Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Ja, de wereld is rond. Net als een pannenkoek.

1 like

Dan is het maar goed dat Columbus Amerika tegen kwam. Anders was hij over de rand gevallen. :grinning:

net als die die uit het koekoeksnest viel?

En wat nou als ik het Indisch eten van de Chinees lekkerder vind?
Of als er een Chinees is die wel weet hoe het moet?

1 like

Tja, wat moet ik daar nu op zeggen.
Als je dat eten lekker vind. dan moet je dat gewoon blijven eten.
Je moet dan wel bedenken dat het niets te maken heeft met Indonesisch eten.
Heel toevallig was er gisteren op het 8 uur nieuws iets over te doen, er werd gezegd dat de Chinees - Indische restaurantjes uit ons straatbeeld aan het verdwijnen zijn.
Wel, hoe zal dat nu komen, of ze halen het minimale eetbare niveau niet en/of de Nederlandse consument is kritischer geworden. Dat laatste is wel duidelijk, er wordt meer exotisch gegeten.

Welnu, de Chinees die het wel weet zal vermoedelijk of uit Indonesië komen of is daar al eens geweest maar het kan ook zijn dat die Chinees koks heeft laten overkomen uit Indonesië of wat ook heel goed kan, iemand in de keuken heeft staan die hier gewoon woont en oorspronkelijk uit Indonesië kwam.
En natuurlijk kan het ook zo zijn dat hij een cursus Indonesisch eten heeft gevolgd, maar ik denk dat er weinig zijn die dat hebben gedaan.
Een aardig voorbeeld hiervan is een oude tv serie waar de kok Lonnie zijn gerechten voor de camera ging bereiden. Hij woont hier en komt oorspronkelijk uit Bali waar zijn vader een restaurant runde.
Dan als laatste, in het centrum van Rotterdam aan het rode zand was er een bekend restaurant “restaurant Indonesia” Dat werd gerund door de Chinese familie Lo. Hij liet de keuken over aan Indonesische koks, de kwaliteit was bijzonder goed, maar die mensen werden ouder, de bekende vergrijzing, en stopten met werken, de kwaliteit ging achteruit en uiteindelijk bestaat het nu niet meer.
Louis, misschien zijn jouw vragen nu een beetje beantwoord.

.

2 likes

Ik denk dat er vooral geen opvolgers zijn. Kinderen van de eigenaren werken heel vaak al vanaf jonge leeftijd mee in het restaurant en hebben zelf ervaren dat je er 24 uur per dag mee bezig bent. Zijn zijn vaak hoger opgeleid dan hun ouders en/of grootouders en willen geen carriere in de horeca.

Maar dit heeft natuurlijk helemaal niets meer met horloges te maken. Misschien moeten we het eens over Chinese horloges hebben.:grinning:

1 like

Je hebt helemaal gelijk, de jeugd is hoger opgeleid en heeft geen zin meer in restaurants.

Wel, ook daar is het een en ander in te doen.
Kijk eens op het merk memorigin watches, dat is een hele mooie tourbillion

1 like

Zo te lezen behoor ik tot jouw doelgroep :thinking:

Vintage Horlogeforum
Voor liefhebbers van horloges en zakhorloges van voor 1991.

“van voor 1991.”

Waarom 1991? Zit er een gedachtegang achter? Of is het om enkel te kaderen?

Die titel is volgens mij twee jaar geleden gemaakt bij het omzetten naar de nieuwe forumsoftware. Eigenlijk gaat het gewoon om horloges ouder dan 25 jaar. :grin:

1 like

Zoals de EMG? :zipper_mouth_face:

Ik vraag me al een tijdje af hoeveel % van de mechanische horloges netjes ‘op tijd’ een servicebeurt krijgt. Een vriend van me klaagde erover dat zijn (inmiddels 10jr oude) Tissot automaat chronograaf steeds minder goed de tijd hield. Toen ik hem vertelde dat het horloge wel eens aan een beurtje toe kon zijn keek hij mee meewarig aan : ‘is dat nodig dan?’. Sindsdien vraag ik me af of horlogeliefhebbers de enige zijn die hun horloge netjes op tijd laten servicen.

4 likes

Horloges zijn toch overbodig in deze tijd, waarin de smartphone alles inclusief de tijd aangeeft?

[N.B. : exact (op)gestelde vraag naar de in TS’ aangegeven criteria] :nerd_face:

Uiteraard Stefanmol, als liefhebber van horloges heb ik al van mijn vader geleerd, het volgende:
‘het om de circa 5 jaar laten servicen, is het behoud van het uurwerk als zodanig, reeds.’ :sunglasses:

1 like

Briljante taalvirtuooswaardig-bedachte ‘uitleg’ van deze vraag.
Gaaf, Bidle! :slight_smile:

1 like

En ik denk zelfs die lang niet allemaal. Als ik in het “welke vintage draag ik vandaag” topic kijk weet ik vrij zeker dat daar veel horloges tussen zitten met een totaal onbekende servicehistorie.

Nu zijn de wat minder kostbare exemplaren natuurlijk ook total-loss als je een servicebeurt moet laten uitvoeren. :sweat_smile:

2 likes

Ik heb er om en nabij de 40 ĂĄ 50 maar die hebben op een na allemaal een beurtje gehad en dat heeft me idd een paar centen gekost die ik er nooit meer uithaal maar maakt niet uit want je bent verslaafd of niet :wink:

7 likes

Je vertelt heel veel maar voor mij niets nieuws.

Zoveel heb ik er nog niet. :smiley: Gelukkig kan ik steeds meer zelf, dus dat scheelt een hoop geld. :sunglasses:

1 like

Zo wel ja 


rafael-nadal-roland-garros-2017-nike-outfit-french-open-kit-642x336

4 likes