Hobby naast horloges?

Vulpen(nen), Malt whiskey (Islands), High-end audio, Motorfiets(en), sportauto, survivelen, modelbouw racen, mensen

Genesis

haha ja zal best, ik ben er ook niet bepaald vies van, maar ik verzamel ze niet, ben behoorlijk monogaam.

Helaas kan ik ze nog niet kopen maar ik hou van (exclusieve) auto’s, gelukkig kan ik elk jaar naar het concours d’elegance bij paleis Het Loo. Ik woon er namelijk 2 straten vanaf. >> Een tip trouwens voor auto liefhebbers.

Owja een andere hobby van me is het volgen van de Formule 1.

Dominic,

Ja, een 250 GTO daar kun je van blijven dromen, maar met veel werken kun je deze auto nog niet kopen!

Bram

Uhmm, 1 tiet niet, maar twee tieten gaat toch al aardig op een verzameling lijken
 en toch ook nog steeds monogaam :wink:

hahahaha ja das een goeie! dan heb ik ook een verzameling thuis wonen :wink:

malt whisky
 voornamelijk de Schotse. De Ierse is mij te ‘knauwerig’. Komt omdat die Ieren echt altijd op turf stoken en de Schotten ook wel eens iets anders gebruiken waardoor het allemaal wat ‘zachter’ wordt. Denk aan The Balvenie en Glengoyn. Heerlijk
maar om nu van een verzamelijk te spreken?

Hetzelfde geldt voor mijn vulpen. Ik schrijf met een veel te dure Mont Blanc waarvan de schroefdop van carbon is. Prachtig, maar ik ben blij dat ik hem ooit heb gekregen en niet zelf heb hoeven te betalen.

Mont Blanc B’vo!!! :wink:

Ik heb een F3, en daar houdt ik het voorlopig maar even bij. Hoewel
 als iemand me een F100 cadeau wil doen
 :wink:

Daar ben ik zelf dus niet zo heel erg weg van. Als het echt duur moet, dan denk ik liever een Dupont, die is toch wat eleganter en heeft m.i. een hoger ‘juweel’ gehalte.
Bovendien schijnt het zwarte materiaal waar die MontBlancs van gemaakt zijn nogal broos te zijn.

F3, F100??

Bram

Hehe. Nikon.

Is een andere hobby van me, tussen de bedrijven door.

Je draagt toch ook maar 1 horloge tegelijk, maar wisselt ze zo af en toe af?

Ja, ik had het over een Ferrari F40, maar verschil moet er zijn!

Bram

Ja, ik had het over een Ferrari F40, maar verschil moet er zijn!

Bram

Dat had ik wel begrepen :slight_smile:

Veel plezier met het rondzeulen van je F40 :stuck_out_tongue:

hmmm, ik denk een kleine mmisvatting over het merk Mont Blanc, ik was ook nooit zo’n fan. Voor mijn verzameling helemaal niet zo. Maar om mee te schrijven, echt subliem. Het materiaal is niet bepaald broos. het kan juist tegen een stootje. Ze zijn gemaakt van thermohardende kunststof. ( een kunsthars) Dat is een kunststof met bijzonder veel verrijkte koolstof ring moleculen. Die door hun ronde structuur aardig wat kunnen hebben. Ik ben dus geeen fan van lak pennen, op een gegeven moment wordt de lak lelijk en barts eraf. Daarom ben ik natuurlijk wel enorm trots op mijn koraal waterman C/F. Die zijn nameijk nauwelijks nog in ongeschonden staat te verkrijgen.
In mijn verzamling zit ook geen Mont Blanc, het zijn mijn schrijvers pennen. Een andere goeie optie is van Pelikan. Alle andere merken zijn ook goed, maar Pelikan en Mont Blanc zijn voor mij de enige die echt op alles schrijven. vet, grof fijn papier het maakt niet uit.
Daarbij komt dat ik Mont Blanc eerst patserig vond, maar ze schrijven gewoon subliem. Ok ik snap de prijsstelling ook niet hoor, de 146 kost 440 euro en de 149 gaat over de 500 euro, dat is dus echt teveel!! Maar bij mijn vaste dealer krijg ik aardige kortingen.

Kijk, dit is dus iemand die wat van auto’s weet! Niet-kenners zouden nooit een 250gto herkennen. Ten minste nog iemand die een mooie auto weet te waarderen. Deze dan?

haha ik ken ook nog wel wat italiaanse merken hoor: Omas, Marlen, Visconti, Tibaldi, Aurora :wink: ( even voor de vulpenliefhebbers onder ons)

Met die Derringer niet Rob, met mijn zwartkruit revolver(s) wel.
luchtbuksen heb ik niet (meer) wel wat winchesters,oa een vintage model 1873 cal 38 en een vintage M 1893 hagel cal 12.