Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Echt smerig. Geen idee of het te verwijderen is. Via google adviezen om teer te verwijderen met boter of diesel.
Persoonlijk zou ik dit doen:

Hw ook een domme vraag, wat doet Quartz in een Quartz horloge.

Als ik het goed heb zend die een signaal uit met een bepaalde frequentie waardoor het horloge zo accuraat loopt. Maar ik heb mij nooit zo verdiept in Quartz horloges. Draag er nu wel een.

2 likes

Een aardige uiteenzetting:

1 like

Voordat je dat doet, zou ik hem eerst in het blauwe gedeelte zetten voor alle rokers onder ons. Daarna kun je hem altijd nog weggooien.

1 like

Dank jullie voor de uitleg mannen, spreek de naam altijd erg makkelijk uit, maar wist niet precies waar ik het over had.

Bandje in de ultrasoon. Dan komt er zeker geen rook meer vanaf.

Ali heeft alles. Mijn Alikist doet al jaren dienst.

Daar had ik nog niet eens over na gedacht.

Ultrasoon heb ik ook geprobeerd maar het lijkt wel of het helemaal in het rubber getrokken is.

Het was er zo een met gele fingers. (en daar moet je wel wat voor roken om dat voor elkaar te krijgen)

Bedankt voor de tips.

Los een vaatwastablet op in heet water.
Gooi de band daar een paar uurtjes in en de stank is voorgoed weg.

Tablet kunstgebit reiniger ???

Niet speciaal trol nee
wel tikje noob maar daar is dit forum OOK voor

Quartz of beter gezegd kwarts wordt gebruikt om een kristal van zeer nauwkeurige afmetingen uit te slijpen.
Dit kristal wordt vervolgens gebruikt om een nauwkeurige elektronische oscillatie (trilling) te genereren, deze oscillatie wordt vervolgens gebruikt om via een aantal elektronische delers de snelheid van het horloge te bepalen.

Ik schreef vaatwastablet.

@Coinoperator
Dank je voor het antwoord!

Vind je dat nou zo raar dat ik dit verhaal niet weet? Ik heb me er nog nooit in verdiept en doordat ik nu op dit forum ronddwaal, kwam me deze vraag te boven.

1 like

Teer verwijderen wil prima met WD40. Tenminste, van een auto. Of het met rook geur op een rubberbandje werkt? :man_shrugging:

Als niets meer helpt, zou je het bandje in de vriezer kunnen leggen. Laat het daar minimaal een dag in liggen. Baat het niet, dan schaadt het niet (hoop ik).

Je kan ook beginnen met roken.

4 likes

Och,
Een rare vraag is het niet maar anno 2019 verwacht iedereen dat je je wel via een zoekmachine of wikipikkia verdiept in zoiets.

2 likes

Leuke vraag, ik heb een soortgelijk probleem.
Alleen heeft het betreffende bandje bij mij een ontzettende sterke parfum geur die ik er niet meer uit krijg :joy:
Mocht je het trucje met de vriezer uit proberen hoor ik dat graag, ben benieuwd of het werkt!