Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Newly acquired, oftewel nieuwste aanwinst.

3 likes

aaah super dankje! Ik dacht al iets in de trant van ā€˜net aangekomenā€™. maar we zijn natuurlijk internationaal :sunglasses:

1 like

Nieuwe aankoop zie je ook wel eens, maar ikzelf vind nieuwe aanwinst leuker.

3 likes

Wie herkent de volgende situatie. Je ziet een vreemde of vage bekende en je aandacht wordt onweerstaanbaar getrokken naar zijn horloge. Je wilt hem vragen welk merk/type het is maar ervaart daarbij toch enige gene. Meen jij dat dit niet kan omdat je in zijn intieme zone treedt door te informeren naar zoiets persoonlijks? Of ga je op hem af en draai je bij wijze van spreken zā€™n pols om?. Wat doe/deed jij?

Bij een vreemde (vage bekende) laat ik het zo, of ik kan het zien of ik weet het nietā€¦

Vragen naar iemands horloge is in zijn/haar intieme zone treden?

Ben ik soms raar dat ik mijn horloge gewoon om mijn pols draag?

9 likes

Kom op, je hebt toch wel sociale vaardigheden en een beetje gevoel voor omgangsvormen? Het ligt aan de situatie. Op een regenachtige oktoberavond om kwart over middernacht in een wachtkamer van de NS met bekvechtende capuchontieners op de achtergrond/achterafsteegje vol met graffity terwijl je net tegen een leeg bierblikje trapt is het wat anders dan terwijl je op je beurt wacht bij de kapper. Maar daar ben ik ook behoorlijk terughoudend om verder te gaan dan een opmerking als ā€œgoh wat een mooi horlogeā€. Als iemand niet enthousiast reageert is er dan nog niet veel aan de hand. Als je ā€œthug lifeā€ op je voorhoofd hebt staan zou ik dat nog proberen te compenseren door wat extra voorkomend en hoffelijk te zijn. Als er een spelfout in staat zou je dĆ”t ook weer compenseren.

Ok iets serieuzer, waar het op neer komt: je moet aanvoelen wat ongemakkelijk zou kunnen zijn voor de ander. Ongemakkelijk = geen leuk gesprek.

Ik heb wel een paar leuke gesprekken gehad, maar ben wat voorzichtig. De situatie moet er naar zijn.

3 likes

Ik voelde me bv achteraf niet prettig toen iemand een - op afstand leuk ogend - maar naar bleek blingbling ding om had. Sta je dan met je vintage. Dan lijk het alsof je wil pochenā€¦

1 like

dat is dan ook wel vreemd

Zo over dat antwoord heb je lang gedacht, dat was in meiā€¦ :rofl::rofl::rofl:

2 likes

Sommige mensen zijn niet zo snel :speak_no_evil:

1 like

Voor de zekerheid maar even hier vragen :grin:.

Ik heb sinds een aantal weken een titanium horloge. Mede door het geringe gewicht draagt het heerlijk. Bovendien ziet het er, met een iets donkerder zweem als staal, heel goed uit.

Nu zijn er wel meer titanium horloges, zoā€™n beetje in alle prijsklassen. Maar toch valt het aanbod best tegen.

De vraag: waarom is titanium niet een veel meer gebruikt materiaal voor horloges?

Duurder dan staal?

De prijs.
Meer niet

Lastiger te bewerken? Normaliter krast het sneller?

Veel mensen vinden wat gewicht om de pols juist ook fijn.

:point_up:ļø
Een ā€œzwaarā€ horloge wordt veelal geassocieerd met kwaliteit.

Hmmm.

Titanium wordt ook gebruikt bij redelijk goedkope horloge, dus of het zo duur is?
Meer krassen? Ik merk daar bij mijn GS niets van.
Kwaliteitsbeleving? Wonderlijk. Dat zit voor mij in ieder geval in andere dingen dan gewicht.
Moeilijker te bewerken? Dat zou kunnen. Is titanium moeilijker te bewerken?

@Arie_Kabaalstra kom der maar in! :+1:

Mijn vrouw heeft een rado Quartz horloge
Nu verspringt de seconde wijzer niet regelmatig doch met sprongen
Kan het zijn dAt de batterij vervangen moet worden?