Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

De buitenste ring van de Navitimer lijkt erg kwetsbaar. Stoot je daar niet snel een stukje uit?

@Utrecht2?

Een gatentang is meestal wel voldoende. Wat betreft kwaliteit voor die 9 euro weet ik het ook niet. Je moet alleen zelf zorgen dat je hard genoeg doordrukt met zo’n ding

Inderdaad gewoon met een gaten of een pons tang.
Gelukkig hebben we dat in huis. Maar kan niks over kwaliteit zeggen.

Ik weet wel dat die goed functioneert. Heb zelf ook wel eens een gaatje bij geponst.

:beers:

Het is synthetische aluminium-oxide, heeft niets met juwelen of saffier van doen. Het is erg hard en daarom geschikt als lager voor de asjes. Het slijtsel moet ook goed verwijderd worden bij een onderhoudsbeurt want dan is het ook effectief als schuurmiddel.

De kleur zal met de samenstelling verband houden?

1 like

Bedankt Galf, daarmee kwam ik verder. Zo te zien komt de kleur wel van kleurstof dus waarom ze altijd dezelfde kleur hebben blijft een vraag.

Materiology: The Creative Industry’s Guide to Materials and Technologies.

1 like

De eerste is een samenraapsel zo lijkt het en de onderste valt onder deze categorie horloges.

Hi horloge vrienden,

Misschien is dit een ‘‘domme’’ vraag, maar ik kan hier werkelijk niets over vinden.
Op mijn hand heb ik een plek/beschadiging zitten die door mijn horloges komt (zie foto hieronder.

Nu vroeg ik mij af, hebben andere mensen dit ook of zijn mijn horloges de verkeerde maat? Als ik de strakker doe dan zitten ze beide niet lekker en losser heeft geen zin natuurlijk. Dit komt doordat de kroon tegen de bovenkant van mijn hand aan duwt/schuurt. Als ik loop of andere activiteiten doe dan bewegen de horloges iets tot ze niet verder kunnen en daarna gebeurt het dus vaak tot ik het horloge iets terug schuif naar andere plek op de pols.

Jij hebt een LHD horloge nodig.

1 like

Of een upgrade van de Seiko 5 die je toont naar een Skx of Citizen ny0054, deze twee hebben de kroon op 4 respectievelijk 8 uur (en zijn iets minder prijzig dan de Tudor hierboven :wink:).

Nee hoor, ik heb dat ook. Gewoon een eeltplekje waar de kroon soms tegen je hand aankomt. Gebeurt bij mij vooral wanneer ik op de fiets zit en mijn hand dus in een gebogen stand ten opzichte van mijn pols staat.

Duct tape
voor al uw problemen :+1:t4:

13 likes

Ja, Grade 2 en Grade 5 zijn de meest gebruikte


Als je in Grote volumes produceert, kun je uit met een kleinere marge.
mijn eerste Titanium Horloge kostte me fl 250,- als ik het me goed herinner
 niet te duur dus
 ben 'm helaas kwijtgeraakt


Ik draag mijn horloges zoals het heurt, veel hoger op de pols. Geen rare plekken op de hand.

Inderdaad. Een horloge zo dicht op de hand dragen ziet er wat mij betreft niet uit.

1 like

Om de rechter pols doen, opgelost :grinning:

//eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netG//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net

Hoe schatten jullie de waarde in van niet courante modellen?

Voor een Sub of een Speedmaster Pro is het natuurlijk een eitje, zeker van de modernere varianten zijn er op elk moment van de dag wel een paar honderd te koop op de bekende plekken. Een realistische prijsrange is dan snel duidelijk. Echter nu ik een poosje op zoek ben naar een H. Moser & Cie is het allemaal wat lastiger. Van veel modellen kan je ĂŒberhaupt geen aanbod vinden en van de modellen die je wel kan vinden vaak maar 1 of 2 exemplaren. Waar dan qua vraagprijs ook rustig duizenden euro’s tussen kan zitten (voor horloges in bijna identieke staat). Ik probeer nu maar een beetje zelf bij te houden wat er online staat, voor welke prijs en hoe lang het te koop staat om te kijken wat de “marktwaarde” ongeveer is. Natuurlijk is het bij dit soort horloges ook een beetje “wat de gek er voor geeft”, maar ondanks dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rij hoef te zitten, word ik ook niet erg gelukkig als ik vandaag een horloge koop en morgen een zelfde horloge in dezelfde staat voor een paar duizend euro minder aangeboden zie worden


Mijn vraag is dan ook, hoe doen jullie dit en zijn er websites die historisch bijhouden voor welke prijs type horloges bijvoorbeeld via Chrono24 of Ebay of WUS verkocht zijn?

Als je de afgehamerde prijzen op veilingsites als Ebay en Catawiki bekijkt, krijg je wel een aardig beeld van de waarde van een specifiek model.

1 like

Kan je die ook historisch terugzoeken? Of moet je dit gewoon dagelijks bijhouden?

Als je op Ebay op een term zoekt, dan kun je aan de linkerkant kiezen om alleen de ‘sold items’ en/of ‘completed items’ te laten zien.

2 likes