Het Seiko SPB051 / SBDC051 & SPB053 / SBDC053 Topic

Ha ome Piet. Waar heb je die mooie band vandaan geritseld? :wink:

Is het originele MM300 band?

1 like

Ja klopt!

1 like

Strapcode did it!

6 likes

Zeer gaaf :ok_hand::grinning:

Heel gaaf! Enig minpuntje (bij alle jubilees van Strapcode) is dat de endlink er zo kitscherig uit ziet.

No worries, ik doe mijn 051 niet weg !! Voor mij de perfecte diver. Misschien koop ik er ooit de 053 nog bij :man_shrugging:t2:

1 like

Mooi zo :slight_smile:
Ik zie ook al dat wij gelukkig niet de enigen zijn :blush:

Zie stiekem ook weer kans even deze …

… te posten. Ben namelijk best trots op deze edit.

En wat een prachtige Seiko blijft het :heart_eyes:

1 like

Mijne gaat ook niet meer hoor . Nu alweer 2 weken onafgebroken om.

1 like

Ja inderdaad, ik vind het geen smoel. Daarnaast is de standaard band al erg goed uitgevoerd van dit model.

Weet iemand overigens waar je gemakkelijk aan een rubberen band zoals op de 053 gebruikt werd kan bekomen ? Denk deze zomer het staal van de 051 in te ruilen voor een rubbertje.

Bij Perry onder andere. Daar heb ik de mijne vandaan! @Voordeligbijdetijd

2 likes

http://www.gnomonwatches.com/accessories/seiko-accessories/seiko-urethane-black-strap-20mm-ref-z20

1 like

Ik heb intussen zo’n origele Seiko rubberband gekocht. Mooi, maar ik vind hem absoluut niet comfortabel, te stijf.
Ken iemand een goed alternatief, een rubberband die net soepel is ? Ik denk daarbij aan de rubberbandjes (of siliconen) die Bell & Ross gebruikt op z’n heritage serie. Ooit eens gepast, zeer soepel en zacht !

wil je een soepele maar wel dikke rubberen strap kijk dan eens naar een borealis rubber strap. Wil je geen dikke dan is de elite silicone strap van Barton een goede keus. Heb ze beide zijn fantastisch

Niet zo populair hier, denk ik, deze heeft in ieder geval niet de MM200-cult status behaald. Moet zelf ook wennen, moet ik toegeven.
Denk dat de nieuwe SPBs ‘t beter gaan doen.

5 likes

En toch vind ik ze leuker dan de MM200 varianten.

2 likes

En ik ook👍

1 like

Zekers!


Wafeltjesband is in aantocht, kijken hoe dat uitpakt.

2 likes

Ben ik nu de enige die een rechte lijn van de MM’s naar deze modellenreeks naar de Stargates van weleer?

Maar goed, tof ding. :slight_smile:

3 likes