Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Enkele weken (maanden?) geleden stond hier op het forum een thread van iemand die custom BE/NL bandenmakers met mekaar vergeleek. Met de beste wil van de wereld kan ik ditniet terug vinden. Heeft iemand toevallig een linkje bij de hand?

1 like

Topic van @zulu.

3 likes

Top! Daar kan ik al wat mee.
De topic die ik zoek was evenwel nog een andere, waar ieder bandenmaker ook een aantal sterren kreeg voor prijs, kwaliteit, snelheid, etc etcā€¦

1 like

Nog niet helemaal, maar bijna. Wederom @zulu :+1:

2 likes

En dit moet hem zijn. @zulu is wel een baasje :+1:

3 likes

Die laatste was hem!

Genoeg inspiratie dus, bedankt!

2 likes

Goed topic, ik heb genoeg domme vragen.

Ik draag al lang goedkopere horloges, helaas geen enkele is nog krasvrij omdat ik af en toe een kluns kan zijn.

Zijn er bepaalde trekjes die jullie je eigen hebben gemaakt om dit soort dingen te voorkomen? En dan bedoel ik niet af doen als je een huis gaat slopen of gaat zaalvoetballen, maar de minder obvious. Zoals @Watch2Morrow wel of niet serieus bijvoorbeeld zei: het eten met het horlogeloze armje uit de magnetron halen.

3 likes

Sommigen hier doen plakband op de sluiting van een metalen band.
Maar met een polshorloge zijn krassen bij normaal gebruik onvermijdelijk, het hoort erbij.

5 likes

Ik let er nooit op , doe eigenlijk alles met me horlogesā€¦
Heb dan wel een casio voor op me werk en die ziet er niet uit :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

Ik vind dit eigenlijk best wel een leuke vraag

Ik loop op werk bijvoorbeeld bij bepaalde bochten in het pand met mijn handpalm omhoog, zodat de kast de spachtelputz niet kan raken in het geval dat ik langs de muur ga. Ik betrapte mezelf erop, maar het is compleet automatisme geworden.

3 likes

Doe ik echt :sweat_smile:

2 likes

k loop op werk bijvoorbeeld bij bepaalde bochten in het pand met mijn handpalm omhoog zodat de kast de spachtelputz niet kan raken in het geval dat ik langs de muur ga. Ik betrapte mezelf erop, maar het is compleet automatisme geworden.

Doe ik echt :sweat_smile:

@Watch2Morrow @HanDavinci

Nou precies dit soort dingen dus. Horloges zijn gebruiksobjecten, net als bij Porsches die 3.500 km rijden in 12 jaar tijd, krijg ik ook jeuk van horloges in kluizen denk ik. Dus gebruikssporen onvermijdelijk. Misschien de vraag iets anders stellen; niet hoe voorkomen we sporen, maar hoe kunnen we ze het beste minimaliseren.

2 likes

Die stucadoors zijn ook niet meer te betalen tegenwoordig

Maar inderdaad hier ook hoor, stenen muur, horloge naar binnen

2 likes

Soms als ik langs een stenen muur met mā€™n horloge loop te zwaaien, bekruipt mij het angstige gevoel hoe mijn horloge eruit zal zien als ik de muur zou raken.

Juist door een beetje op te letten met welke hand je bijvoorbeeld in de magnetron graait ( je hebt er immers twee waarom die zonder horloge dan niet ?) kun je het horloge elke dag dragen .

Dan hoeft ie niet in een kluisje met god weet wat voor apparaten in de directe omgeving van jouw bank kluisje .
Je gaat met je Porsche ook geen tuinafval naar de Milieustraat brengen inderdaad !

Zo min mogelijk bewegen en anderen fysieke arbeid of activiteit laten verrichten.

Kijk eens goed naar de fotoā€™s die ik op het forum zet en je weet het. :slight_smile:

1 like

Mmm zeer confronterend :sunglasses:, doe ik ook.
Wel draag ik voor alles mijn sub of mijn Datejust, ik hoef geen beater voor vakantie of bepaalde karweitjes, geniet graag ten volle van mijn horloges.
Dus gewoon bij bepaalde handelingen wat rekening mee houden, wordt zoals Han zegt een automatismešŸ˜‰

3 likes

How about:

Kleurrijke beater :heart_eyes:

4 likes

Al lopend op straat lijkt het wel of iedere ā€˜tegenliggerā€™ doelbewust net te dicht langs mijn linkse kant komt lopen om vervolgens, met zijn/haar kermis-klok, een aanslag op mijn gekoesterde zwitserse vrinden te plegen. Althans dat idee krijg ik altijd, waardoor mijn zesde zintuig nu volautomatisch als een idioot mn horloge-arm ietwat achter me verscholen houdt.

5 likes

Stuur maar op :heart_eyes::love_you_gesture:

1 like