Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Wordt er aangeraden andere push pins te gebruiken wanneer je een stalen band wisselt voor een lederen band?

Ik heb het idee dat de originele push pins namelijk wat “flexen” wanneer er lichte spanning op de lederen band komt te staan (inclusief klikkend geluid).

Het betreft een SBDC051, met originele push pins uit de stalen band.

1 like

Goed katholiek dus :stuck_out_tongue:

1 like

Zo zo, jij hebt ze alle miljard ontmoet. :thinking::sunglasses:
Op basis van een ontmoeting een miljard mensen in een hokje stoppen. :tumbler_glass::tumbler_glass:
Ik kan ontmoetingen met uiterst vrome, nooit drinkende, zeer correcte moslims tegenover zetten, maar dan heb je het nog maar over een paar.
Moslims heb je in alle vormen, zoals bij alle grote groepen.

barbapapa

Ik doe ook een duit in het zakje :grin::+1:

6 likes

Ja, dat hebben we de laatste jaren wel gezien.

2 likes

@marijn
Even helemaal off topic, maar had jij vroeger niet een rode achtergrond in je avatar? Die is nu zwart. Heb ik iets gemist? Rouw of gewoon weer eens iets anders?

Waarom stel je die vragen dan?

Oh sorry, we zitten in het ‘domme vragen topic’.

@tompj

Volgens mij reageerde ik slechts op het advies van @vinwat om geen Indisch te gaan eten bij een Chinees.
De tsunami aan onzin die daar uit volgde, met een enkel feitje dat iedereen weet, maakte dat ik nog een enkele vraag stelde. Mag dat? Dom? Prima!

Gewoon weer iets wat anders.:blush:

1 like

Goed bezig, gelukkig hapt er niemand :+1:

Heb je nog een domme vraag over horloges?

5 likes

Ik lig nog niet op bed…

1 like

Vraag:

Hoe komt het (veelal bij vintage) dat sommige banden niet goed aansluiten op de kast en dat er derhalve ruimte (lees kier) ontstaat tussen kast en band?

Dit terwijl de band hier wel voor is bedoeld en waarschijnlijk ooit wel een perfect fit had.

Voorbeeld van een horloge wat er netjes uit ziet, maar wat een gleuf…

Slijtage.

Iets te kort door de bocht maat.
Is dit te verhelpen en hoe ontstaat dit, oftewel wat is er versleten?

Kort maar duidelijk toch? :wink:

Waarschijnlijk zijn de pushpins dusdanig versleten dat er ruimte is ontstaan. Staal op staal slijt met de tijd.

Dat was bij mijn DJ in ieder geval zo.

Dus nieuwe pushpins zou dit verhelpen?

Ik denk dat het eerder in de slijtage van de lugholes zit.

1 like

Geen idee of het volledig verholpen is na vervanging. Maar zo zagen mijn DJ pushpins er voorafgaand aan service uit:

Sufgepolijst…zou ik zeggen…

1 like

Dat lijkt me niet, tenzij je de pushpins polijst.:smile: