Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Ik gok dat je dan manueel gaat opwinden.

15 likes

Om de dag een andere vrouw erbij? Ik denk dat je vrijwillig een vleesverwerker induikt.

11 likes

:rofl::rofl::rofl:

1 like

1 ei halfzacht is 4 minuten, 4 eieren 16 minuten koken?

3 likes

Zit wel een kern van waarheid in, als je horloges niet vaak draagt wordt het service interval langer.

3 likes

Waarom is dat eigenlijk zo?

Het onder andere “verCIFen” van oliën maakt een onderhoud toch benodigd? Er is dus een versnellend effect bij dragen of een vertragen effect bij het niet dragen?

Beetje kromme zinnen, maar je snapt me hopelijk.

Conclusie: niet te lang achter elkaar je horloges, melk, vrouwen en eieren afwisselen of anders de vleesverwerker induiken?

Maar iets opschorten van het onderhoud moet dus wel kunnen? Pakkingen drogen natuurlijk ook uit.

1 like

Grappig hoor …ik zie dit toevallig. Blijft me zeker de rest van het jaar achtervolgen. Maar kom maar op , met die jokes .

2 likes

Oké de laatste dan. Als je een pizza op 200 graden 14 minuten moet afbakken, is hij dan op 800 graden in 3.5min klaar?

3 likes
6 likes

Het absolute nulpunt is -273,15 C.

En je punt ligt daar voorbij?

Mijn oven haalt dat net niet maar ik denk dat dat wel moet lukken. Inclusief goed gesmolten kaas :yum:

Tja, wat mensen al niet met kaas uithalen, smelten, snijden en ja zelfs smeren :grin:

1 like

Ik denk dat jouw vraag veel interessanter is dan alle antwoorden die er tot nu toe opgekomen zijn… Iedereen denkt om anderen zich dom te moeten laten voelen als er hier een vraag gesteld wordt.

Wel laat mij de vraag anders stellen is het zo dat het de maximale leeftijd van de gebruikte olie is die men opgeeft of is het het aantal bewegingen die men opgeeft. En voor er weer slimme antwoorden komen om mij mij dom te laten voelen kijk naar het voorbeeld van auto’s daar is het (soms) zo dat je de olie moet wisselen om de 30.000km of om de 2 jaar wat het eerst komt.

Nu waarom die vraag als je een horloge niet gebruikt kan er geen slijtage van de bewegende delen optreden, olie kan wel verouderen, maar is het zo dat olie maar een leeftijd van 5 jaar kan bereiken? Waarom hebben Vostok horloges dan een service-interval van 10 jaar, of bijvoorbeeld de Grand Seiko Quartz 50 jaar daar zitten ook bewegende onderdelen in en dus veronderstel ik ook olie…

3 likes

Je hebt 'm terug! Goed zo. Want die rare witte polar slaat als een lul op een weduwnaar.

I approve.

2 likes

Nee nog niet :cry:

1 like

De huidige olie is van een dermate kwaliteit dat hij bijna niet verouderd heb ik al een aantal keer van diverse horlogeherstellers vernomen. Ik zou me daar dan ook niet zo druk meer over maken, horloge gewoon dragen tot hij begint af te wijken en dan even laten checken op de timegrapher lijkt me meer dan voldoende…

2 likes

De vraag was of het niet-dragen het service interval vergroot, niet hoelang hedendaagse olie houdbaar is.

De vraag was toch wel, stel ik heb 3 automaten, die normaal om de 5 jaar op onderhoud moeten. Als ik nu telkens een horloge een week draag en dan 2 weken in de kist leg, moeten die 3 horloges dan nog na 5 jaar op onderhoud?

Dus de vraag is of het niet dragen de service interval vergroot.