HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Ja

Helaas kan ik ook niets doen aan de dumpprijzen van internetwebshops. Ik heb deze prijzen gekregen van Victorinox zelf, dus ik kan er weinig aan veranderen. Zij krijgen hem goedkoop geleverd zonder importkosten (gok ik), anders kon deze ook nóg aantrekkelijker geprijsd worden…

Maar als ik even teruglees ben je nooit positief geweest over het design…

1 like

Je kunt een verzoek indienen bij de forumbeheerder. Ooit was ik hier oscar2; nu Omanido. Dus het kan…

1 like

Mooi! Echt mooi.
Maar ik wil deze keer graag ook weten hoe het zit met uiterste datum van levering (bindend!) en de garantie. Dat laatste is van eminent belang: wie voert de garantie uit, hoe lang is de garantieperiode en hoe zit het met de verzendkosten? Een horloge leveren blijkt soms al een hele kunst te zijn, maar een klantvriendelijke garantie is wat mij betreft een hot item. Die moet waterdicht zijn (best grappig in verband met een horloge).

2 likes

Garantie is inderdaad (nog) een vraag voor mij. Ga er vanuit dat het gewoon geregeld wordt als alle andere horloges die verkocht worden. Daar ga ik morgen weer achteraan. Levertijd is vanaf akkoord 5-8 weken. Vergeet niet dat we dan in zee gaan met een merk met 130+ jaar ervaring in het maken van Zwitserse kwaliteitsproducten!

2 likes

Kijk, dat is dan weer een mooi weetje! Fijn, dat je achter de garantie aangaat.

1 like

“Winkelverkoopprijs”, is dat MSRP of waar deze daadwerkelijk voor te krijgen is in een willekeurige winkel met garantie, etc.?

Het is een erg leuke optie, maar als Nederlanders willen we ook een ‘limited’ prijsje natuurlijk. :wink:

1 like

Is het toch ook? Bijna 40 euro korting op adviesprijs (ik kan ook niets doen aan de dumpprijzen), HFLE 18 op de wijzerplaat en persoonlijk genummerd!

Yeps een goodiebag… nou ja een Zwitserse dan…
Voor hem:
image

Èn ook voor haar:
image

7 likes

Vergeet de I.N.O.X. paracord niet :wink:

Als je dit horloge sowieso al op de shortlist heb staan, is dit een leuk voorstel. Vind het persoonlijk jammer dat ‘hfle’ op de wijzerplaat het enige verschil is. Als je deze gigantische aanpassing echt ziet als een limited edition horloge, houdt je jezelf denk ik voor de gek.

Huh. Wat was de oude naam dan? :thinking:

De ruwe gegevens heb ik verzameld m.b.v. Chrono24, en vervolgens heb ik ze geanalyseerd en verwerkt tot deze grafieken. Ergens heb ik daar een draadje over geschreven, ik zoek ‘m er even bij.

[EDIT] Dit is ‘m: Horlogediameters door de jaren heen

Er valt methodologisch gezien (uiteraard) vanalles op af te dingen, maar de de trends zijn niettemin opvallend.

2 likes

Bij Brandfield.be staat de Inox momenteel aan 349 €.

Veder vind ik het een ok horloge, maar niet eentje dat ik zou aanschaffen.

1 like

Tsja, het lijkt mijn een kwestie van
Gunstige inkoopprijzen om de een of andere reden
En het feit dat btw over de ingekochte goederen door de ondernemer ‘teruggehaald’ kan worden.

als de btw erafgehaald kon worden was dit een horloge rond of zelfs onder de 400 euro geweest…Maar ja, als… als…

Verder heb ik in de tijd dat ik bezig ben met victorinox en 2 designs, duidelijke prijzen en duidelijke levertijden heb kunnen bieden (garantie informatie komt morgen gok ik, evenals informatie voor extra goodies), heb ik niets van andere ideeën gehoord…

Ik probeer aan veel leden hun eisen te voldoen met een 37mm en een 43mm I.N.O.X, maar vanuit de moderators wordt niet gereageerd… @Jur @Jurgen ?

