Hoe kan dit nou?

Niet om lullig te doen maar dit zijn kwalitatief niet de beste horloges. Deze zijn hooguit 50-100 euro waard. Het is denk ik verstandig om door te sparen voor een gerenommeerd merk zoals Seiko, Citizen of Orient. Of wellicht kun je voor redelijk weinig geld een mooie gebruikte vinden op dit forum?

12 likes

Knip en plak merken uit China. Met zogenaamd hoge advies prijzen en altijd met meer dan 50% korting te krijgen. Trap er niet in. Zonde van je geld.

8 likes

Hier komt “Alpha Sierra” vandaan: https://www.brandfactory12.com/

En zeker die chronograaf … €570 voor een kwartschrono met mineraalglas en een onbekend uurwerk van een even zo onbekend merk.

3 likes

Die is ook super mooi! Dit type horloges hebben mijn voorkeur.

Wat betreft die Sierra en de rally, zijn dit kwalitatief slechte horloges dan?

Wat kost die Seiko dan?

Voor 70 euro lijkt het me niet slecht. Maar niet voor 570 of 180 euro.

3 likes

Dit lijkt me al meer waard voor het geld. Eerst die ik open. Check het blauwe gedeelte en je vindt nog veel meer

2 likes

Mijn bescheiden mening: koop deze horloges niet, het zijn imho plakmerken die kwalitatief niet echt best zijn.

Besteed je geld liever aan een goed horloge van een echt horlogemerk, hierboven wordt er al een getoond, zullen er nog wel meer volgen!

1 like

Dan zou ik persoonlijk nog helemaal niks kopen, en eerst eens wat informatie opdoen hier (en in het blauwe forum kijken).

2 likes

Laten we wel wezen, zo’n instap Seiko chrono zit nou ook niet zo super geweldig in elkaar.

Als het ontwerp je aanstaat dan zijn dit best OK horloges, maar wel voor onder de €100,- De hoge bedragen waarmee geadverteerd wordt zijn fantasie, hier worden ze niet voor verkocht en daarom kom je ze drie jaar later voor een paar tientjes tegen bij sites zoals VakantieVeilingen e.d.

2 likes

Vergeet beide horloges, het is rommel. Start met sparen en steek wat tijd hier in het forum. Lees veel en met centen eenmaal in de knip maak je betere keuzes.

3 likes

Ja ik moet nog heel veel leren over horloges en wat nou de “betaalbare” echte horloges zijn.

Dat weet ik dus nog niet. Maar die Sierra en rally zien er super uit maar als het Chinese troep is of wat dan ook dan laat ik het toch liever liggen.

Maar helaas zit ik in het bewind dus ben nogal blind door de mooi van horloges en de daarbij “laag” horende prijzen. :disappointed_relieved:

2 likes

Ik ga zeker veel lezen hier op het forum en ervaring opdoen.

5 likes

Dan zou ik het zeker niet uitgeven aan Chinese modehorloges.

Er staan trouwens wel wat horloges in jouw prijsklasse in het blauwe forum.

2 likes

Alle goedkope horloges worden in China gemaakt, Seiko, Citizen ook. En dan nog veel onderdelen zoals kasten etc van duurdere horloges ook. :woman_shrugging:

Wat een goed horloge is en wat je er aan uit wilt geven kun je uiteindelijk natuurlijk alleen zelf bepalen. Chinese “troep” is verleidelijk omdat het goedkoop is, en soms is dat prima. Zoek je iets met een rijke historie en wat nog voor generaties doorgegeven kan worden… tsja dan zit je gewoon tegen een heel ander prijskaartje aan te kijken. Als je dan een goedkoper Chinees horloge koopt laat je dan vooral niet oplichten door een merk als Alpha Sierra :+1:t2:

1 like

Dat is waar. Zou ik ook niet nemen, maar het was toevallig de eerste die ik zag. Nog eens: voor het budget van TS staat blauw vol van de kansen

1 like

En wat maakt dan dat Seiko (Chinees) beter is dan bijvoorbeeld een rally? Of is dit een te algemene vraag. Zoals ik het lees zijn het dus 2 Chinezen.

Ik zie wel al dat er veel meningen zijn over dat een klokje bij de ene goed is en bij de ander niet zo…

EDIT: wat is het verschil tussen de 3 blauwe kleuren van de horloge markt hier op het forum? Prijsklasses?

Dat klopt, maar lang niet alles dat in China gemaakt wordt is van dezelfde kwaliteit.

Daar heeft de oprichter van NTH ooit nog een mooi stuk over geschreven op Watchuseek.

2 likes

Wat ik juist zeg, het verschil tussen een Seiko voor 80 euro of een Alpha Sierra van 80 euro is ook weer helemaal niet zo groot.

Een robuust en zeer iconisch horloge

3 likes