Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Een serieuzere vraag; wanneer is een horloge homage, waar ligt de grens?

1 like

Misschien, maar dat was de Vogeltjesdans ooit ook.

Googelen op eigen risico…

1 like

Het is nooit homage. Da’s vanwege het feit dat Britten en Amerikanen geen Frans kunnen schrijven. Hommage dus. :slight_smile: Wat mij betreft balanceert Steinhart elke keer weer net op de grens. Dat dus.

In het Engels is het gewoon “tribute”, maar al die horloge-bloggers maken een onzin-woord als homage wereldwijd tot de norm. :roll_eyes:

3 likes

Ah grappig, horloge heeft kenmerken van…

Hé, mooie Rolex! Onee…

5 likes

De grens van het legaal toelaatbare wellicht. Ze plakken er nog net geen kroontjes op de dial

1 like

Misschien een beetje controversieel maar de meeste Steinhart modellen zijn toch kei harde rip-offs of ben ik gek

7 likes

Da’s voor iedereen anders… Hun - min of meer - eigen ontwerpen (ook altijd wel ergens op gebaseerd) spreken me soms wel aan. Heb er ooit een gehad, was geen Rolex-kopie o.i.d., toch weggedaan vanwege de diameter. Ze zijn ook allemaal zo groot (of mijn polsen die van een 8-jarige, ook een realiteit)…

3 likes

Kan een horloge van zijn padje gaan(lees verkeerd gaan lopen ) als je je handen hebt gewassen en je steekt je handen in zo’n droogautomaat blower geval? :face_with_monocle::grin:

2 likes

Stukje geschiedenis, kwalitatief stiekem best wel goed .
Maar vooral “karakter” jup dat is in zowel positieve als negatieve zin :joy:

4 likes

Kan een horloge bevriezen en bij welke temperatuur ?

2 likes

Sinn maakt de Arktis, en waarschijnlijk met reden… Dus mogelijk “ja”, maar geen idee bij welke temperatuur. Hillary en Norgay hadden destijds met hun Explorer I (en waarschijnlijk nog minerale olie in de lagers van het uurwerk!) geen klachten op de top van de Everest, dus het kan ook hype zijn.

https://www.sinn.de/en/Modell/203_ARKTIS.htm

1 like

Maar zouden die hun explorer ook over de mouw gedragen hebben of gewoon er onder?

1 like

Doet me herinneren aan de Speedy Pro… Hoe koud is het in de schaduw in de ruimte wel niet…?

1 like

39mm varianten zijn toch niet zo groot? Dan heb je inderdaad de polsen van een kind.

1 like

Heeheehee. Ik had het over 44 mm bij Steinhart. Da’s te groot voor mij. :slight_smile:

1 like

-270 graden Celsius :smile::smile:

2 likes

Tja… Frisjes hoor. Bleven toch lopen… …dus hype, dat van Sinn. :slight_smile: Ik ga even een paar Datejusts afregelen bij 19,5 graad. Altijd lekker koel daar beneden.

1 like

De ruimte is niet zozeer koud, maar een vacuüm. Net als een thermosfles isoleert dat zeer goed, waardoor je maar zeer langzaam hitte kwijt raakt. Daarom heeft bijvoorbeeld het ISS ook een aantal grote radiatoren, om de hitte van de apparatuur, zonlicht en bemanningsleden kwijt te raken.

Het zal dus eerder een kwestie van oververhitting, dan van bevriezen zijn.

4 likes

Waarom klopt de tijd niet meer als je je horloge verkeerd om aan doet???

11 likes

Waarom zijn we toch altijd op zoek naar een kloeke duiker, hebben we echt die 300m nodig in de badkuip?

En, een toolwatch, waarom heet het in vredesnaam zo, de enige tool die ik gebruik is een doekje om de vlekjes eraf te poetsen nadat ik weer eens met fikken aan het glas gezeten heb onbewust.

En nog een vraag die mij bezighoudt, waarom moet mijn Bezelpip precies op 12 uur staan, als hij ook maar een halve graad afwijkt, draai ik hem door tot hij weer precies goed staat.

En ja, dat is een kenmerk van autisme, da’s de doelgroep waar ik mee werk, en ik herken veel symptomen hier op het forum :+1::wink:

17 likes