Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Domme vraag die ik me al een tijdje stel, zonder dat ik hier een eenduidig antwoord rond vind:
Waarom wordt Invicta net niet bepist als ie hier voorbij komt maar een Steinhart enigzins geroemd?

Ook nog een domme vraag van mijn kant. Wel met google gezocht maar Wi-Fi en 4g doen het niet zo goed op de camping; wat is het verschil tussen een uurwerk met anachron of een breguet spiraal (Stiekem gelijk domme vraag 2; is dat een hairspring in het Engels trouwens?).

Door de marketing strategie van Invicta waarbij ze horloges van ca 100 euro online gooien voor een prijs van 1500 en dan zeggen NU TIJDELIJK MET 90% KORTING!!! Hierdoor nemen velen hier het merk niet serieus. Wat hier aan bij draagt is dat vele designs van invicta ontzettend opzichtig, sommigen zouden kitscherig zeggen, zijn. Vandaar dat het merk er bij velen niet in gaat hier.

Ik moet trouwens zeggen dat ik die mening niet deel, ben zelf van mening dat invicta een merk is dat heel goed weet wat het is en nog beter weet wat het doet. De marketing is ijzersterk en er zit zeker wel een hoop waarde in bijvoorbeeld de pro diver lijn in mijn ogen. Door de stukken van @Chillekasper begint het sentiment rondom invicta volgens mij wel wat te veranderen hier trouwens.

3 likes

Omdat invicta dit soort horloges maakt

3 likes

Die laatste vind ik spuuglelijk. Heb niet zoveel met draken. Maar die andere twee zouden in een andere kleurstelling, met andere wijzerplaat best mee kunnen doorgaan. Ook al zijn ze natuurlijk aan de grote kant. Ze zijn ook veelal gemaakt voor mensen die zoā€™n grote klok om de arm wel kunnen hebben en natuurlijk ook voor een jongere doelgroep. Kan mij voorstellen wanneer je 50+ bent en ook nog eens ielig dat dit niet staat. Zijn toch wel gemaakt voor de wat groter gebouwde man.
Maar hoe dan ook ze gaan mee met de trend dat horloges 43mm moet zijn of groter. Het is net zoā€™n trend als dat vroeger horloges ongeveer 32mm moesten zijn. Wanneer we een pol zouden maken wie een horloge heeft tussen de 30-34 mm dan vraag ik mij af wie daarop ja zegt. :grimacing:

Ik krijg de rillingen over mijn rug, plus ik krijg pijn aan mijn ogen :laughing:

2 likes

Ja, nu zie ik het ook. Ik was te vroeg met mijn mening. Gewoon de kast vervangen door een andere en dan heb je best een mooie horloge op die banden :smile:

1 like

Ik gun ieder zijn (wan)smaak, maar dit kun je niet menenā€¦

2 likes

Nou ik meen het dus wel. Smaak verschilt

Eigenlijk best een leuk idee. Ik zou de pol wel wat uitbreiden met meerder categorieĆ«n diameters. Ik zeg: ā€œDoen!ā€

Meerdere. Kleinste is 31
1aab7209cac69bcc6a576b6489ff3b4ac5856bbf_1_512x500

Hier topics over kleine horloges

5 likes

:star_struck: Ik ben niet van de vintage, maar dit is wel een bijzonder mooie!

Dank

Review

Zat even te lezen in het zomernummer van Watching over de Swatch Flymagic met de Nivachron balansveer en lees in dit artikel dat het nieuwe (dit jaar geopende) hoofdkantoor van Swatch Group is ontworpen door een Japanse architect (Shigeru Ban) en de staart van een draak moet voorstellen. Vind dit toch een wat opvallende keuze van Swatch Group.:astonished:
Waarom zouden ze hiervoor gekozen hebben?

Ja, nu weet ik dus nog niksā€¦

Zijn er afbeeldingen?

Je wilt een afbeelding van dinsdag?

1 like

:joy::+1:

Nee, laat maar.

Afgelopen dinsdag wil ik zo snel als mogelijk vergeten.
Ik heb niemand vermoord maar ik vond er iedereen voor
in aanmerking komen.
Ach, soms heb je zoā€™n dagā€¦

All is cool here :+1:

What about you?

3 likes

:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

Think yer always cool tjomp.

But wait when I sit next to you
in a lambo.

Thatā€™ll be big fun :grin::+1:

Goed dat je niet in de USA woont.:confused: