Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

*dan

3 likes

Prima voorstel @Jaco :+1:
Ik broed nog op een chrono dus dit volg ik met interesse.

1 like

Dat is een hele mooie plaat!
Is dat een bestaand iets waar je de letters aan hebt toegevoegd?

1 like

Automaat-chrono plus kast en wijzerplaat is alleen niet haalbaar <500 eypo…
En heel eerlijk als we dan toch over die grens gaan doe dan maar een titanium kunstwerkje van @Arie_Kabaalstra of een fraai stukje Utregs vakmanschap van Pellikaan

3 likes

Dan zijn we er!

Mods kan dit topic dicht?

:grin:

4 likes

idem dito !

Volgens mij naderen we het einde van de design fase…

3 likes

Maar welke Nederlandse horlogepartij gaat dit dan faciliteren waar je het eerder al over had?

Ik denk dat het @MGS is. Geen idee waarom daar geheimzinnig over gedaan wordt overigens…

Edit: Het zou dan wel inhouden dat alle onderdelen ook “gewoon” uit Azië komen. Voor zover ik weet werkt Aramar ook enkel met Chinese (e.d.) onderdelen.

1 like

Ik mis de zwarte chapterring en de rode subdailwijzers. Als dat een optie/mogelijkheid is…

Grt. Marco

1 like

Nee :grinning: Maar voel je vrij je eigen ontwerp te maken en uit te voeren!

Ook geen idee waarom dit opeens zo enorm interessant voor je is. Naast @25tien en jij heeft niemand er zo veel intresse in in ieder geval :slight_smile:

3 likes

Het boeit me bijzonder weinig eerlijk gezegd. Heb ook geen problemen met Maurice meer.

Maar ik vind het wel boeiend waarom het zo krampachtig wordt stilgezwegen. Daar haak ik dan graag op in :stuck_out_tongue:

2 likes

Neeeeeeee, beter!

1 like

Tja geen idee. :thinking: Maar ik kan me voorstellen dat eerst het ontwerp gefinaliseerd (Anglisisme?) moet worden voordat we aan dingen als productie etc gaan denken.

Op dit ontwerp heb ik nog wel aanmerkingen, ik vind dit zeker niet de sterkste die ik gezien heb. Ik mis het woord Tachymeter op de schaal. De 1000 en 750 zijn toch niet heel zinvol en met grote foutmarge, dus zie ik daar liever gewoon 'tachymeter" en dan beginnen bij 500. Dat is een stuk klassieker.

Zelfde geldt voor ST-19, als we het over period correct hebben hoort daar gewoon aan het aantal jewels te staan. Waarom doen we dat niet gewoon? Ik zie eigenlijk nooit dat het uurwerk zo duidelijk op de plaat vermeldt staat.

Ik vind de sub dials ook wat minder dan in de eerdere versies. De cijfers zijn veel te klein. Ik zie het liefst gewoon wat meer minimalistische sub dials zoals bij bv. carrera’s.

Ik heb het al vaker gezegd maar ik vind dat er nog meer detailering moet plaatsvinden van de wijzers en indices. Ik ben zelf totaal geen fan van de zwarte wijzers icm de zwarte indices. Maak de indices dan ook zwart als de wijzers zwart zijn. Het liefst zie ik gewoon metaal kleurige wijzers met zwarte details en indices met wat meer vorm/detail.

3 likes

Ik heb alvast geen interesse in n klok met chinees ‘hart’. Geen schitterende ervaringen met dergelijke uurwerkjes aan mijn kant helaas.

1 like

Yeps! Wat detaild uitwerken en een gedetailleerder ontwerp, en bv aantal jewels zou ook kunnen, maar geen rode wijzers, zwarte tachyringen etc meer.

Jammer, jammer, jammer…

Misschien een stemming over deze details of is dat te democratisch?

Grt. Marco

3 likes

Kunnen we geen stemronde houden om het uiteindelijke design te bepalen? Ik vind de wijzerplaat door een zwarte Tachyring veel meer een eigen smoel krijgen. Ook zie ik liever een gepersonaliseerd logo i.p.v. het standaard Seagull logo, zodat je gelijk ziet dat het specifiek gemaakt is voor het forum. Ik hoor geluiden dat er meer mensen zijn die er zo over denken, dus uit een stemronde kan blijken welke details de meerderheid aanspreekt.

~edit: Wat Marco zegt dus… :wink:

1 like

Idd ik voel in dit geval veel voor informele inspraak en niks voor stemmen. Er komt een uitgewerkt ontwerp inclusief prijs. Die komen er ook als het goed is van Dumet en Pellikaan en dan mag het forum kiezen. C’est ca!

2 likes