HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Zo lang de datumaanduiding maar op 3 of 6 uur zit!

1 like

Geen idee, maar zou wel te gek zijn. Vind ik persoonlijk een stuk aantrekkelijker dan een microbrand

1 like

Misschien een leuke kandidaat :wink:

4 likes

Handwinding wel degelijk,hacking pas na zo’n 40 uur :grin:

1 like

Met zoveel Belgen op het forum valt het tegen hoeveel voorstellen er (geweest) zijn vwb. een Belgische fabrikant en dan ajb geen Ice watch of Rodania maar…of maken/ontwerpen ze er niks leuks?

:ballot_box_with_check: Roeptoeteren over de prijs en bereikbaarheid
:ballot_box_with_check: Opperen welk merk/model/kleur
:ballot_box_with_check: De regels erbij halen
:ballot_box_with_check: Concrete voorstellen negeren

:negative_squared_cross_mark: Concrete voorstellen die aan alle randvoorwaarden
voldoen welke redelijkerwijs gemeenschappelijk gedragen worden

Net als vorig jaar :expressionless: totdat een twee of drietal leden met een mooi afgebald voorstel kwamen.

Welke voorstellen liggen er nu? Welke merken zijn aangeschreven of zijn als potentieel aangemerkt? Ik heb geen zin om alle berichten door te spitten, maar is er iemand al in gesprek met Stowa of Archimede? Zo neen wil ik die kar wel trekken.

11 likes

Stowa niet heb ik begrepen (correct me If im wrong)
Archimede zou door @anon50762135EV? benaderd worden of is dat afgeblazen?

Maar als jij de kar wil trekken. Ik ben zeker in voor de Stowa of vergelijkbaar. :+1: Wordt iig gewaardeerd Dennis

En als we ‘m niet in een horloge doen?

Als de grens 500 is dan valt die buiten budget.

1 like

@royke74 en ik hadden het ook niet over de HFLE2018 :smile:

1 like

Dat is dus tot nu toe nog het geval… €500 or less, is it. Helaas

Haha, ja dat is een beetje verwarrend tegenwoordig hè. De HFLE’s worden in het navolgende jaar uitgeleverd. Dus ik start nu de HFLE2019 op bij Archimede, correct?

3 likes

Qua budget lijkt me dat een prima inschatting. Middels de zoekfunctie heb ik het oude Stowa voorstel weer opgerakeld, met dan aan @Vigorelli

Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Het is wel de vraag op Stowa ter zijner tijd aan dezelfde voorwaarden wil voldoen…

1 like

Ik meen mij te herinneren dat die prijs boven de 600 euro lag, dus dan valt de ook alweer buiten de boot. Maar ik kan mij vergissen, ik heb geen zin om dat hele topic door te scrollen. :upside_down_face:

1 like

Copy paste:

Het definitieve voorstel is geworden een Stowa Ikarus met de prachtige blauwe sunburst plaat. Het gaat om een no date. Het uurwerk is het betrouwbare automatische Zwitserse kaliber ETA 2824-2 elabore (hacking en hand wound).

Naast de blauwe no date dial onderscheidt deze flieger zich verder door een gegraveerde solide caseback met vermelding van “HFLE 2017” en het unieke nummer met vermelding van totale oplage. Daarnaast is het logo van stowa in een fluo tint oranje, een knipoog naar het HF.

Niet onbelangrijk: De prachtige thermisch geblauwde wijzers die niet op de gewone Ikarus zitten komen wel op deze LE!

De specs verder zijn een nette 40mm, 20mm lug width, 12mm dik en voorzien van ontspiegeld saffierglas. De strap is een bruine lederen Stowa strap.

Voor de volledige Ikarus specificaties:

https://www.stowa.de/Ikarus.htm423

De Stowa Ikarus is normaliter zonder upgrades 660 euro. Stowa is geen goedkoop merk dat vaak aan kortingen doet dus ik ben wel blij om te melden dat de HFLE met de vele aanpassingen (geblauwde wijzers, blauwe sunburst plaat, kleuraccent en engraved solid caseback) 680 euro kost. Een hoop geld, maar voor een hoop horloge van een mooi merk.

4 likes

Nou, dan kan daar ook weer een streep doorheen.

Volgende! :wink:

1 like

Nee jonge, HFLE 2019. Hard werken is hard ontspannen. 01-01-2019 kant en klaar voorstel, 01-02-2019 definitieve opgave en 01-04-2019 de uitlevering. Zou een mooie 1 april grap zijn.

7 likes

Ah, de 2018 is al bekend? Mooi! Wordt het weer een Chinese chrono! Ik doe mee!

:smiley::+1:
Aks dat lukt schrijf ik me vast in :smiley:

1 like

Nee, maar wat zou het :wink:

1 like