wist je dat niet.

3 likes

Een vraag aan de Omega + Breitling kenners:

Nou, Columbus had koers gezet naar India in de veronderstelling dat als hij naar het westen zou varen hij daar uit zou komen, de wereld is immers rond. Hij had alleen niet gerekend op een continent dat er tussen lag. Daarom noemde hij de bewoners daar ook India anen

Er zijn geen tabellen met aandraaikoppels. Maar niet “te vast” in elk geval. Tussen het rubbercontact en maximaal met volle kracht kun je misschien wel tussen een achtste en een kwart slag verder draaien. Maar als je maximaal aandraait en de kroon zo laat zitten zal de pakking uiteindelijk niet meer uit die positie “terugveren” en dus elasticiteit verliezen. Een hardere pakking dicht slechter af.

“Voldoende vast” is waterdicht, en behoudt het rubber (of alternatief materiaal). Dat kan alleen op gevoel en met deze kennis ben je dus op je eigen oordeel aangewezen :slight_smile:

1 like

Volgens de Amerikanen was Columbus een Amerikaan die Europa heeft ontdekt :joy:

Ja… volgens Amerikanen zijn zij ook de beste ter wereld in American Football.
En natuurlijk… dat zijn ze ook, als je het als enige land speelt.

7 likes

Inmiddels geen doorkomen meer aan in de totale chaos van dit topic. Maar een quartz en een mechanisch horloge zijn twee compleet verschillende beestjes. Natuurlijk kan ook een quartz stuk. Maar over het algemeen is deze veel minder kwetsbaar. Dus dit zou mijn keuze zijn voor sporten.

En satésaus is beslist geen PINDA saus, maar een soort ketjap
om even on topic te komen

Gedragen door Rafael Nadal tijdens de finale van Roland Garros 2017. Kan blijkbaar toch tegen een stootje, haha. :stuck_out_tongue:

he? wat?

2 likes