HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Daar ben ik wel een voorstander van ja. Toegevoegde waarde is echt nul.

Mocht je bij het opruimen per ongeluk het account van Woutje meenemen, is dat je vergeven. Dat kan de beste overkomen :wink:

22 likes

Hatsa, de woorden van een koning :v: Ik sta erachter. Ik heb lachend gezegd dat Johan iedereen wist te slepen, maar hij heeft het toch mooi gedaan :smile: :sunglasses:

7 likes

Euhrm… kijk naar de aantallen leden “and I beg to differ…”

2 likes

Hier zitten 2 kanten aan. Het is wat mij betreft een jaarlijks terugkerend evenement waarin een hoop cabaret wordt gemixt met drama, frustratie en meestal een horloge dat door het al te hoog democratisch gehalte niet meer echt aanspreekt, of door het minieme budget niet behoorlijk uitgevoerd kan worden.

Enerzijds vind ik het het wel erg vermakelijk, maar anderzijds is een jaartje rust ook wel erg interessant om te proberen.

Edit: respect dus voor alle leden die er hun tijd en energie in investeren en hun nek uitsteken. Mij niet (meer) gezien :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ik heb de mijne niet voor niks verkocht, ben het eens dat EMG hier een mega steek laat vallen. Johan kan hier niks aan doen. Het gebeurt ook bij 'n Speedy tuesday, reken je dat Robert ook persoonlijk aan?

Echt, hou op man. Feit is, dat de HFLE18 hier niet onder mag lijden.

3 likes

Als iemand zich zo uit op een forum waar ieder beschaafd naar elkaar is, dan is zijn aanwezigheid ongewenst.

3 likes

Op een forum waar iedereen beschaafd naast elkaar is zijn juist afwijkende meningen noodzakelijk! Hoe we collectief omgaan met elkaars meningen bepaald onze mate van beschaving.

Overigens wordt in de gedragscode wel aangegeven dat je je kritiek op ideeen moet proberen te richten en niet op personen. Niet altijd even makkelijk natuurlijk. Geen mens is perfect.

9 likes

De realiteit is dat je ondanks maximale inzet en planning soms een project niet op tijd kan opleveren.

Ik doe dat dagdagelijks voor mijn werk; de praktijk is soms gewoon weerbarstiger dan de theorie; soms heb je gewoon pech.
Soms is de planning slecht en (vaak!) zijn mensen te optimistisch :roll_eyes:

En als een project mislukt dan zie ik (gemiddels elk jaar) ook jouw types opeens opduiken uit de coulissen.

Mijn advies aan jouw soort mensen is altijd hetzelfde: ga zelf eens voetballen in plaats vanaf de zijlijn te schreeuwen en mopperen met een biertje!! :sunglasses:

Verbeter de wereld; begin bij jezelf.

10 likes

En weer terug naar de HFLE.
Stowa, Pellikaan, Maen, i’m in!

6 likes

Zeker door het vele off topic zie ik door alle quaÂŽtz de mechanische uurwerken niet meer :sunglasses:.

Kan iemand mij vertellen welke limiteds er allemaal al zijn geweest door de jaren heen? Of is hier al een topic van?

Dit om een idee te hebben welke types er al zijn gemaakt en welke een goede toevoeging kan zijn.

1 like
1 like

Dank voor de link!
Ik kom er nog steeds niet helemaal uit.

Klopt dit?? En welke waren de limiteds op de andere jaren?
Of waren er ook een aantal jaren geen limiteds?

Jaar Merk - aantal
2003 Zeno - 25
2004 Meistersinger - 30
2005 Fortis - 25
2006 Glycine - 25
2007 Auguste Raymond - 50
2008 Aerowatch - 20
2009
2010
2011 Steinhart - ?
2012
2013
2014
2015 P!lot One - ?
2016 Aevig - ?
2017 EMG - 99
2018 ??? - ???

4 likes

Een mooie, sportieve editie van minstens 43,5 mm
Anders krijg ik nooit een HFLE :cry:

1 like

Houdt geen steek. Ligt louter aan het feit dat door de implementatie van de nieuwe regels vorig jaar (aangezien er al twee jaar een afwijkend proces gevolgd was voor de eigen beheer Pilot One en de Aevig Balaur die door zeer nauwe samenwerking met Chip kon gemaakt worden) er geen rekening is gehouden met een vroegere oplevering volgend jaar (nu). De regels waren tailor made voor vorig jaar en te kunnen accommoderen aan alle ingediende voorstellen. Het ligt in de handen van de moderatie momenteel om de regels te bevestigen. Achter de schermen wordt naarstig doorgewerkt door een team enthousiastelingen die enerzijds bezig zijn met het proces en anderzijds met voorstellen voor te bereiden.

Om het in de woorden van een van mijn favoriete bands te zeggen.

Charisma jup

3 likes

Jur, moderator, berichtte hierboven: “Even een paar opmerkingen “vanachter de schermen”.
Afgelopen editie heeft laten zien dat regels en criteria bedenken leuk is, maar dat we vastlopen als eea niet wordt behaald.
De HFLE 2017 is nog steeds niet uitgeleverd en inmiddels een “oud” horloge. Dat wordt het zeker als de HFLE 2018 straks klaar ligt en de 2017 er nóg niet is. Een patstelling waar ik geen chique oplossing voor kan bedenken.”(einde citaat).
Quote n.a.v. opmerking over de verlate levering van de HFLE 2017 waardoor er geen HFLE 2018 komt / zou komen:

Ik krijg de twee citaten niet met elkaar in lijn.

Ik heb het een beetje langs de zijlijn gevolgd. Ik moet zeggen dat ik het gedeeltelijk met @Woutje eens ben. Het gestuntel komt niet door @25tien maar de fabrikant EMG. Elke keer maar beloftes niet nakomen en als het fout gaat, dan gooit het men op: fabricagefout. Het is toch te gek voor woorden dat van de 99 horloge er ruim 40 niet goed waren.

Blijkbaar heeft men er niet van geleerd en wil men nog steeds een goedkoop HFLE hebben. Soms kost kwaliteit nou eenmaal geld. Kies in ieder geval voor een fabrikant die het proces op orde heeft!

2 likes

Dat is een open deur intrappen. Overigens, van de Pilot1 wisten we feitelijk niets van de fabrikant, maar het resultaat was geweldig :wink:

3 likes

Het is echt een love it or hate it horloge vind ik. Ik vind het echt een vreselijk horloge, maar waardeer de energie die erin gestoken is.

1 like

Over de hele linie wel maar moet bekennen dat er exemplaren tussen zitten waar de afwerking en kwaliteit van de lak op de wijzerplaat toch best onder de maat waren…
Persoonlijk vind ik wachten op een goed exemplaar minder erg dan achteraf iets krijgen wat niet helemaal top is.

Eens dat er een duidelijk artisanaal karakter aan zit :wink: Maar ze waren er op tijd. Maar met wat minder tijdsdruk er op, had er beter eindproduct uit kunnen komen. Ik heb nooit begrepen waarom het een heilig moeten was om exact op tijd klaar te zijn…

1 like