Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

De spijker op zijn kop :+1:

1 like

In het kader van ‘durf te vragen’; ik vind dit toch wel hele gave horloges maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik het af kan lezen :flushed:

Heeft iemand het verlossende antwoord? (dus “hoe laat” is het in dit geval?)

1 like

Half 10 elk streepje is 5 min

2 likes

Ongeveer 9.32 zoals @Jjanssen84 zegt is ieder streepje 5 minuten. Tussen de streepjes is het schatten…

1 like

Inderdaad wat @Jjanssen84 zegt. Als je de tijd precies op de minuut of seconde wil weten is zo’n einzeiger niet handig.

2 likes

Ha, even wennen maar toch wel leuk om te hebben :slight_smile: dank!

Het is zeker wennen. Zelf ooit een gekocht om te kijken of ik er echt aan kon wennen. Was ooit van plan om een Meistersinger te kopen.

En dat is gelukt, alleen is het een wandklok geworden :grin:

4 likes

Haha, zo’n MeisterSinger wandklok is natuurlijk ook erg gaaf! Ik ga het blauwe gedeelte van HF even goed in de gaten voor als iemand een keer een einzeiger te koop zet… :smirk:

2 likes

32 likes…yes :tada: de beste of domste vraag.

Dus waarschijnlijk 2 mensen die medelijden met me hebben, En 30 die het ook niet snappen.

Maar ik wacht nog steeds op antwoord ( te lui voor goegel ).

1 like

Je kan uiteraard ook een gezocht plaatsen voor bijvoorbeeld een Luch :slight_smile:

1 like

Als je vaak genoeg die nummers voorbij ziet komen leer je vanzelf welke welke is. :wink: Heel globaal 4 cijfers = ouwe meuk 5 cijfers = iets minder ouwe meuk en 6 cijfers = nieuw. Veel van de ouwere en nieuwere refs lijken op elkaar. Ouwe sub met date 16610 en de nieuw 116610 bijvoorbeeld, gewoon 1 cijfers toegevoegd.

8 likes

Hè hè eindelijk. Thnx bro cuckoo :facepunch:t5:
Da’s dus vrij simpel…:nerd_face:

1 like

Stalen band en recensie zijn prefect bruikbaar, en voor een heer van stand speelt de lengte van een bericht geen rol.

:zipper_mouth_face:

1 like

Door geregeld dragen wen je er zo aan, ik zie het in een oogopslag :crazy_face:

2 likes

Went inderdaad heel snel, en daarna is het eigenlijk makkelijker aflezen dan een normaal horloge vind ik!

Meistersingers krijgt altijd veel positieve commentaren, en hilarisch als iemand tijdens een vergadering op je horloge gluurt om te kijken hoe laat het is :smile:

Ik snap nooit wat er zo moeilijk is aan het aflezen van de eenwijzer horloges. Het is net als digitaal: eerst de uren en dan de minuten. Van @Diederik zou ik zeggen 9:32. Van @M_Singer 6:01 oid. Je moet er wel recht op kunnen kijken. Het heeft idd wel wat

2 likes

@pietman

@M_Singer heeft 18:03 u. op de MeisterSinger staan.

Dat betwijfel ik. Je kijkt niet recht op het horloge, dus het beeld vertekent. Als je recht van boven zou kijken, staat de wijzer een stuk dichter bij de dikke streep van 06.

Maar goed, dit soort horloges zijn eigenlijk ook helemaal niet bedoeld om de tijd precies af te lezen. De ‘filosofie’ is juist dat het allemaal niet zo precies hoeft.

1 like

Ik denk dat @M_Singer 18u02 heeft staan op zijn horloge want de schaduw valt op het streepje van de 06…

1 like