HF retesnel! 😁

Ik denk dat je mijn bericht niet gelezen hebt ?

Ook zijn het vaak altijd dezelfden die hier klagen. Misschien ligt het wel aan jullie ‘ICT’ers’ :joy::joy:

Eens … daar ga ik ook verder geen tijd aan besteden.

Maar als je naar de screenshot kijkt, dan zie je dat de scripting best lang duurt (en helemaal onderaan nog een 502 error op een jquery element).

Je zou een curl script wel kunnen gebruiken om te checken hoe vaak en wanneer de pagina zelf een 502 terug geeft. Dat kan ook best interessante info zijn trouwens.

2 likes

Is niet alleen scripting; de initiële page load is ook nogal variabel (zie de screenshot voor een voorbeeld van langere wachttijd).

Anyway, ik stop ermee. Als er eens besloten wordt om er structureel naar te gaan kijken, help ik graag mee voor zover ik kan.

2 likes

:raising_hand_man: hier ook

1 like

En ik zorg voor de koffie :coffee: (of thee) … ja sorry, iemand moet het doen.

1 like

Is het bedrijf @DHSupport inmiddels opgeheven? Of zitten ze allemaal thuis vanwege Corona?

Weet niet of Richard een echte liefhebber is … :sunglasses: citroentje erbij, lekker hoor!

002000600_001_443652_708

1 like

De site is sinds vandaag weer een stuk sneller! :smiley::+1:

3 likes

Maar vandaag is het “slowly tuesday”, dus kijken wat er gaat gebeuren.

1 like

pfff. tis weer “502” tijd…

Gelukkig nog nergens last van.

Haha, grappig. Ik had nu dus toch ook een 502 rond de tijd dat Ron het ook had.
Maar was na een minuutje alweer voorbij.

Ik lees zojuist de berichten hierboven en begrijp eerlijk gezegd niet waarom sommige vragen niet rechtstreeks geadresseerd zijn. Enfin, feit is dat discourse zijn best doet om het forum optimaal te laten functioneren…
Wanneer nodig is er contact met deze partij en wordt onderzocht waarom op sommige momenten hf traag is. Het lijkt er in ieder geval op dat dit altijd op dezelfde momenten voorkomt.
Het feit dat er ogenschijnlijk niet veel aan wordt gedaan is slechts ten dele waar.
Helaas is de eigenaar slecht bereikbaar en komt hij niet of nauwelijks op dit forum. Ik denk dat het aantal berichten in zijn inbox ook zo groot is dat er geen doorkomen meer aan is.
Feiten zijn dat discourse een update heeft klaarstaan en dat ik de eigenaar heb gevraagd of hij openstaat voor technische danwel financiële ondersteuning vanuit het forum.
Mijn inschatting is dat hij dit aanbod zal afslaan.
Vanuit het forum kunnen wij regels bepalen en hanteren, leden toelaten en weren en indien nodig het forum veranderen, stilleggen of zelfs beëindigen.
Indien de eigenaar financieel of technisch wordt ondersteund is het uitvoeren van één van bovenstaande acties ineens lastig.
Denk maar eens in wat er gebeurt als een lid 10k stort en daarna een maand wordt geschorst of zelfs verwijderd. Of als een lid technische bijstand levert en na veel zwoegen stappen we over op een ander platform, etc etc.
Ik denk dus dat we het (helaas, helaas) moeten doen met wat we hebben.
Maar… dat is wat ík denk. De eigenaar heeft nog niet naar mij gereageerd.
Overigens heb ik er zelf totaal geen kaas van gegeten.
Ik las hierboven wel wat verontrustende reacties (“als iedereen dat doet dan ligt het stil” of zoiets). Die heb ik incl screenshots verwijderd.
Ik zou het op prijs stellen als dit soort dingen achterwege blijven (maar wellicht schat ik het niet goed in).
Jur
Ps, mij graag via pb adresseren. Ik lees bijna geen topics.

6 likes

Des te meer: bedankt dat je de moderatie toch voor ons doet! Als liefhebber zal je ook vast wel eens willen lezen en plaatjes kijken hier. :+1:

Ja inderdaad. Ik kom er bijna niet meer aan toe.
Hoewel voorzichtigheid ook wel een reden is geworden. Als je één keer een boos lid op de stoep hebt gehad, wordt je wel wat behoudender. :unamused:

4 likes

Dat meen je toch niet?

3 likes

Heb ik geen problemen mee.

Wut ?!? :flushed:

2 likes

Bedankt @Jur voor de heads-up. Ik wil graag nogmaals benadrukken wat hulp/ondersteuning bieden ‘om niet’ voor mij betekent. Het gaat mij niet alleen om het niet ontvangen van een financiële vergoeding, maar ik verwacht hiervoor ook absoluut geen bijzondere (forum) voorrechten of privileges. Je mag me nog steeds een ban van een paar weken opleggen als ik me hier als een hork gedraag. En mocht het nodig zijn van platform te switchen dan is het prima wanneer ik daar niet bij betrokken ben. Ik geniet van het forum en de interactie met de horlogeliefhebbers hier, en dat doe ik het liefst op een zo optimaal mogelijk presterend platform. Als ik daar een een zinvolle bijdrage aan kan leveren dan doe ik dat met liefde.

Met dit idee heb ik moeite. Volgens mij zijn er best een aantal scenario’s te bedenken waarbij de eigenaar de zeggenschap rondom voortzetting/beëindiging van het forum en handhaving op het forum in eigen (eventueel gedelegeerd) beheer kan houden. Doen met wat we hebben is één van de scenario’s waartoe hij zou kunnen besluiten, maar ik vind het wat voorbarig om die conclusie bij voorbaat te trekken.

Ik maak een PB groep aan met iedereen die eerder in dit draadje aan heeft gegeven te willen helpen. Laten we maar eens zien waar we op uitkomen.

2 likes

Kreeg zojuist weer de bekende melding :frowning:

Zeg euhm… ik moet hier de laatste tijd vaker per dag opnieuw inloggen dan dat @Metin de tracking code van z’n pakjes checkt :weary:

1 like