HNWD! Rrrrolex

Dit fijne forum heeft mij bij mijn vorige aankoop godzijdank weten te behoeden van een… laat ik zeggen… verkeerde aankoop. Via dit forum kwam ik vervolgens in contact met een forum lid die exact dezelfde te koop had staan. Dit voor dezelfde prijs en in een veel betere conditie. Afgesproken, betaald en meegenomen.

Goed. Tot zover Rolex 1. Het Rolex virus heeft mij gegrepen. Ik had een aantal IWC horloges, deze alle drie afgelopen zaterdag via dit forum verkocht (Ok, niet voor de hoofdprijs, maar goed) en vervolgens een Rolex gespot op marktplaats.

Vanaf hier Rolex 2. Wederom jullie kennis en ervaring gevraagd. De meningen waren deze keer uiteenlopend. Lees 2e Rolex. Aanschaftips?

Op basis hiervan de deal toch maar afgeslagen, echter… Het bleef spoken. Moet ik gaan kijken? Moet ik het niet doen? Wel doen? Ach, 40 kilometer verderop… maandag toch vrij… wat maakt het uit. Belangrijkste reden om toch te gaan kijken is dat ik weet moet ontzettend moeilijk het is om goede foto’s te maken. Nou, toch maar wezen kijken.

Heel typisch is dat bijvoorbeeld (lees bovenstaande topic) het stukje afgesleten metaal bij de sluiting een prachtig staaltje van gezicht bedrog bleek te zijn. Met de sluiting is niks aan de hand. Verder het goud was vooral heel erg smerig. Dat zag ik al toen ik hem in de handen had. Voor een horloge van deze leeftijd zag ik verder niets geks. In ieder geval niets wat ik bij deze leeftijd niet zou moeten kunnen verwachten. Ook niets wat mijn andere horloge ook niet heeft.

Dus. Afgetikt, in de auto… terug naar huis. Bandje en kast even zorgvuldig schoongemaakt en ik ben er bijzonder wijs mee! Hij komt goed onder al het plaksel vandaan wat er op zat. Wel even de tips meegenomen die zijn gegeven en alles eigenlijk naar mijn mening positief bevonden.

Genoeg tekst. Foto’s willen we!

36 likes

Wat een juweeltjes, veel draagplezier, :+1:

1 like

Ah, toch gekocht. Gefeliciteerd. Was het een prima kerel, Robin heette hij toch?

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Prima kerel. Niks op aan te merken. Patrick heet hij geloof ik. Nette deal voor beide partijen.

1 like

wow! inderdaad echt iets heel anders dan op de foto’s!

1 like

En de caseback?

Gefeliciteerd,
Mooi op de foto’s van je

Simba aan HF: Wat zouden jullie doen?

HF: Laten schieten.

Simba:

source (4)

14 likes

Gave aanwinst.

Die zwarte wijzers geven een prachtig contrast met de kleur wijzerplaat.

I likey :smiley:

Gewoon een schitterend horloge! Gefeliciteerd 🥳

Toffe aanwinst. Van harte!

Mooi! Heel mooi! :ok_hand:

Heel veel plezier gewenst met deze toppertjes! :slightly_smiling_face:

Bedankt allemaal! Ben er super content mee.

Mooie aanwinst. Zo zie je maar dat foto’s soms een vertekent beeld geven

1 like

Inderdaad erg mooi! Hou niet zo van Buckley platen maar deze vind ik top. Gefeliciteerd !

1 like

En terecht! Gewoon een keurig horloge gekocht voor een prima prijs. Gefeliciteerd!

1 like

Dat is de hele kunst van foto’s van horloges beoordelen. Met vintages nog een beetje moeilijker. En gewoon risico nemen wanneer het kan of je niet teveel schade zal oplopen.

1 like

We beginnen inmiddels goed aan elkaar te wennen. Nog iets wat verlegen maar dat gaat er wel af.

Precies. We bedoelen allebei hetzelfde, maar toch anders, geloof mij maar. :beers: