Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Krijg je dan geen butsen en/of krassen op de horloges? Nemen mensen dan meerdere horloges mee als ze op reis gaan?

Toen je dacht aan verkoop/ruil kwam dat smetje al. Externe factoren hebben het hooguit aangesterkt.

Nope, hij moest niet weg, het was even budget vrij maken voor een andere hobby. (een mk2 is op een later tijdstip prima terug te kopen als ik hem zou missen. Dan zou ik er wel duurder aan moeten, maar dat is dan gewoon effe niet anders.)
Ondertussen dat gewoon uitgegeven & ‘boeien de euro’s’ me niet meer.

Net als de Breitling, stonden tegelijk te koop, hoeven niet weg.
Maar dit is gewoon klote, kan het niet anders zeggen. :see_no_evil:
Vooral omdat jij & ik zoiets nooit zouden doen & op marktplaats zet ik zo’n horloge niet.

1 like

Als je ze zorgvuldig verpakt, raken ze niet beschadigd. Ligt ook aan de etui natuurlijk. Alleen echte horlogegekken nemen meerdere horloges mee op reis; ik vind het wat overdreven.

1 like

Dan had ik 'm lekker uit de verkoop gehaald en in de zomer ervan genoten!

1 like

Ja, maar dat is nou juist het probleem.
Het zal een paar weken duren voordat ik daar weer aan toe ben, denk ik. :see_no_evil:

Of ik ruil 'm eerdaags gewoon in op wat anders. :crazy_face::beers::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Jammer dat linen dial niet je ding is.

1 like

Die ruil ik wel in. Koop ik die plaat van je er gelijk bij. :wink:

2 likes

Er is echt geen peil @Mafkees meer op te trekken. De HF markt is echt heel traag. Het lijkt vooral dat iets verkoopt als er een koper die denk van goh die wil ik ipv dat de prijs er zoveel invloed op heeft. Soms verbaast het me echt welke horloges snel verkopen en welke niet.

En toch is dat voor beide de beste oplossingen. Zo’n vies gedragen bandje zou ik meteen weg mieteren en de verkoper is een bandje kwijt dat hij wel fijn vond. :thinking:

Niet gehinderd door enige kennis, die SC werd toch vooral gebruikt bij de oudere 4 en 5 cijferige refs? Wellicht een overblijfsel uit de tijden toen een centrale secondewijzer nog niet standaard was. Dus ik kan me voorstellen dat later de 6 en 7 cijferige refs het SC geschrapt werd toen de centrale seconde standaard was.

1 like

Boksen?

Ja ook boksen. Wel met de arm waar het horloge aan zit

Goedeavond! Ik heb vandaag een horloge ontvangen voor mijn vriendin, maar er lijkt wat geks met de tweede wijzer. Het is een quartz-uurwerk, dus ik verwacht geen soepel verloop. Maar nu lijkt de wijzer per seconde soms terug te schieten, en daarna weer vooruit. Überhaupt lijkt ie te trillen. Is dat normaal of een fout in de productie? Of is de batterij leeg aan het raken (ook al is ie net nieuw)?

Wat voor horloge is het? Misschien is het de End Of Life indicator en geeft ie op deze manier aan dat de batterij leeg aan het raken is.
Als het horloge al een jaar of wat in een magazijn heeft gelegen is dat best mogelijk.

Bedoel je hiermee de secondewijzer?

Ik bedoel de minutenwijzer. :slightly_smiling_face:

Het is een Boccia Titanium 3298-04. Video’tje van de beweging: https://streamable.com/h7nbb

1 like

Lijkt mij een productiefout. Zou dit filmpje ook aan verkoper laten zien en vragen om reparatie/vervanging.

2 likes

Helder filmpje. Dat tikken van de minutenwijzer lijkt me niet in orde. Zelfs bij mijn wandklok doet ie dat niet.

:point_up:

1 like

Een €1,50 Aliexpress quartz horloge dat hier ergens in huis rondslingert doet dat wel. Dus ik herken kwaliteit als ik het zie!

1 like

Ik dacht misschien dat hoe groter de wijzer, hoe duidelijker. Maar ik ga gelijk de mijne er even bij pakken. Tot zometeen.

edit: Nou, die heb ik sneller gevonden dan ik had verwacht. Het ding heeft geen secondewijzer, maar de minutenwijzer tikt niet zo spastisch. En hij loopt wel. :slight_smile: Gelukstreffer denk ik dan maar. :joy:

2 likes

Misschien zitten de wijzers te strak op elkaar, dan probeert de secondewijzer de minuten wijzer mee te nemen.

1 like

Helder! Dat bevestigt mijn vermoeden.

Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga het opnemen met de verkoper.