Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Haha, had niet veel tijd, meer dan dit zat er niet in.
Klatser is gewoon een ander woord voor flink/groot horloge.

@HanDavinci was te voor de hand liggend. Ik ben moe en heb net hardgelopen, meer creativiteit had ik niet.

1 like

Jammer, probeer ik eens een serieuze bijdrage te leveren :joy::sweat_smile:

2 likes

I owe you an apology sir!

1 like

Maar ik ben nog niet klaar.

Moet ik dat zien als een groot horloge in de zin van grote dial, zeg een 45 mm of zo, of gaat het om de dikte, de vastheid, hoe zeg ik dat. Of hoeveel het kan hebben. Een G-Shock?

Er is niet een echte definitie, dus het is allemaal open voor interpetatie.

1 like

Gewoon n dikke foute al dan niet glimmende klok om je pols. Een klatser dus.

Nee da’s een kinderklokkie.

1 like

45mm is meestal wel een klatser te noemen, van die afgrijselijke Diesel horloges bijvoorbeeld.

Zoiets dus

WOW :star_struck: dikke klatser ouwe

1 like

Maar ik heb de indruk dat klatser wel slaat op een horloge waar men trots op is. “Vandaag mijn klatser om!”.
Een Diesel wordt wat argwanend bekeken, en dan druk ik me voorzichtig uit.

Dus dan zou een Diesel geen klatser zijn maar bv wel een gedeelte van de Breitlings en dikke duikers en sommige Russen. Zoiets?

Ik denk dat deze wel een beetje in de buurt komt…

2 likes

Een klatser dragen is niet best…

Denk dat bijna elk model sport Breitling of een Rolex Deep sea danwel nieuwe Seadweller ook aan de definitie van klatser voldoet, maar dan in positieve zin :sunglasses::+1:

Maar toch nog wat meningen gevraagd
Als je met je horloge die bijvoorbeeld 100meter waterdicht is of een sub op het strand ligt in de zon en dan de zee in duikt moet toch gewoon kunnen ivm snelle warmte wisseling
Daar zijn ze toch voor gemaakt
Of toch gevaarlijk ?

Ja het is zoals @koekoek zei heel erg open voor interpretatie. Ikzelf vind dat een horloge geen klatser zou moeten zijn en associeer het met dit soort horloges, maar er zijn ook mensen die er van houden.

Beetje zoals een ‘dikke bak’ als je het over auto’s hebt

Als in ‘pooierbak’?

Dit is voor mij wel een klatser ja:

klatser

Ja precies, terwijl. Sommige mensen een BMW 5 serie al een dikke bak noemen

Edit:
Zoals Hilde

Wat bedoelen mensen met een daily beater? Als ik dat hoor denk ik aan een 20 euro casiootje waarbij het niet uitmaakt dat ie kapot gaat. Maar als ik dan een topic leest dat iemand een daily beater zoekt van max 600 euro, das een vrij kostbaar beatertje toch? Of wordt er iets heel anders mee bedoeld?

Naar aanleiding van dit topic

1 like

Fervent saunaganger en altijd een horloge om. Het is natuurlijk niet heel goed voor de olie etc dat het horloge te warm wordt.
Mijn SKX en mijn 2 Russen gaan bij toerbeurt mee.
Geen enkel probleem.
Mijn Rolex of Onega’s waag ik er niet aan.
Ook geen quartz ivm mogelijke batterij problemen.
Dus, bombardeer een horloge tot saunaganger zou mijn advies zijn. Die Seiko moet het makkelijk kunnen trekken.

Een ‘daily’ is voor mij een horloge dat je zeer regelmatig, zo niet dagelijks draagt. Zoals het woord zegt dus. Waarde? Afhankelijk van je portemonnee natuurlijk. Alle horloges kan je dagelijks dragen in mijn ogen.

Een ‘beater’ is voor mij een horloge dat ik om doe bij het klussen of sporten. Dat dus tegen een stootje kan en waarbij het geen ramp is als deze kapot gaat. Waarde? Als hij kapot gaat mag het je niks doen. Bij mij is dat 100,-. Bij een ander kan dat natuurlijk hoger liggen.

3 likes

Nou een daily beater is meer een horloge dat dagelijks tikt (letterlijke vertaling) omdat het zo vaak gedragen wordt. Meestal is dit ook een vrij goedkoop horloge maar dat hoeft echt niet.

Het goedkope horloge dat kapot mag wordt ook wel een beater genoemd, maar niet echt een daily beater volgensmij

5 likes