Als er voor mei groen licht wordt gegeven kunnen de horloges al medio juli op de pols liggen! Of we kunnen wachten tot er eind augustus / begin september pas groen licht wordt gegeven om een horloge te produceren van een ander merk en dan komen de horloges door tijdsdruk niet door quality checks, of externe leveranciers doen er weer te lang over… En dan wordt het 2019 voor de horloges eindelijk om de pols kunnen…

Of misschien draai ik nu te ver door, omdat ik gewoon heel graag wil dat het horloge in productie genomen wordt.?

Ik ben ook nog bezig om te kijken of er nog meer modificaties aan het horloge gebracht kunnen worden. Bijvoorbeeld de binnenkant van de rubberen band ook bestempelen met HFLE 18, of de gesp van de band graveren… Ik beloof niets… Maar ik ben vastberaden om het zo persoonlijk mogelijk te maken :sunglasses:

2 likes

Dan vraag ik me af of het voldoet aan de voorwaarden.

Alleen een HFLE opdruk en nummering lijkt mij niet uniek genoeg. @GhentWatch

3 likes

Ik begrijp wat je bedoelt maar het zijn 2 unieke aanpassingen voor t horlogeforum, dus gaan de horloges speciaal voor ons aangepast worden.

Zo, en nu voldoet t aan die voorwaarde :slight_smile:

1 like

Iedere HFLE heeft ze. Er zijn zelf mensen die ze zo onzichtbaar mogelijk op het horloge willen.

Ik denk het wel een beetje :wink:

Ik weet dat forumleden op de achtergrond bezig zijn met een voorstel voor een Pellikaan HFLE, maar deze wordt pas gepresenteerd als het voorstel helemaal af is. Volgens mij zijn ze daar ook echt met iets echt nieuws bezig en niet alleen wat tekst op de dial erbij :wink:

Verder was er ook nog een voorstel voor een horloge van Maen. Ik ben even kwijt of er verder nog meer concrete voorstellen lagen.

Dat Victorinox snel kan leveren is mooi, maar dat betekent dus ook dat het niet echt uit maakt of er nu een horloge gekozen wordt of pas over twee maanden. Bovendien is zoals eerder gezegd het idee geopperd om 2018 over te slaan, dus ook daar moet eerst duidelijkheid over bestaan. Ik zie graag gewoon een limited in 2018 verschijnen overigens.

2 likes

Iets wat al perfect is hoeft niet veel aanpassingen :wink:

Ik had idd ook van Maen en Borealis ook gehoord, maar verder niets en ook geen foto’s e.d.

Klopt, maar als er eind augustus / begin september pas met produceren kan gebeuren en bijvoorbeeld Borealis wordt gekozen waar ze sowieso 4-5 maanden nodig hebben dan duurt het mij toch te lang…

Vrij merkwaardig, omdat de forumleden de horloges moeten afnemen. Waarom laat je ze dan niet (gedeeltelijk) meebeslissen of laat je ze er feedback op geven? Of zeg ik (wederom) wat geks? :wink:

Daar zijn de meningen over verdeeld :wink: ik vind het persoonlijk niet zo’n heel spannend horloge, maar dan spreek ik voor mezelf en niet voor de groep.

Bij Maen waren er wel al de nodige photoshops gemaakt, of dat ook bij de Borealis zo was weet ik niet.

Ik denk dat wel los loopt. Ik denk dat je (op een leuke en enthousiaste manier) wat ongeduldig bent :wink: Meestal wordt er in mei/juni gestemd, dus dan zit het ook wel goed met de productietijd. Behalve met de HFLE2017 is dit altijd goed gekomen. Ik juich wel het voorstel toe om volgend jaar eerder te beginnen, maar dat staat hier verder los van.

Ik ben niet betrokken bij het Pellikaanvoorstel (of een ander voorstel), dus ik kan je hier niet verder iets over vertellen. Ik weet wel dat ik op dat voorstel met spanning zit te wachten! Dus juist doordat de communicatie beperkt blijft trekt dit voorstel mijn meeste interesse :smile:

3 likes