Het Seiko SPB051 / SBDC051 & SPB053 / SBDC053 Topic

21 likes

Zeer mooi ding.

Ik zit er zwaar over te denken om m’n SKX007 mod de deur uit te doen voor een upgrade naar deze. Maar ja, ik denk ook over een Nomos aqua serie, een GS en andere dingen na. :slight_smile:

Evengoed, diashield en dat design… mooi hoor. Gefeliciteerd.

4 likes

Ah, daar is de eerste eigenaar op het forum. Ik heb gisteren nog op seiyajapan zitten kijken naar dit horloge. Vind 'm erg mooi en behoort tot een kanshebber voor mij. Verder zijn er ook nog nergens reviews te vinden of wat voor andere nieuwe informatie dan ook, anders dan op Baselworld.

Hoe is ie? Hoe is de band? Afwerking? Bezel? Hoe draagt ie? Kortom, vertel meerrrrrr!

Gefeliciteerd! Gaaf horloge. Ik heb meteen even ook op Seiyajapan gekeken. Seiya kan ik trouwens iedereen uit eigen ervaring aanbevelen erg nauwkeurige en snelle leverancier! Deze Prospex heeft ook saffier heel mooi. Wat ik me in het algemeen afvraag en dus ook bij dit horloge is of Diashield ook wil zeggen dat je een ceramic bezel hebt? Weet iemand dit? Alvast bedankt.

Ziet er goed uit! Veel plezier ermee :slight_smile:

Maar, het ligt misschien aan mij hoor… wat is dit nu voor een topic?
2 foto’s zonder tekst, vind ts dit mooi?, heeft hij hem? wat?

7 likes

Iets meer info zou idd welkom zijn.

Mooie klok dat wel :slight_smile:

1 like

Erg gaaf, veel plezier ermee.

Mooie klok! Is ie al in Nederland te koop en wat kost ie? Weet je het typenummer? :relaxed:

SBP051. Nu alleen nog te bestellen uit Japan: seiyajapan.com.

1 like

Dank je wel! :+1:

Graag gedaan, is een moderne herinterpretatie van de 62MAS, de iconische Seiko duiker. Er zijn een (limited) reissue en 2 herinterpretaties gemaakt, zie: https://www.hodinkee.com/articles/the-seiko-prospex-diver-sla017-based-on-the-first-seiko-diver-6217-from-1965-and-the-prospex-diver-s

2 likes

:+1: :relaxed:

Was het maar waar dat ik de gelukkige eigenaar ben van dit prachtige horloge. Ik kwam deze per toeval tegen op het net en wilde het hier graag delen

He cool, nu al op het forum. Echt een toffe duiker!

dus felicitaties zijn overbodig…

2 likes

De SPB053 in blauw is ook vet, zonder bracelet maar ook 200 euro voordeliger dan de zwarte SPB051:

Ik doe vast een dibs voor als @anon50762135EV 'm flippert :wink:

5 likes

Helemaal mee eens. Of plaats hem in het Grote Seiko topic, of besteed even wat aandacht aan de openingspost.

1 like

Topic aangepast voor de duidelijkheid. Daarnaast ook handig om te weten dat:

SBP051 = SBDC051 (JDM - Japan Domestic Market)
SBP053 = SBDC053 (JDM - Japan Domestic Market)

Extra review erbij en alles is weer strak getrokken :slight_smile:

Iemand al een leuke bijnaam voorbij zien komen?

1 like