Het Grote SybrenAnne NA - topic

Deze nog even hier ter informatie en als aanvulling op

First in space?? … die had wel het eerste horloge op de Maan, maar niet het eerste in de ruimte … dat was … Walter “Wally” Schirra :flushed::flushed::flushed:

Dat ‘narcisme’ slaat dat op personen die hun eigen naam aan hun NA-topictitel toevoegen ?

Absoluut!
Tjeezus dit zei ik ergens in mei. Sindsdien probeer ik tegen iedereen milder te zijn.

Overigens schrik ik van die fout (ik bedoelde natuurlijk Omega in de ruimte) én van het feit dat niemand anders me daar op wees, zodat ik nog had kunnen corrigeren.

1 like

Na WOII richtte een groep ondernemers de “Deutsche Uhrenkooperation” op onder de naam PARAT (Arctos,stowa,Pallas,PUW ) in de regio Pforzheim.
Horloges die daar geproduceerd werden kregen de vermelding Parat mee naast de merknaam.

2 likes

Let me add some facts:
Leading brands of the watch industry in Pforzheim founded a marketing cooperation in 1949, when they tried to avoid the wholesale as most important sale channel to retail watch makers.
PARAT was their first approach. PARAT didn’t work for longer than 3 or 4 years.
The second attempt happened in 1971 when almost all brands of former PARAT founded a new cooperation named PALLAS.
Each of those brands decided if and what kind of watch dial was labeled with

  • the original brand, e.g. STOWA or
  • the original brand plus PARAT or PALLAS, e.g. STOWA PALLAS or PARAT STOWA or
  • PARAT or PALLAS only
    In both cooperations the companies were not obliged to use PARAT or PALLAS on their dials.
    In my collection there are identical Stowa watches, differing in the imprint only,

Volker

1 like

Thank you for this very interesting info !

2 likes

Nog eens terug gelezen. Mooi verhaal en een fraai horloge.
Heb je hem nog (uiteraard😇) en is het horloge inmiddels geserviced?

Welke bedoel je, de Kienzle ?
Die moet nog geserviced.

1 like

Ja, de Kienzle. Daarvan heb ik het verhaal gelezen, maar realiseer me dat je natuurlijk veel meer mooie horloges hier hebt voorgesteld.
Die Kienzle sprak me aan door de geschiedenis van het merk vanaf 1822. En natuurlijk omdat het een fraai horloge is.

1 like

NA Junghans caliber J685 Meister (1967 – 1969) - Vintage Horlogeforum - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

1 like

What happened?

1 like

Jammer dat de linkjes in dit topic niet meer werken :pensive:

Ik krijg dit te zien…

Ik zoek de foto van een printplaat met daarop een Accutron uurwerk als “time keeper” Als ik het goed herinner stond deze in dat topic.

Die werken nog wel, maar waarschijnlijk heb je een link te pakken met daarin u=gebruikersmaam. Als je dat weghaalt kan je de topics gewoon openen.

https://www.horlogeforum.nl/t/…214070?u=sybrenanne

Aangepast naar

NA Bulova Accuquartz 2241-3351 N6

1 like

Hmm, lukt mij nog niet, ook al haal ik het weg

https://www.horlogeforum.nl/t/welke-tijdmetingen-op-de-maan-een-inventarisatiepoging/260034

Dat topic is inderdaad helemaal weg lijkt het. Je zou Jur een bericht kunnen sturen om te zien of het topic nog (verborgen) bestaat of dat het echt verwijderd is.

1 like