Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Deze tweedelige banden vind ik gaaf. Waarom zie je zo weinig banden zonder stiksels?

En hebben deze banden ook een naam? Dat maakt mijn zoektocht een stuk makkelijker

:sweat_smile:

2 likes

Je hebt de pushpins eruit gepoetst? :smirk:

6 likes

Die waren total loss. Verbogen met een tangetje en afgeleverd bij de milieudienst :joy:

1 like

Klopt! Nog een voorbeeld

Voor behandeling

Na behandeling met Polywatch

4 likes

Bestaan er korte (leer, nylon, rubber etc.) horloge banden? Korter dan de standaard lengte, maar wel 20mm breed. Zo ja, kent iemand een (bij voorkeur NL) webshop waar deze te bestellen zijn? Googlen heeft mij geen bevredigende suggesties opgeleverd. Alvast bedankt

Probeer de HF bandenkoningen @Ko-Banden of @slls eens. Die maken een band op maat precies zoals jij wilt.

Waarom zijn Casio horloges zo geliefd?

Door de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

this verdorrie dat ik in Limburg geen zee heb, anders had ik met mij YM de golven getrotseerd:smile:

Ff over de grens in Duitsland zijn er veel😛

Hier ook dus meerdere krassen :point_down:t3:

Maar ik irriteer mij er niet aan…SKX :facepunch:t5: en ook alleen pas zichtbaar als je goed kijkt bij bepaald licht.

2 likes

Mooi man! :muscle:

2 likes

Dat geeft het horloge toch een extra litteken op de ziel.
:roll_eyes:

1 like


Ja, dat geintje gaat niet met mineraalglas… :sweat_smile:

2 likes

Jouw duikers hebben misschien allemaal geen plexi.
Maar alle vintage duikers van Rolex of bv Blancpain hebben toch gewoon plexiglas. Ook tot 200m. :v:

Plexi is voor een duiker ook beter, omdat het krast en niet breekt. Ongeluk onder water met saffier, als het breekt is het horloge verloren.

Jah duh, vliegtuigen van voor 1920 hebben geen straalmotoren. Dat zegt natuurlijk niks over of een straalmotor beter is voor de aandrijving van een vliegtuig of niet. Dat heeft gewoon te maken met beschikbaarheid.

2 likes

Ik dacht dat plexi beter was vroeger zodat het kon buigen door de druk en zo het glas zich beter tegen de dichting drukt.
Zo is het toch bij een vostok amphibia :grin:

Au !

1 like

Eerst lezen waar ik op reageer.

Ik zeg helemaal niet dat het beter of niet is.

:v:

1 like