Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Degelijker, rammelt minder en hoeft niet verbogen te worden voor een perfecte fit.

Domme vraag, waar koop je een mooie opbergdoos voor je horloges?

Kan niet zeggen dat ik er ervaring mee heb maar het zou me heel erg verbazen als de douane een russisch horloge zou herkennen, en al helemaal als het ze ook maar iets uit zou maken.

Het zou een aardig internationaal conflict worden als douaniers wel actief mensen met Russische producten eruit zouden pikken en extra controleren/spullen in beslag nemen.

1 like

Thanks!

Over je Vostok horloge, waarom/waar zou iemand dat niet verantwoord vinden? Amerikanen die niet van Soviets houden?

1 like

Heb je zeker gelijk in zou ook niet best zijn eigenlijk :sweat_smile:

You never know :grin:

Denk dat het de Grieken niet zo zou boeien, of de mensen op Schiphol

Hier nog een

Maar was toen wel 7 en zat te prutsen met mijn eerste Timex opwind-horloge. Met datum.
Dus ik dacht op de 27ste of zo dat het wel handig zou zijn om de datum alvast Ă©Ă©n verder te zetten omdat de maand maar 30 dagen had en anders op de 1ste op 31 zou staan.
Duh, een paar dagen vantevoren :sweat_smile:

Deze film draait elke keer weer af zodra ik een kroon uittrek
 :thinking:

(Het voorval heeft me destijds letterlijk blaren op mijn vingers gekost: het horloge had nl geen snel-verzet voor de datum. Letterlijk meer dan een maand vooruit lopen draaien).

1 like

Ik heb zelf een Gisoni. Knappe kist.
Alleen de kussentjes zijn “hard”, dus horloges met ingekorte bracelets (dunne polsen) willen niet dicht om deze kussens.
Anderen op dit forum hebben een meervoud aan kisten 


enkele adressen:
https://www.watchwinderwebshop.nl/watchboxes-horlogekisten

https://www.horlogeband.com/Horlogekisten/Horlogeboxen

https://www.kish.nl/nl/horlogeboxen/horlogekisten

2 likes

Dus, het is altijd het beste om een kist met zachte kussentjes te kopen wanneer je dunne polsen hebt?

1 like

Deze domme vraag is nog steeds actueel!

Kom je HIER verder mee?

1 like

Aan Chrono24 had ik nog niet gedacht. Ik ga er vanavond even goed voor zitten!

1 like

Ik heb overigens mijn originele metalen Longines band voor de LLD, destijds gewoon bij een Longines dealer besteld. Redelijk prijs en goede service :wink:

Verminderd het opnieuw laten vergulden van een horloge de waarde of niet (valjoux 7733)?

Heb ik er ook nog een:

Waarom heet een speedy tuesday, speedy tuesday?

Heb het ooit geweten dacht ik maar nu, beats me :thinking:

Een Nederlandse schrijver van Fratello begon ooit een serie artikelen op dinsdagen over de Speedmaster onder de werktitel “Speedy Tuesday”. De term sloeg blijkbaar aan.

1 like

Okay dank :+1:

Maar is dan een pro plexi ook een tuesday? :thinking:
Of zo’n panda?

Of iedere andere ontelbare limited van de Omega speedy?

Still confused


Omega heeft zelf een Speedy Tuesday limited edition horloge uitgebracht naar aanleiding van het populariteit van de term “speedy tuesday”. Verder is de term enkel iets van sociale media.

Het is geen type Speedmaster alleen. Het is gewoon dinsdag die door de artikelen van Fratello inmiddels verbonden wordt met de Speedmaster in het algemeen.

Jawel, er zijn 2 speedy tuesday modellen zoals @pulsar96 al aangeeft . :smile:

Vandaar het woord ‘alleen’.:upside_down_face:

Lees: ‘alleen maar’ :wink:

1 like