HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Dat is exact wat ik probeer te doen. Die lijn erin krijgen. Dat moeten we nu beslissen.

Met!

1 like

Is dat zo? Dat het nu MOET?

Ik heb liever 1 goed doordacht plan dan 5 halve voorstellen omdat er een datum gehaald ā€œmoetā€ worden.

2 likes

Volgens mij moet dat nu ja. Als ik op het werk een rapport moet afleveren nov/dec, en ik weet dat het 4 tot 6 maand gaat duren om het te schrijven, dan wil ik er eind mei aan beginnen :slight_smile:

Overigens niet vergeten dat een deadline stellen vaak mensen aan de slag gaat zetten, misschien wel een versnellingetje hoger.

Ik zou het jammer vinden dat we alles weer laten berusten en straks weer beseffen dat we te laat zijn om in 2018 van onze 2018 HFLE te genieten. In beste geval al September, om de dip van het na-vakantie tijdperk op te vangen, en in het slechtste geval nog net voor de jaarwissel. Hoe vroeger in 2018 we de 2018 HFLE krijgen, hoe beter toch? :slight_smile:

En dan volgend jaar al veel vroeger beginnen hĆ©, januari/februariā€¦ kan geen probleem zijn aangezien de Stowa en Pelikaan al staan te trappelenā€¦

4 likes

ja

Ik wil zonder maar met datum @Arie_Kabaalstra 38-42 mm is oke

Die laatste staat ook voor dit jaar al te trappelen weet ik uit betrouwbare bron. Maar niet om een binnen drie weken een uitgewerkt voorstel te presenteren, want dat is de deadline niet.

Ik ben benieuwd, vorig jaar paste een voorstel niet in de 750 euro price bracket, maar dit jaar wel in de 500 euro?

Overigens, kan Pelikaan verzekeren dat ze voor jaareinde gaan uitleveren als het order er voor hen ligt in september? Want dat staat ook in de regels hƩ, uitlevering voor jaareinde :slight_smile:

Ik zou het gewoon jammer vinden als we goede concrete voorstellen zoals Maen en Borealis,ā€¦ die wel de tijd nodig hebben en daarom eind mei moeten weten hoe het staat, niet de kans gaan geven, om dan uiteindelijk opnieuw een ā€˜project niet mogelijkā€™ antwoord te krijgen in augustus vanwege Peli. Dan zitten we met de gebakken peren, want niemand gaat de levertermijn nog kunnen respecteren.

Hoe kom je daarbij? Die paste prima.

Dat is voor zover ik weet ieder jaar (op het afgelopen jaar na) gelukt, dus ik begrijp je zorgen niet zo. En die uitdaging geldt voor alle voorstellen.

3 likes

Ja. Kijk hoe strak dat ging :+1: :smile:

4 likes

Ik zou een gedragen en kwalitatieve HFLE meer waarderen dan een gehaalde deadline. Los van het feit dat ik er waarschijnlijk geen afneem en dat het nog niet zeker is dat die deadline gemist zou worden.

1 like

Ideaal zou zijn als Peli zijn voorstel zou kunnen concretiseren de komende 3 weken, maar ik weet niet in welke mate dat kanā€¦ er was toch al een vergevorderd voorstel vorig jaar dacht ik, of bouwt het daar niet op verder?

Wacht, wil Pellikaan voor dit jaar voor 500 euro iets maken?! Of lees ik nu iets te optimistisch?

1 like

Zo lees ik het ook, maar een confirmatie en al enige info vanwege het Peli team zou welkom zijn, aangezien we al met een 4tal concrete(re) voorstellen zitten.

Wss Quartz?

dat was vorig jaar ook al het plan

Dit topic is 10 dagen oudā€¦
Soms duurt het wat langer.

Wat is concreet? Je hebt het er steeds over, maar ik lees nog nergens een uitgezet plan?

Het goedkoopste horloge wat Pellikaan maakt is iets van 900 euro. Dan hoop ik niet dat een HFLE van >500 euro een of ander slap aftreksel is.

Dat zijn de regels voor dit jaar, dus we gaan ons best doen. :+1:
Het wijzerplaatontwerp is voor een groot deel klaar (en supergaaf), maar we zijn nog bezig met keuzes voor kast, uurwerk, wijzers en andere zaken. We kunnen op dit moment nog niet al te veel verklappen omdat er nog te veel onzekerheden bestaan v.w.b. alle bovenstaande opties, maar er wordt aan gewerkt en we hebben het allemaal ook druk met andere zaken. Maar er komt heus een voorstel dit jaar.

Is een optie, maar een automaat is ook nog niet uitgesloten.

9 likes

Nou als Peli idd met een qua levertijd en budget haalbaar voorstel komt dan zou het natuurlijk idioot zijn daar niet op te wachten :slight_smile:

3 likes

Excuses dat ik er constant naar vraag in dit topic, maar wordt in de plannen een datum ook in overweging genomen? Voor de rest laat ik me verrassen door wat jullie met Pellikaan kunnen bereiken!