Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Er zijn volgens mij veel verschillende “grades” titanium.

1 like

Yep

1 like

Ja :slight_smile:

1 like

Dank weer voor de antwoorden

Is EOL

Waar staat dat voor?

‘End of life’ indicatie. Van de batterij dan he! :wink:

2 likes

Super. Hartelijk bedankt.

1 like

Ik vraag me af: de speedmaster is een handopwinder. Hoe deden die astronauten dat op de maan? Ze hadden toch de héle tijd een ruimtepak aan? In de maanlander konden ze toch hun handschoenen niet uitdoen😳?

Over je pak dragen. En in de maanlander (gesloten deur uiteraard) kan je je handschoen wel afdoen.

An @Omega Speedmaster in its natural element, wrapped around the arm of an Apollo spacesuit. #ablogtowatch #abtw #watchstagram #instawatch #womw #watchmaking #watchnerd #omega #speedytuesday #speedmaster #moonwatch #omegafirstwatchonthemoon #nasa #apollo1 by Sherif Saleh, on Flickr

Maar dan kun je nog steeds zo’n klein kroontje niet ronddraaien met die logge handschoenen aan…

Precies, dáár breek ik mijn hoofd over😅

Bergeon had daar in opdracht van NASA een tooltje voor ontwikkeld.

$_35

Het was voor de astronauten die niet begrepen dat je in de maanlander wel je handschoen uit kan doen.

7 likes

Dat kon wel, ze hebben niet al die tijd dat pak aangehad

Dat staat normaal gezien in de handleiding. Wanneer de secondewijzer om de vier seconden tikt in plaats van één dient het batterijtje vervangen te worden.

1 like

…voel ik me toch een beetje dom…:no_mouth:

1 like

naoh naaahhh - snob is ook Engels …
Overigens geef zowel ´sluiting´ als ´horlogebandje´ niet duidelijk weer wat met clasp en bracelet al aardig wat over het materiaal prjsgeeft. Sorry maar dan wordt gebruik van de Nederlandse taal al snel aan de lange - en dus tegenwoordig - onhandige kant.
En als we toch bezig zijn :roll_eyes: een review is niet geheel zuiver te vertalen met ´verslag´.
Ciao
Domega

Gewoon niet meer klappen. Maar fluiten op jouw 2 vingers, althans, als je die nog hebt.
Dan weten ze op de bhune ook niet meer wat hun overkomt.
Of helemaal niets doen, dan wordt het ook wat stiller op deze wereld.

1 like

Dank

Heb alle 619 reacties niet gelezen maar plots bekruipt mij een vraag m.b.t. oude Rolex horloges. Dat gemod. , het veranderen van wijzerplaat, wijzers, bandje, etc.
Is uiteindelijk een geheel origineel exemplaar niet te verkiezen?

1 like