Het is een Seiko maar daar houdt het dan ook mee op

ik heb uit de grabbelbak een horloge gehaald waarvan ik dacht daar kan ik lekker op oefenen.
op de achterkant staat 7019-6081 maar ik vermoed dat de deksel van een ander horloge is gehaald.
Glas lijkt me ook niet orgineel want er zit een met een mes bijgesneden spacer tussen.
7636 is het uurwerk wat er in zit maar dit hoort niet bij de dial vermoed ik.

ik heb ooit een foto gezien waarin 3 kleuren stonden van dit horloge maar er stonden verder geen gegevens bij.
iemand enig idee wat het is?

een frankenwatch maar waar komt de dial vandaan?

alvast bedankt

remko

Uit India. Dit is een Mumbai Special.

4 likes

dat vermoede had ik al maar dan ik er zonder schuld gevoel op oefenen.

Als je zoekt met Google dan is de 7019-6081 een Seiko 5. Aan de hand van dit typenummer is de wijzerplaat dus niet correct en inderdaad waarschijnlijk een Mumbay special.

Bij dit 7019 uurwerk kan je de datum verzetten door de kroon in te drukken.

Volgens mij is een 7636 geen uurwerk type.

Deze nieuwkomer is zeker geschikt om te gebruiken als oefenmateriaal.

7s36? Dit soort horloges zijn niet echt goeie oefen uurwerkjes omdat de uurwerkjes van narigheid al bijna uit elkaar vallen bij dit soort Mumbai specials

1 like

klopt typeelatype foutje. klopt het is een 7s36.

het is meer oefenen hoe de crown te verwijderen, wisselen van de dial en dat soort dingen. wat is handig gereedschap om dit te doen en zo.

De Seiko in deze reactie lijkt er wel heel erg op.

3 likes

het bijzondere is dat exact het zelfde horloge op marktplaats werd aangeboden in een set van 3.
een rode, een groene en een blauwe sunburst met die zwarte balken over de uur markering.

er stond toen iets bij dat ze uitgegeven zijn om iets te vieren of een speciale gelegenheid.

Toen ik deze tegen kwam dacht ik even dat verhaal opzoeken maar het is gewoon nergens te vinden.

Echt wat voor @koekoek. Die kan dit wel waarderen!

Ja er zijn veel oplichters/sjacheraar actief die dit soort Mumbai specials verkopen op MP. Vaak ook nog met een of ander lul verhaal er bij.

1 like

Vintage-Seiko-5-Automatic-17-Jewel-Gold-Plated

Ik heb er wel een gevonden die er op lijkt. dat is ook grappig. Velen kleuren dus.

jaaaaaa gevonden…

Er zit ook een orient bij met de zelfde dial.

ander kast maar ook rood

mooi heb ik geen schuldgevoel…

gewoon de Mumbai Special verkoper gevonden. mijn hemel wat een rommel.

1 like

En een stuk goedkoper dan ook wat men er op MP voor vraagt :upside_down_face:

Maar nog steeds teveel! :crazy_face:

Haha, je hoeft maar naar eBay te gaan, ‘Seiko’ als zoekterm in te voeren en te filteren op India, en je krijgt honderden van deze horloges te zien.

Het lijkt me hiervoor een prima koop. Dat uurwerk wordt waarschijnlijk niets meer tenzij je zo’n beetje alle onderdelen vervangt, maar om je vingervlugheid te oefenen voor de grotere handelingen zit je volgens mij wel goed.

Ik grijp deze draad overigens aan om nog maar eens mijn frustratie en verbazing uit te spreken over het feit dat eBay je geen landen uit je zoekresultaten laat filteren. Oude imperfecte horloges van Seiko voor een paar tientjes, dat is precies waar ik in geïnteresseerd bent, maar uit India komt alleen maar troep. Vier van de vijf resultaten waar ik doorheen moet ploeteren als ik wereldwijd zoek is Indiase rotzooi. Wat is dit nou voor onzin, eBay? Is dit een politiek besluit? Zijn jullie bang dat ik een racist ben? Ik heb echt niets tegen Indiërs. Ik heb alleen een beetje een hekel aan gezichtsbeharing, koeien, standenmaatschappijen en – vooral – Mumbai Specials. Op het eBay-forum staan vijf draadjes of zo van mensen die ook roepen om bijvoorbeeld India uit te kunnen sluiten uit de zoekresultaten. Maar nee, ‘je kunt toch filteren op continent?’ :unamused: Is goed joh, ik zoek wel vijf keer opnieuw, en dan sla ik Azië wel over. Kom op zeg.

1 like

Een europese Ebay site kiezen en dan “EU” filteren. :wink: Buiten de EU zal het sowieso niet waard zijn met de wat goedkopere horloges

1 like

Ik filter meestal maar gewoon op het continent Europa.

Japan en de VS zijn altijd gruwelijk hoog geprijsd, en horloges uit Latijns-Amerika zijn vaak erg versleten voor wat je betaalt, maar Australië en Nieuw-Zeeland geven wel geestige resultaten (al heb ik nooit de sprong gewaagd). Ook heb ik twee keer leuk tientjeswerk uit Hong Kong besteld, een Seikomatic en een Lord Matic. Dat zijn advertenties die ik niet wil hoeven missen.

Ik blijf het ontzettend stom vinden dat ik niet gewoon wereldwijd kan zoeken naar mechanische Seiko’s onder de 50 euro en alsjeblieft niet uit India. Ik waardeer je tip, maar het blijft een imperfecte kunstgreep om te kunnen werken met een imperfect systeem. Het platform zou gewoon de mogelijkheid moeten bieden de resultaten fatsoenlijk te filteren.

Dat klopt.

Waar dan 20 of meer aan verzendkosten bij komt, 15 euro douane kosten en dan nog eens btw/import. Lijkt me het dan toch niet echt waard. Binnen de EU komt genoeg leuks langs als je wat geduld hebt. En je hebt geen last van Typhonen waardoor je pakketjes ineens vertraagd zijn :upside_down_face::upside_down_face:

1 like

Dat vind ik allemaal prima. Overigens heb ik steeds maar een tientje verzendkosten hoeven betalen (binnen én buiten de EU). Als de verzendkosten veel hoger worden, dan haak ik inderdaad af (waardoor ik inderdaad nooit voor een horloge uit Australië of Nieuw-Zeeland ben gegaan).

Voor mij is het dat dus soms wel. Ik vind het ontzettend ergerlijk dat ik nu voor mijn gevoel dus advertenties mis die ik misschien interessant had gevonden.

Hahaha hoe lang ken je me nu? :see_no_evil::see_no_evil::joy:

Je hebt zeker een punt hoor. Als je geduldig dicht bij huis blijft kijken, kun je leuke betaalbare dingen vinden. En ik erken dat als je er kritischer in staat dan ik, de bijkomende kosten relatief zo hoog zijn bij het kopen van goedkoop spul ver van huis, dat je het maar beter kunt laten. Maar ik ben irrationeel. :upside_down_face:

Maar of kopen buiten de EU of buiten Europa het nou waard is of niet, het blijft idioot dat je niet gewoon India weg kunt filteren. Zou je dat alsjeblieft willen erkennen? Ik heb bijna het idee dat je daar niets mis mee vindt en dat frustreert mij heel erg. :joy:

1 like