Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Hardlex is mijns inziens het beste voor een duikershorloge, het krast gemakkelijker, maar barst minder snel dan saffier, plus: hardlex spiegelt minder. Vaak is het zo dat hoe harder een materiaal is, hoe brosser het is.

Vensterglas voldoet bij veruit de meeste duikhorloges.
Een gemiddeld drinkglas zal in een vaatwasser meer water tegenkomen dan een duikhorloge op HF.

6 likes
http://www.horlogeforum.nl/t/het-grote-toon-je-horloge-in-de-afwasmachine-topic?source_topic_id=153957
1 like

Nah geeft niet. Doet maar eventjes pijn. :wink:

Mooi excuus om er een saffier in te plaatsen.

1 like

Maarehhh, een linnen dial. Vertel eens, zit daar echt linnen op of is dat gedrukt?

1 like

Het is een gegraveerd patroon. Of dacht je echt dat ze een stuk theedoek op de wijzerplaat plakten? :wink:

1 like

Euh… ja. :thinking:

1 like

Ik dacht dit dus wel eigenlijk. Haha.

Ik vind het wel een beetje stom.

1 like

Eigenlijk wel ja :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:
Ben gelukkig niet de enige :grin:

1 like

En weer wat geleerd. Dank

Staat Steinhart ook op Baselworld?

Kun je met een Omega Planet Ocean ook parachute springen ?

Of moet je toch die rugzak op je rug en buik binden ?

3 likes

Is mierikswortel ook een instrument?

Nee Patrick, mierikswortel is géén instrument.

1 like

Ik vind dit nog steeds een goede vraag waarvan ik verwacht dat iemand er wel een legitiem antwoord op heeft, dus ik bump deze vraag even.

Ik had zelf al wat zitten googlen op termen als “Natural leather watch strap no stitching” maar dat is natuurlijk, hoewel betrekkelijk effectief, weinig technisch.

Volgens mij heeft dit alles te maken met veiligheid. Het is een extra zekerheidje mocht de lijm loslaten.
Om het zo te kunnen verkopen moet het bovenste deel over de uiteinde van de lus gaan. Hierdoor heb je twee keer leer/lijmcontact. (wat een rot zin, hopelijk snap je het)

1 like

Waarom komt Bell and Ross niet voor op het forum?

https://www.horlogeforum.nl/search?q=Bell%20ross

:sweat_smile:

Tijdens het modden van mijn SKX had ik de rotor van het uurwerk (7s26) afgeplakt zodat deze niet meer kon draaien. Het uurwerk heeft een paar dagen in de kast gelegen maar begon tijdens het monteren van de wijzers spontaan te lopen. De gangreserve was al zo goed als nul toen ik hem uit elkaar haalde en weg heb gelegd.
Dan kan ie toch geen gangreserve meer opgebouwd hebben lijkt mij?
Wie kan mij dit uitleggen?

2 likes