Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Dat wil je liever niet over je klokkie heen krijgen nee :joy:

1 like

Er zijn bepaalde sporten waarbij het niet wenselijk is om een mechanisch horloge om te doen.
Ik heb al eens eerder de volgende anekdote in een topic genoteerd.
Als de raquette wat losser op het kompas is bevestigd, kan het zijn dat bij elke ruwe beweging of stoot met de pols tegen bijvoorbeeld een vast object deze raquette beweegt en zich verplaatst,
Een 100ste millimeter kan al seconden schelen.
Ik heb hier een aardige anekdote van een waar gebeurd verhaal wat ik heb meegemaakt.
Ik heb een paar jaar geleden voor een dame haar horloge gerestaureerd, een vintage Omega.
Dat horloge werkte fantastisch, perfect op tijd en zonder enige problemen.
Enfin, na een paar weken kreeg ik een melding dat het horloge ineens meer dan een half uur per dag voor liep. Ik dus dat ding weer uit elkaar gehaald, nagekeken en gekalibreerd, weer perfect.
Dit proces heeft zich meer dan 4 keer voorgedaan. Dus werd ik enigszins wat korrelig.
Toen vroeg ik haar wat ze zoal deed met het horloge om in haar dagelijkse tijd.
Wel, ik kreeg als antwoord dat ze bijna elke dag op de golfbaan stond en intens bezig was met de golfsport.
Ik heb toen haar horloge weer op tijd gesteld en gezegd dat ze beter geen horloge kon aandoen als ze speelde.
Daarna is ze niet meer teruggekomen met dat horloge, ze draag het nu nog steeds zonder afwijking van de tijd.
Wat is de essentie van dit verhaal, wel, bij elke slag die ze deed, verschoof de raquette door de klap. van haar pols tegen dat balletje.
Zo zie je maar dat niet bij elke sport een mechanisch horloge gedragen kan worden.

24 likes

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ondanks dat het effect bij pingpongen minder zal zijn dan bij golfen, doe ik ‘m af :+1:

2 likes

Ja, dat is schadelijk, de temperatuur kan oplopen tot meer dan 70 graden C., als je dan ook nog eens de zee induikt, dan garandeer ik je dat je condens aan de binnenkant van het horloge hebt gekregen.
Advies, neem nooit een horloge mee naar het strand.

6 likes

Waarvoor staat de afkorting OHPF? #durftevragen

Het loont om een topic door te lezen
:slight_smile:

11 likes

Slim, geldt overigens ook voor de sporten zoals honkbal, tennis, hockey, kortom alle sporten waarbij je met een harde klap ergens tegenaan slaat .

2 likes

#eventeruglezen

2 likes

Sorry :frowning: had een stukje gescrolled
 Durfde ik eindelijk de vraag te stellen :slight_smile: merciekes!

5 likes

Naar je toilet ??:open_mouth:

helaas stuitert het horloge niet genoeg bij het pingpongen: heb je nog tips?

Kan iemand mij vertellen waar deze voor gebruikt worden? Heb ze wel eens op de Rikketik zien liggen.

2 likes

tijdens het fietsen draag ik zelden of eigenlijk nooit een automaat, altijd kwarts/quarts

Op een fiets kan ik geen tijd aflezen, wel op een horloge.

4 likes

Een tweede
 Waarvoor staat (tu) ?

2 likes

opmeten van kalibers.

:+1:
Dit dus.

een goede lezer heeft genoeg aan een half woord
 (zin) :slight_smile:

Duim omhoog in het Engels.

Bah. Thumbs up
 Heb ik lang zitten over denken :frowning:

3 likes