Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Ik zie het wel vaker, maar zojuist ook bij een stijlicoon op Instagram.
Als een foto wordt gefotografeerd met de (schroef)kroon uitgetrokken of -gedraaid, is dat dan met een bepaalde reden gedaan, of gewoon toevallig?

Ik zou zeggen zodat hij stil blijft staan en je het horloge mooi op 10 over 2 kan zetten en daar laten staan

Als ik foto’s maak duurt dat wel eens een tijdje en om dan telkens de tijd terug te draaien.

3 likes

PNGNGNG

Ik doe mijn best Werner, maar het is fijn dat het gezien wordt.

4 likes

Ik wil geen nieuw topic hierover maken maar iemand suggesties wat voor bandjes op m’n gear s3 zou staan? (het moeten 2 pieces zijn ivm sensoren aan de onderkant van het horloge) Lug width is 22mm. (ik heb nu leer en staal)

Alle suggesties zijn welkom via dit topic of via pb zodat dit topic niet helemaal de verkeerde richting op gaat :slight_smile:

Er is keuze genoeg, wil je een sportieve rubberen band of iets meer dressy.
Misschien is onze oosterse vriend een optie :wink:

https://s.click.aliexpress.com/e/KvIomtF2

1 like

Tsja leer, nato, rubber maakt mij niet uit maar Ik ben niet zo van de mesh, wel een goede tip van Ali, zal eens rondkoekeloeren!

1 like

Die hebben echt veel verschillende banden voor dat soort horloges. De kwaliteit is ff afwachten, maar voor die paar centen maakt dat niet zo veel uit.

1 like

Misschien heel voor de hand liggend maar wat is nou het verschil tussen een zgn. 2 liner en een 4 liner? Uiteraard staat op de ene minder tekst dan de andere maar wordt een 2 liner gewaardeerd omdat het een schonere uitstraling heeft op de dial?

Dacht eerst dat het een “Rolex ding” was maar ik zie het ook in topics van andere merken.

Tudor Pelagos is de enige andere die ik ken.

2 regels tekst.

2 likes

Dat dus. Ik zei eerst ook ja, maar vind een 14060 met 4 regels tekst toch iets meer opvullen.

2 likes

Waarschijnlijk een domme vraag, maar kon het nergens op het grote Google vinden. Is met een waterdicht horloge in een jacuzzi (met chloor) stappen schadelijk voor het horloge? I.v.m. het grote temperatuurverschil tussen het water en de buitenlucht, zeg max. 35 graden celsius.

1 like

Ja dat ben ik ook met je eens.
Net als bij het verschil tussen een 5512 en 5513.

Four liner is daar ook exclusiever in beginsel…

:beers:

2 likes

Ansich niet.

Horloge heeft als je hem draagt de temperatuur van je huid.

Dus als die te warm wordt is het ook schadelijk voor je horloge. :nerd_face:

1 like

En zou het chloor, ook al is het maar een minimale parts per million, geen effect erop hebben denk je?

Tja… net zoiets als in een zwembad… met die van mij doe ik dat.

Geen idee welk horloge je bedoelt. Maar er zijn merken die daar gewoon tegen kunnen.

:beers:

1 like

Het is allemaal niet bevorderlijk, ook voor de pakkingen.

2 likes

Nee natuurlijk niet en als het rotzooi is flikker je het gewoon weg voor die paar centen dat het gekost heeft. We hebben grondstoffen genoeg gewoon doen, waarschijnlijk ook nog gratis verzending van China naar hier lachen jonge :joy:

2 likes

Een Seiko SARB035 (is onderweg). Hij is gewoon waterdicht, maar vroeg me af of het schadelijk is of dat het te verwaarlozen is.

1 like

Dat het niet bevorderlijk is kan ik wel begrijpen, maar is het ook echt daadwerkelijk schadelijk?

1 like

Chloor als base is niet sterk genoeg om staal aan te tasten in die concentraties. Ik zou me er niet zo’n zorgen om maken.

Disclaimer: allemaal met mate uiteraard. Maar een keer moet geen kwaad kunnen. Maar ik zou lekker m’n horloge af doen in de jacuzzi

1 like