Het Seiko SPB051 / SBDC051 & SPB053 / SBDC053 Topic

Hoe groot is jouw pols? Het lijkt me wel een flinke kast.

Mijn pols is 17cm in omtrek. Horloge ligt niet erg hoog op de pols en wiebelt niet, dus voelt niet erg groot. Met een kleinere pols dan 16,5cm moet je er echter niet aan beginnen. Hieronder nog een foto zodat je goed kan zien hoe de lugs vallen.

4 likes

Dit is een waffle trouwens, geen tropic. Tropic zal ook vast goed staan!

Ja zag ik maar heb zelf nog een Tropic vandaar :ok_hand:

Ik ben verrast hoe relatief hij valt, had hiervoor een Squale en mijn inziens viel die veel groter/lomper dan deze ! Deze Seiko vindt ik persoonlijk wat verfijnderā€¦

1 like

Moguru (en dat betekent ā€œduikerā€ā€¦:thinking:)

Nou inderdaad. Dat moet Duitse creativiteit geweest zijn :joy:

Afijn. McDiddl uit Bayern staat op de Seiko kaart. :sunglasses:

Van Monsterwatches website:

Hierna kwamen de SPB051 en SPB053, welke maar heel erg kort gemaakt zijn

Kan iemand bevestigen of tegenspreken dat de 051/053 niet meer gemaakt worden?

Lijkt me onwaarschijnlijk, gezien ze hebben gezegd dat het geen limited zou zijn.
Misschien wordt bedoeld dat de naam tegenwoordig niet meer SPBxxx maar SBDCxxx is? Althans, die lijken door elkaar te worden gebruikt, en bij mijn weten zijn er geen verschillen.

edit:
Ik begrijp dat SBDC de JDM versie is, en de SPB versie de internationale versie.
Oftewel, misschien dat ze hem niet meer internationaal distribueren, maar wel nog uit japan te halen is?

Dit is een van de mooiere seikoā€™s . Echt geweldig!

In het kader wie niet waagt, wie niet wintā€¦
ā€¦ga ik het toch proberen. Is er iemand die van zijn 053 af wil? Ik bied mij graag aan :grin:

Erg gaaf model!

Schaamteloos breng ik mijn gezocht topic even in beeld;

2 likes

Pb sent

2 likes

Ik zal mij hier binnenkort melden met mijn nieuwe aankoop!

Oorspronkelijk zocht ik in een opwelling een 053. De blauwe plaat en bezel insert ogen echt schitterend! Maar ik heb toch voor een 051 gekozenā€¦ waarom? Ik heb al verschillende blauwe wijzerplaten in de collectie en in het kader van ā€œweer net even iets andersā€, toch een zwarte aangeschaft. Daarnaast schijnt de bracelet een aanrader te zijn, dus ik ben natuurlijk razend benieuwd! :grin:

5 likes

Het is ook een aanrader. Het is echt een heel mooi afgewerkt horloge met bijpassende bracelet. Die zie je niet zo vaak in deze prijsklasse.

1 like

Het was zeker het wachten waardā€¦ vandaag ontvangen van een forumlid!

Echt een serieus mooie klok. Daar waar ik eerst twijfels had over het formaat, heb ik zeker geen spijt! Past goed om mijn 18cm pols, al zeg ik het zelf.

Ik zal later een NA-topic aanmaken! Eerst even genieten van mijn nieuwste aanwinst :grin:

10 likes

Weet iemand of je ergens een keramische bezel insert kan kopen voor de spb/sbdc053?

1 like

Geen ideeā€¦ ik heb er ook al naar gezocht, maar kon zo snel niks vinden!

1 like

Ja zou wel mooi zijn. Als ik wel iets vind zal ik het hier delen ook

1 like

@Zafer94 ā€¦ Keramische bezel voor de SBDC05x. Van Yobokies!

2 likes

dankjewel. Alleen hoe kan ik hem bereiken? Is ie te koop?

Voor een spiegel gaan staan om 00.00 uur, 3 keer zijn naam noemen en hij verschijnt. Leg wel een schone onderbroek klaar :smirk:

Of je emailt hem; yobokies@yahoo.com.hk
Stuur de foto mee, hij zal reageren en de kosten bekendmaken waarna je kan betalen via paypal. Zijn naam is trouwens Harold.

3 likes