Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

In een topic over het opschuren van een bekrast clasp wordt gezegd dat dit best te doen is, maar ‘dat je bezig blijft’

Hoezo? Krast hij sneller wanneer je er iets van af schuurt?

1 like

In feite ben je natuurlijk steeds méér krassen aan het maken. Alleen liggen die krassen parallel aan de krassen die zijn aangebracht door de fabrikant. :smiling_imp:[/bijdehand]

[serieus]Ik denk dat je het eerste krasje altijd het hardst voelt, en een sluiting krast bij normaal gebruik tóch wel. Dus als je een krasje wegwerkt, is het een kwestie van tijd voordat er weer een nieuw eerste krasje komt, dat je dan ook weer weg moet werken. Nee, het is veel fijner om gewoon een @Fate_Amenable_To_Change -je te doen en de krasjes te aanvaarden. Dat geeft ‘shabu shabu’ aan je spullen. :japan:

Ik ben zelf altijd blij met de eerste kras, die lucht op, ‘het horloge is niet nieuw meer’, ‘nu kan ik er gewoon onbezorgd van genieten’. Vaak maak ik de eerste kras gewoon expres. Even langs de muur halen. Happy. :v:

4 likes

Die vogel gaat dus niet op wanneer je het horloge 2ehands koopt met een berg krassen op de sluiting terwijl je zelf nooit achter een bureau zit. Dan is het 1 keer even schuren en klaar

2 likes

Wat je zegt klopt wat mij betreft helemaal. :slight_smile:

Maar je zit toch op Horlogeforum? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ten eerste: dat was een hypothetische stelling

Ten tweede: smartphone

1 like

Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Hartelijke groet,
W.E :point_down:

10 likes

Ik probeer m’n stalen band van m’n seiko te halen en na een filmpje gekeken te hebben ben ik tot zover gekomen, de pushpin is er uit maar hij lijkt nu vast te zitten en kan geen kant op, hoe moet ik nu verder om 'm los te kunnen krijgen?

Merci!

Even de andere pushpin die nog vastzit induwen. En een klein beetje aan de band trekken terwijl je dit doet. Zou zo los moeten springen

2 likes

Yes, gelukt! Dankjewel!

Voorhuidjoggen?

Klopt. Als alleen positieve ervaringen blijven staan, kan het wat mij betreft net zo goed gesloten worden :v:

3 likes

Geheel mee eens!

1 like

Omdat het woord ‘dealer’ veels te veel gebruikt wordt op het forum en je in de zoekfunctie overspoeld wordt in niet relevante topics toch hier maar de vraag.

Waar kan je betrouwbaar een tweedehands of nieuw horloge kopen, buiten de AD’s Crownguard, wristcandy en Chrono?

1 like

2e hands hier in het blauwe deel. Heb al een paar keer zaken gedaan hier en ik geloof oprecht dat bijna iedereen hier ter goeder trouw is.

3 likes

Thanks! Daar ga ik inderdaad ook altijd van uit!:slight_smile: (En ook nog geen problemen gehad met een koop) maar jammergenoeg is het horloge waar ik langzaamaan naar op zoek ben niet te koop binnen het forum :frowning:

Vaak heb je het snel genoeg door of iemand te vertrouwen is.
Waar ben je naar op zoek? Er is vast wel iemand die een adresje weet.

Een TAG Heuer carrera cal 5 met grijze of zwarte wijzerplaat, en het liefste op metaal :slight_smile: zoektocht staat alleen nog op een laag pitje, daarom ging ik op zoek naar een paar nieuwe websites :slight_smile:

1 like

Ah ok. Zoekt en gij zult vinden zeggen ze hè. Komt vast een keer op je pad.

1 like

Als je de tijd hebt misschien bij Tag Heuer in Roermond Outlet?
Die hebben regelmatig scherpe akties.
Ik weet niet of dat ver van jouw woonplaats is.

Naar aanleiding van (onder andere) dit topic,


een “domme” vraag:

Wat is de definitie van een grab 'n go horloge?
Ik snap de betekenis wel, maar waar moet ze aan voldoen???

1 like